Gå til innhold

Bloggere som sletter tidligere innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga at det er flere bloggere som har sletta mye innhold på bloggane sine. Et eks er Tone Damli. Kan skjønne at Tone sletter innhold etter alt mediekaoset tidligere i år, men hvorfor sletter de andre bloggane innhold? Nå tenker jeg ikke på ett og ett innlegg her og der, men flere månader med bloggposter som har forsvunne hos flere bloggere.

Anonymous poster hash: 4bb4f...ba5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De står ikke for de tingene lenger,angrer osv.

Anonymous poster hash: d8036...b91
Gjest vilma2000
Skrevet

Ekspert nummer én på dette er Ida Wulff!!! Leste bloggen hennes før og VET at hun har reklamert for fettfrysing, restylane og slankepiller. I en annen tråd der jeg sa at hun er et dårlig forbilde prøvde jeg å finne kilder for å bygge under denne påstanden, men innleggene finnes ikke lenger. Heldigvis hadde Dagbladet skrevet en kritisk artikkel om at hun reklamerer for fettfrysing og restylane, så fikk hvertfall "bevisene" mine, men innleggene fra bloggen er slettet.

Grunnen er jo åpenbar: jævlig kleint å reklamere for sånne ting! Delete it, and it never happend;)

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange ganger iløpet av de siste fem-ti årene har du endret din mening om noe?

Hadde du spurt meg i 2003 hadde jeg ment at Lost var favorittserien min. I 2007 syns jeg Lost bare var tragisk. I 2011 var Prison Break favorittserien min. I 2013 er det Breaking Bad som gjelder, og da kommer det naturligvis skikkelig stygge kommentar om at "du klarer jo for faenmeg ikke stå for en dritt av det du sier, og du lurer alle leserne dine, din heks!"

Bytt ut TV-seriene med reelle temaer man kan ha endret mening om (ettersom man blir eldre & klokere, mer verdensvant, mer opplyst, får nye bekjentskaper, ser det større bildet, og så videre, og så videre).

Hvordan unngå the uglyness? Slette innlegg man ikke står for lenger, naturligvis. Forstår det godt jeg.

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange ganger iløpet av de siste fem-ti årene har du endret din mening om noe?

Hadde du spurt meg i 2003 hadde jeg ment at Lost var favorittserien min. I 2007 syns jeg Lost bare var tragisk. I 2011 var Prison Break favorittserien min. I 2013 er det Breaking Bad som gjelder, og da kommer det naturligvis skikkelig stygge kommentar om at "du klarer jo for faenmeg ikke stå for en dritt av det du sier, og du lurer alle leserne dine, din heks!"

Bytt ut TV-seriene med reelle temaer man kan ha endret mening om (ettersom man blir eldre & klokere, mer verdensvant, mer opplyst, får nye bekjentskaper, ser det større bildet, og så videre, og så videre).

Hvordan unngå the uglyness? Slette innlegg man ikke står for lenger, naturligvis. Forstår det godt jeg.

Men man lever og lærer. Ta meg for eksempel, jeg stemte det og det partiet før, nå stemmer jeg et helt annet et. Dersom det kommer opp i samtaler, så forteller jeg at jeg har vokst på erfaringen. Det handler om å stå for hva man har gjort, stå for meninger man har hatt. Dersom meningene har endret seg, så er det like så flott det. Da får man jo bare styrket sitt syn på det nye?

Jeg ville aldri slettet fortiden min. Selv om det er mye rart jeg har gjort i livet. Blir jeg konfrontert med det, eller påminnet det, så liker jeg å tro at det var de tingene som gjorde at jeg er som jeg er i dag.

Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg tror nok heller at Ida Wulff har slettet innlegg hun var flau over allerede da de ble skrevet, men pengene hun fikk for reklamen veide høyere enn selvrespekten.

• Liker 2
Skrevet

Mange bloggere som har digget fettfrysning, men det hjelper jo ikke. Leger har gått ut og advart mot dette. Det er jo bare tull. Man må trene og spise mindre for å bli slank. Betale 15 000 kr for en time med fettfrysing. Og folk biter på. Ingen er blitt slanke av dette.

Anonymous poster hash: e11a5...4ad
Skrevet

Men man lever og lærer. Ta meg for eksempel, jeg stemte det og det partiet før, nå stemmer jeg et helt annet et. Dersom det kommer opp i samtaler, så forteller jeg at jeg har vokst på erfaringen. Det handler om å stå for hva man har gjort, stå for meninger man har hatt. Dersom meningene har endret seg, så er det like så flott det. Da får man jo bare styrket sitt syn på det nye?

Jeg ville aldri slettet fortiden min. Selv om det er mye rart jeg har gjort i livet. Blir jeg konfrontert med det, eller påminnet det, så liker jeg å tro at det var de tingene som gjorde at jeg er som jeg er i dag.

Jeg har tenkt litt på det her nå og jeg tror faktisk at jeg også ville ha slettet deler av fortiden på facebook dersom det ga meg noen dårlige vibber. Jeg syns ikke det vil si noe om at jeg ikke står for fortiden min. Det er kanskje ikke så morsomt om noen grafser i alt som har vært, spes med tanke på tidligere forhold? Og det som ble postet det ble postet, det er vel fritt opp til den enkelte å slette tenker jeg.

At mange poster innlegg om reklame og sletter senere ja kanskje det var dumt å poste det på en blogg. Men da er det fritt å fjerne senere. Men nå var det ikke reklamer jeg tenkte på når jeg skrev denne tråden, mer sånn generelt om livet og meninger og sånne ting enkelte har fjernet fra sine blogger.

Skrevet

Ja jeg kan egentlig bare si meg enig når du sier det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Delvis enig med Chloe-. Man har gjerne et annet favorittband enn det man hadde i 2005, stemmer kanskje på et annet parti enn det man gjorde for fire år siden, og hvis man har en annen partner enn i 2010 er det ikke sikkert han liker å lese en blogg full av lovprisninger av eksen. Det er bare naturlig at man vil at bloggen skal vise ens nyeste og mest oppdaterte meninger.

Men jeg er litt skeptisk til de som satser på å feie f.eks uthenging av andre eller kopierering av bilder under teppet ved å slette innlegget/innleggene. Og jeg synes heller ikke man bør være flau over å ha likt et band som ikke er det helt store nå, eller å ha kledd seg annerledes for fem år siden.

Anonymous poster hash: 01228...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...