AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg er en jente på 24 som snart skal på mitt første julebord i jobbsammenheng, er også ny i jobben. Jeg jobber på butikk og folka der er veldig avslappet og hyggelige. Samtidig har jeg fått vite og vet jo også fra før at det er vanlig å være ganske pyntet.. Men saken er at jeg rett og slett ikke føler meg fin i overpyntede klær, men når jeg kan være litt mer casual.. Jeg eier feks ikke veldig mange paljett- og partykjoler.. og vil nødig måtte kjøpe et nytt antrekk jeg egentlig ikke liker og det bare til en kveld.. Synes det er litt vanskelig! Jeg tenker at jeg mest sannsynlig vil ha på svarte strømpebukser som er tynne men ikke gjennomsiktige og et skjørt og en fin bluse av noe slag.. + smykker for å pynte det mer opp.. hva er deres tanker om det? Eller er liksom kjole et must? Det skal også sies at noen av oss, og også muligens meg selv må dra rett fra jobb og til julebordet og ikke får så spesielt lang tid å gjøre meg klar på.. Og uroer meg litt for at jeg kanskje ikke får tiden jeg vil ha til å sminke meg og gjøre meg fin osv, selvom jeg vet jeg er den som henger meg mest opp i det.. Men mest sannsynlig rekker jeg ikke ta en dusj engang. Jeg må da evt velge mellom å få være med fra starten av eller bruke lenger tid på å gjøre meg klar, så da er jo valget egentlig enklelt.. vil jo være med på så mye jeg kan siden jeg er ny i jobben og dette er mitt første julebord med kollegaer. Oppsummert: er det noen som har noe bra tips til antrekk som er fint men ikke for mye, og er det npoen som har noe tips til hvordan man kan føle seg mest mulig fin og fresh på kort tid? Jeg gleder meg mye men er jo selvsagt også litt spent Anonymous poster hash: 1fb12...f57
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Skjørt og bluse/topp er fint det, så lenge blusen/toppen er i en annen farge enn hvit (=servitørlook). Dusj og vask håret om morgenen, og ordne håret i en fin frisyre. Legg en god basismakeup med litt mørkere øyne enn du bruker til vanlig, og så tar du med pudder, blush, leppestift, parfyme og evt hårspray i veska sånn at du kan freshe deg litt opp før julebordet. Når det gjelder antrekk kan du gå på jobb i skjørtet, enten med en jakke eller cardigan over den toppen/blusen du skal bruke, eller ta med toppen/blusen i veska og ha på en enklere overdel på dagen. Ta med pensko og smykker i veska. 10 minutter på toalettet og så er du klar for fest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå