Gå til innhold

Forlag til hva jeg kan gjøre med rester av svinestek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å få bort noen rester av svinestek, og jeg tenkte på noe gratinert i form. Gjerne med pasta.

Kreative forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svinestekrester, pasta, løk du liker, kikerter (jeg har dilla på det for tida, så forslaget kan være noe preget av det :fnise: ), champignon, hvitløk, litt soyasaus eller annet krydder du liker, og så klart en haug med ost på toppen :)

Ellers kan du jo lage suppe med restene oppi eller gryterett.

Skrevet

Jeg tror jeg ville kokt pasta, laget en lys saus med ost og urter av noe slag, hvitløk, chili, litt paprika, kanskje hatt i litt stekte sjampinjonger og noen sukkererter. Blandet alt sammen, svinesteken kuttet i terninger, ost på toppen og inn i ovnen.

:heks:

Skrevet

Kapp svinesteken i småbiter og bland med 1-2 løk, en bråte sopp (stekt), en pose spinat og litt sprøstekt bacon. Krydre med rosmarin eller timian og bland med pasta, ricotta, noen egg og litt melk. Topp med en bråte ost. (Mozarella, parmesan ++) :spise:

Anonymous poster hash: 22b20...afa
Skrevet

Heh, jeg steker den i panna og har den på pannekaker sammen med blåbærsyltetøy og sukker. Sikkert litt sært, men jeg liker det. Elles er det godt i pasta med i en ostesaus. Du kan jo også bare lage en wok av noe slag, og hive svinesteken oppi til sist så den bare får varmet seg. Men jeg foretrekker pannekakene da:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...