AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Ser dette ble tatt opp i en tråd her på forumet. Jeg har lest flere ganger at dette er en myte og mengden du spiser regulerer ikke forbrenningen din. Anonymous poster hash: 6e425...0d6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Du kunne vel bare kommentert det i den tråden i stedet for å lage en ny tråd med din kommentar.... Anonymous poster hash: 4a41a...47b 1
AmandaVI Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Å spise ofte og lite og særlig spise frokost regulerer appetitten og demper ofte søtsug og holder deg mett lenger. Selvsagt har typen mat men spiser alt å si. Jeg har også lest at det er en myte. Og at det ikke er en myte. Og at det er en myte, og sånn går nu dagan. 1
sofus Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg har også lest at det er en myte. Men har lært av egen erfaring at det ikke er en myte. Jeg går ned i vekt av å spise lite og ofte, istedenfor store og få måltider. Kalorimengden er den samme men går ikke ned i vekt med store og få måltider. Så jeg har troen på at kroppen går i forsvarsposisjon vist den må vente hele dagen på mat, da lagrer den alt den kommer over!
Gjest Brillefin Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Spis etter den måltidstymen som passer deg best. Liker du å spise lite og ofte- gjør det, liker du å spise mye, men sjeldnere- gjør det. Alt handler i bunn og grunn - kalorier inn og ut. Men spiser du veldig lite over tid ,vil forbrenningen hemmes da vekten er mindre og det trengs mindre energi..
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Du kan få dårligere forbrenning av å spise altfor lite ja. (Pga tap av muskelmasse). MEN du får ikke dårligere forbrenning av å spise få måltider fordelt utover dagen, så lenge måltidene inneholder nok kalorier. Det er det samme om du spiser 6 måltider, eller 2 måltider, så lenge de to måltidene er store nok. Anonymous poster hash: f13b1...08e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Kroppen vet vel selv når den trenger næring. Det kalles sultfølelse. Spiser man riktig, vil denne regulere seg naturlig slik at man blir sulten når man trenger mat, og mett når man har fått nok. Anonymous poster hash: 1888c...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå