Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har født på et lite sykehus/fødestue hvor du kjente jordmor på privaten? Kjenner at jeg er litt nervøs for å føde et sted hvor jeg har flere bekjente, og tenker at det vil være en ekstra stressfaktor.

Ønsker liksom ikke at bestevenninnen av en venninne av meg (som jeg altså møter fra tid til annen) skal være en del av fødselen. Jeg, mannen min, babyen vår.. og henne.

Anonymous poster hash: 153c6...06b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en slik situasjon så tenker man som oftest ikke over det. :) det hadde ikke gjort meg noe i alle fall, men folk er jo forskjellig.

Uansett så vil jo jordmoren behandle deg som en hvilken som helst fødende, bare at hun kjenner deg litt på privaten også.

Skrevet

Eg tilhøyrer et lite sjukehus, og har bekjente som jobbar på føden. Venners venner, som deg. I tillegg har eg blitt kjent med et par av jordmødrene etter første fødsel. Eg syns berre det er hyggelig eg :) føler at dei som kjenner meg litt, behandlar meg litt bedre enn dei eg ikkje kjenner. Andre behandlar meg jo profesjonelt, som alle andre.

Men eg veit at jordmødrene sjølv, når dei har født, har reist til nabosjukehuset om dei kan.

Skrevet

Jeg kjenner to jordmødre på sykehuset jeg skal føde. Og håper de ikke er på jobb den dagen jeg skal føde. Igrunn mest fordi de fortsatt omgås ex'en min, og vet at selv om de har taushetsplikt så kan de jo si noe til han for det.

Anonymous poster hash: 11c67...722
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg kjenner hun som var jordmora mi ved forrige fødsel. Gikk helt fint, hun var veldig profesjonell. Spurte om hun skulle be om jordmorbytte da hun kom inn, men jeg brydde meg fint lite.

Første gangen jeg fødte så kjente jordmora meg, men jeg kjente ikke henne. Hun nevnte dette etter fødselen. Da måtte jeg minne meg selv på at hun har taushetsplikt :fnise:

Skrevet

Jeg skulle gjerne kjent mine jordmødre. Beste fødslene har vært der jeg har hatt samme jordmor på fødsel som jeg har gått til i svangerskapet. Hadde dette i tillegg vært en venn utenom, så hadde det nok vært enda bedre.

Dersom det er mer type bygdedyropplegg, så hadde jeg sikkert ikke vært like happy. Men som oftest er det nå mer enn en jordmor på vakt og man har lov til å bytte jordmor. ;)

Skrevet

Du kan be om å bytte jordmor. Helsepersonell spør ofte om pasienten vil ha en annen om man kjenner hverandre.

Anonymous poster hash: e5551...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...