Gå til innhold

Skal snakke med kjæresten om seksuelt overgrep.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min kommer på besøk mest sannsynlig i løpet av kvelden. Jeg har vært våken i hele natt så jeg har fått tenkt en del på dette, og har kommet frem til at jeg i dag skal fortelle kjæresten om min ex og at jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep. Dette er noe jeg har tenkt lenge på, og det finnes både positive og negative ting ved å si det, men jeg har funnet ut at om jeg sier det så slipper jeg å tenke på det mer.

Jeg bare vet ikke hva jeg skal si og hvordan jeg skal si det selv om jeg har prøvd å finne den beste måten å si det på. Det finnes jo ingen bra måte å si sånt på. Og samtidig er jeg kjempenervøs for hva han skal si eller om han sier noe i det hele tatt og hvordan han reagerer på det. Han er jo en skikkelig godgutt, så egentlig skulle jeg ikke hatt noe å bekymre meg for.

Noen som har noen råd og komme med? :(

Anonymous poster hash: 2e3a7...112
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få han til å sette deg ned sammen med deg og si at du skal fortelle han noe som er vanskelig for deg å snakke om. Hvordan du formulerer deg er litt hipp som happ, for dette blir nok tungt for både deg og han. Masse lykke til, dette går nok helt fint skal du se :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Hva med å skrive det ned,og så la han få lese det når han kommer?Og så kan dere prate mer om det når han har lest ferdig

Skrevet

Hva med å skrive det ned,og så la han få lese det når han kommer?Og så kan dere prate mer om det når han har lest ferdig

Jeg tror ikke det funker så bra for min del.. Egentlig best å si det rett ut, bare at jeg synes det er litt vanskelig å formulere meg. Men blir like vanskelig å formulere meg på papiret.

-TS

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg tror ikke det funker så bra for min del.. Egentlig best å si det rett ut, bare at jeg synes det er litt vanskelig å formulere meg. Men blir like vanskelig å formulere meg på papiret.

-TS

Ok, men lykke til :)

Skrevet

Jeg regner med du stoler på og føler deg trygg på kjæresten din. Da er det bare å hoppe i det, si det som det er. Det blir nok tøft uansett, men det kommer til å føles bedre etterpå. Nettopp vært igjennom det samme. LYKKE TIL! :)

Skrevet

Ok, men lykke til :)

Jeg regner med du stoler på og føler deg trygg på kjæresten din. Da er det bare å hoppe i det, si det som det er. Det blir nok tøft uansett, men det kommer til å føles bedre etterpå. Nettopp vært igjennom det samme. LYKKE TIL! :)

Takk.. Hvordan reagerte kjæresten din mlilja? Bare lurer litt på hva man skal svare på sånt.

Men uansett: han var opptatt i dag, så da kommer han nok i morgen, men skreiv til han at det var noe jeg ville prate med han om, sånn at jeg ikke kan ombestemme meg til i morgen. Nå må jeg bare si det.

-TS

Skrevet

Takk.. Hvordan reagerte kjæresten din mlilja? Bare lurer litt på hva man skal svare på sånt.

Men uansett: han var opptatt i dag, så da kommer han nok i morgen, men skreiv til han at det var noe jeg ville prate med han om, sånn at jeg ikke kan ombestemme meg til i morgen. Nå må jeg bare si det.

-TS

Han synes det var veldig vondt å høre om det, og ble litt sint, noe han fortalte senere. Han visste det var vanskelig for meg å fortelle det, så han lyttet og strøk på meg mens jeg sa det. Og holdt rundt meg lenge etterpå.

Det startet med at jeg sa jeg måtte fortelle han noe (han visste det var noe, men ikke hva), og jeg var klar på at jeg ikke ville bli avbrutt og at jeg ikke ville bli behandlet noe anderledes etterpå.

Han taklet det veldig fint, og vi har det veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...