Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nå har jeg egentlig fått utrolig lyst til å ta dreads siden jeg allikevel har lyst til å klippe en del på lengden etter hvert... Men det er så jækla dyrt da... Noen som har prøvd sånn hjemme-dreads?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva ialledager er det??

Gjest Tristessa
Skrevet

Og -der- fikk jeg lyst på dreads. Thanx a bunch! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Fysj så ekkelt.....ser grusomt uhygienisk ut.

Skrevet

Mener ikke å være stygg men det var skikkelig ufint. Kan ikke tenke meg å gå uten den deilig følelse av å børste i gjennom håret!!! Også kan jeg tenke meg at selv om du vaske som hun på den websider nevnet, at du føler aldri helt "nydusjet" på hodebunn. Det er andre mulighet-farge, klipp-som du kan også få det ekstrem og kult uten dreads synes jeg.

Skrevet

Jeg synes dreads er supertøft! Har kjempelyst på det selv men det var det med pengene da gitt...

Jeg synes du burde prøve, jeg! Enten liker man det eller så liker man det ikke - hvis du liker det, go for it!

Skrevet

Og tenk hvor slitt det blir - selv om man skal klippe seg kort etterpå :o at man vil :riste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lenge lurt på dette: hva i alle dager er det folk synes er fint med dreads? Det er jo bare stygt! Ser sjuskete og skittent ut..fysj. Hva gjør dere med håret hvis dere blir bedt i feks bryllup, konfirmasjon osv? Finkjole og den svære ullfloka på hodet? Lekkert.. :roll:

Utrolig hva folk bruker penger på.. :ler:

Skrevet
Jeg har lenge lurt på dette: hva i alle dager er det folk synes er fint med dreads? Det er jo bare stygt! Ser sjuskete og skittent ut..fysj.

Herregud da!!!

Det var vel ikke det hun spurte om??

Smaken er jo forskjellig, alle kan ikke ha samme smak som du..

Skrevet

Smak kan ikke diskuteres,vi har alle forskjellige smak og takk og lov for det.Jeg synes det er fint jeg selv om jeg ikke kunne gjort det selv!Jeg har vanlig fletter,og med dem kan vaske håret en gang i uka om man vil

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg synes dreads kan være kjempefint, men jeg tror det blir litt så som så med hygienen oppi der... Vet om flere som har hatt dreads, og felles for dem alle var at det luktet mindre godt av håret etter hvert. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde dreads tidligere, fikk laget dem ved hjelp av en kompis.Det behøver slettes ikke å bli uhygienisk og sjuskete hvis man steller dem godt.

Men man kan bli j.... for lei!

Mange hevder at man må skinne seg for å få dem vekk, selv greide jeg å gre dem ut såpass at jeg fikk hår til haken.Men det krever gode hårkurer i ettertid! Og jeg hadde ikke mine i mer enn et halvt-3/4 år, da var jeg drittlei av dem.

Tips:Få laget dreadsene med permanentveske, ikke bivoks.Bivoks er noe grusomt kliss, lukter død og pine og er umulig å få ut igjen-ever!

Skrevet
Fysj så ekkelt.....ser grusomt uhygienisk ut.

En tidligere kollega av meg hadde dreads, og jeg tuller ikke når jeg sier at han hadde fluer rundt seg til enhver tid! :kvalm:

Skrevet

O! Dreads er jo bare råkult, da!

Skrevet

En veninne av meg har det, hun kler det veldig godt..og klarer å stelle håret alt etter anledningen..det er kjempefint på henne..hun har ikke den sjuskete stilen..mer enn gjennomført..og hygiene..Joda Hun lukter alltid godt, men hun bruker mye tid på håret..hun er jo så redd for å få lus.. :-)

Jeg synes det er fint..noen kler det andre kler det ikke..så lenge man føler seg bra så skal man ikke høre på andre..er det ikke sånn?

(Men spar resten av samfunnets borgere for et grusomt syn..det kan man jo oxo tenke på..)-->Neida..Go for it!

Gjest mia-
Skrevet

Jojo, for all del. Folk må gjerne ha det om de klarer å holde det reint. Personlig synes jeg det ser veldig raddis/fjortis ut. Og ikke pent.

Skrevet

Jeg laget slike jukse-drads hjemme en gang, og det funket fint.

Brukte tre-fire timer, masse hårspray og vannløselig voks. Fordelen med det er at man tar dem ut igjen etter tre dager. Så får man iallfall sett hvordan det hele ser ut.

Skrevet

Jeg har dreads, gjort i frisørsalong på grønland i oslo. Betalte 2500, og jeg er ganske sikker på at det var vel verdt pengene i forhold til å gjøre det selv..

For det første, det var tre damer som holdt på samtidig, fordi jeg ville ha de tynnetynnetynne. Linken det ble henvist til her viser i mine øyne SVÆÆÆRE dreads. Jeg har omtrent 80 dreads. (Frisørdamene brukte 8 timer totalt(jeg har langt hår), 8 timer * 3 personer, i grunn ikke spesielt god timebetaling.. )Bivoks ville jeg ikke ha, så mine er fiksert med permanentvæske.

Det behøver ikke være uhygienisk. Det lukter aldri vondt av håret mitt, og det vaskes på vanlig måte. (men det tar så myye lengre tid..) Og jeg får alltid komplimenter for håret mitt, at det ser "fresht" og tøft ut på samme tid. Og nå som det begynner å bli grådig langt drar gutta paralleller til angelina jolie i gone in 60 seconds når de ser håret mitt. Og hun så jo "helt ok" ut i den filmen. :sjarmor:

Men alt i alt, jeg har ikke angret noe særlig mer enn et par sekunder, og jeg ville definitivt gjort det igjen.

• 8 måneder senere...
Skrevet
Mange hevder at man må skinne seg for å få dem vekk' date=' selv greide jeg å gre dem ut såpass at jeg fikk hår til haken.[/quote']

Vet dette er en gammel tråd, men drar den opp igjen likevel.. Har hatt dreads en stund nå, begynner å bli litt lei og vurderer å gre dem ut.. Så da er mitt spørsmål: Hvordan er det lurt å gå frem for å beholde mest mulig hår? Kjøre på med balsam og begynne å gre fra tuppene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...