Gå til innhold

Er dette usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er pastaskruer fusili, kyllingkjøttdeig og tomatsaus sunt??? Trenger svar fort! :)

Anonymous poster hash: 4b136...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor mye du spiser, det. Og hva slags saus. Hjemmelaget tomatsaus er sunt, men det er masse karbohydrater og kalorier i pasta.

Anonymous poster hash: 3472b...bb0
Gjest Runforit
Skrevet

Alt er sunt for kroppen i moderate mengder.

• Liker 2
Skrevet

Spiste en porsjon av dette idag, er det usunt da?

Skrevet

Masse karbs i pasta og tomatsaus er ofte full i dritt med mindre du lager den selv eller bruker rein. Kyllingkjøttdeig er sunt i teorien men i praksis propper de de arme kyllingene full i veksthormoner og kunstig dritt for at de skal vokse seg feite fortest mulig til tross for de jævlige omgivelsene.

Ikke direkte usunt, men ikke spesielt bra for deg. Spis reint.

Anonymous poster hash: ec5d2...22d
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Tomatsaus er ikkje full av dritt. Tomatsaus på glas er produsert av tomatar, løk og krydder, og er hermetisk framstilt og produsert, slik at den kan oppbevarast over lengre tid i romtemperatur.

• Liker 2
Skrevet

Masse karbs i pasta og tomatsaus er ofte full i dritt med mindre du lager den selv eller bruker rein. Kyllingkjøttdeig er sunt i teorien men i praksis propper de de arme kyllingene full i veksthormoner og kunstig dritt for at de skal vokse seg feite fortest mulig til tross for de jævlige omgivelsene.

Ikke direkte usunt, men ikke spesielt bra for deg. Spis reint.

Anonymous poster hash: ec5d2...22d

Spiste sånn toro pose med tomatsaus. Ææ, det visste jeg ikke!! Det med kyllingkjøttdeig. Æsj! Så de som spiser det får i seg masse veksthormon greier? Å

øø, aldri mer..

Gjest navnelapp
Skrevet

Herregud for ein kunnskapsmangel det er mogeleg å frambringe. Frysetørka mat er ikkje full av tilsetningsstoff. Enkelte produkt er tilsett sitronsyre, som finst naturleg i - ja, akkurat: Sitron. Det virkar lett konserverande, syreregulerande og smaksforsterkande. Ingenting farleg med det. Veksthormonar er forbode i norsk landbruk, så det blir ikkje brukt i Norge eller i EU for den del. Slutt å spre løgner og tøv!

• Liker 2
Skrevet

Herregud for ein kunnskapsmangel det er mogeleg å frambringe. Frysetørka mat er ikkje full av tilsetningsstoff. Enkelte produkt er tilsett sitronsyre, som finst naturleg i - ja, akkurat: Sitron. Det virkar lett konserverande, syreregulerande og smaksforsterkande. Ingenting farleg med det. Veksthormonar er forbode i norsk landbruk, så det blir ikkje brukt i Norge eller i EU for den del. Slutt å spre løgner og tøv!

Førdianar?

Skrevet

I verste fall får du i deg litt mer salt enn om du hadde laget tomatsausen selv av tomater, men å si at en helt vanlig middag er usunn er vel å ta litt hardt i. Og folk tar jo helt av med dette lavkarbo-hysteriet. :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Om du kjøper fullkornspasta neste gang så metter det bedre enn "vanlig" pasta. I tillegg så går det ann å lage sin egen tomatsaus enn å kjøpe de som er på glass. Kyllingkjøttdeig er ikke gale, inneholder mye proteiner og jeg spiser det ofte. + så er det billig. :)

Anonymous poster hash: bab6f...ee9
Skrevet

Hæ?

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Førdianar?

Hæ?

Skrevet

Hæ?

Om du er fra Førde

Gjest navnelapp
Skrevet

Om du er fra Førde

Eg har vore i Førde ein gong i mitt liv. Kva har det med saka å gjere?

Skrevet

ALT er ikke sunt nei.

Anonymous poster hash: 10b40...69e

Skrevet

Hæ?

:opplyser: Det er opplest og vedtatt det. Et balansert kosthold skal inneholde litt av alt. Selv spiser jeg en variert og balansert frokost bestående av whisky, havregrøt og kokain. Små mengder av alt sammen, så det er sunt som bare det!

Anonymous poster hash: e56f5...a03

• Liker 6
Gjest Runforit
Skrevet

ALT er ikke sunt nei. Anonymous poster hash: 10b40...69e

Mørk sjokoalde er heller ikke "sunt". Det er kakaoen som er sunn så skal du være radikal så spiser du ren kakao. Det er mye som kan ekskluderes i et kosthold om alt skal være "sunt". Det er sunt med kokosolje, men det betyr ikke at en skal drikke en liter av det.

For dem som trenger det med teskje så er ikke noe mat "farlig" i moderate mengder. Det er mer usunt å være paranoid over alt en putter i seg.

Det var det jeg mente med at ikke noe mat er usunt(farlig) så lenge en en holder seg til moderate mengder.

Skrevet

Fluesopp, bensin, kokain, sukker, klor, nikotin og kloroform også? Jøss, jeg må visst revurdere kostholdet mitt siden jeg holder disse til et absolutt minimum i hverdagskostholdet mitt.

Anonymous poster hash: 1d0ce...b29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...