Gå til innhold

Kan man spise fersk pasta fylt med bl.a. blåmuggost?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt inni der liksom? Det står på pakken at det skal kokes bare i to min.

Anonymous poster hash: ed9c6...820

Hmm, to minutter er veldig liten koketid for pasta. Kanskje du kan varme den ekstra i mikroen etterpå, for å unngå at den blir for kokt, men samtidig få den varm nok?

Hmm, to minutter er veldig liten koketid for pasta. Kanskje du kan varme den ekstra i mikroen etterpå, for å unngå at den blir for kokt, men samtidig få den varm nok?

Har ikke micro dessverre, men takk for tips.

Annonse

Har ikke micro dessverre, men takk for tips.

Ok, kanskje det går bra å koke den litt ekstra da. :) Så lenge den er gjennomvarm (minst 70 grader) så er det ikke noe problem.

Det er ikke pga. mugg at gravide skal være forsiktige med myke oster, det er pga. listeriabakterien, og denne dør av oppvarming.

Fylt pasta hadde jeg holdt meg unna siden det jo ikke skal varmes opp såpass at jeg hadde følt meg helt trygg på fyllet som gravid.

Oppå pizza derimot, da skal man jo gjerne steke det ekstra godt, så det blir litt annerledes.

Jeg personlig holder meg unna i sin helhet ;)

Anonymous poster hash: af262...818

• Liker 1

Det er jo opp til hver enkelt. Men det er kanskje litt hysterisk å råde andre til å unngå gjennomvarmet blåmuggost, som tross alt er helt trygt. Vanligvis skal fylt pasta koke i 6-10 minutter, og da er osten 100 grader varm.

Det er jo opp til hver enkelt. Men det er kanskje litt hysterisk å råde andre til å unngå gjennomvarmet blåmuggost, som tross alt er helt trygt. Vanligvis skal fylt pasta koke i 6-10 minutter, og da er osten 100 grader varm.

Ikke for å kverrulere, for jeg er ikke sikker her - men;

Bruker ikke fylt pasta, da spesielt med ferske oster være fersk = veldig kort koketid? For kort til tilstrekkelig oppvarming?

Ikke for å kverrulere, for jeg er ikke sikker her - men;

Bruker ikke fylt pasta, da spesielt med ferske oster være fersk = veldig kort koketid? For kort til tilstrekkelig oppvarming?

Jeg har aldri sagt annet enn at man må sørge for at osten er minst 70 grader for å være sikker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...