Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe oss, min mann jobber som bilselger, han jobber mye og da mener jeg ca 10 til 12 timer vær dag.. Spørsmål hva er vanlig og tjene som bilselger, han har også goder som mob, hytte osv, men han er utslitt, men samtidig redd for å gi fra seg en slik jobb.. Håper på gode råd fra noen som er kjenner eller vet hva som er vanlig lønn

Gjest care
Skrevet

Jeg kjenner en som jobber som bilselger og han tjener litt over 450 000 i året, tror også han jobber mye. :wink:

Gjest Xavia
Skrevet

Trodde at lønna til en bilselger kommer veldig ann på om han faktisk får solgt biler... Mener jeg har hørt at det er vanlig å tjene så og så mange prosent av det du solgte en bil for jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må han jobbe så mye, eller velger han å gjøre det selv? Har han fastlønn, provisjonslønn eller en kombinasjon?

Sambo er bilselger, trives veldig godt. Jobber maks 9 timer hver dag, ikke noe problem å ta en dag eller to fri om han har lyst, kan stikke fra arbeid for å fikse småting i løpet av dagen. Har fastlønn + provisjon, så det lønner seg jo selvfølgelig å være tilstede i hele arbeidstiden for å få med seg potensielle salg.

Skrevet

Takker for svar, han har 15000 i fast lønn, resten er provisjon.. Hva synes dere??? :klø:

Skrevet
Takker for svar' date=' han har 15000 i fast lønn, resten er provisjon.. Hva synes dere??? :klø:[/quote']

Kommer jo også litt an på hvor mye han får pr bil i provisjon.

Skrevet

Det spørs litt på hva slags resultater han har. 15 000 i mnd er ikke mye, men som Philippa sier: avh. av provisjonen.

Men provisjonen er igjen avhengig av om han får solgt biler. Er han en god selger? Eller sliter han med å avslutte salg, og dermed får han lite igjen for mange timers jobb?

Trives han med å være bilselger? Klarer han å se hvilke behov kunden har? Føler han at han fikser jobben, at kollegaene verdsetter ham, at ting fungerer? Eller er han sliten, frustrert og oppgitt - kanskje fordi ting ikke funker?

Jeg har ikke peiling på hvordan det er å være bilselger. Men min erfaring med bilselgere er svært dårlig (det er riktignok mange år siden sist). Har opplevd helt utrolige holdninger hos mannlige bilselgere - som kvinne, med barn på slep, ble jeg behandlet som luft - enda jeg virkelig var både kjøpevillig og hadde penger. Helt hårreisende hvordan jeg ble oversett!

Knurr - sint for det enda!!!! :sinna:

Tror at endel mannlige bilselgere som henger igjen i det gamle synet sliter med å lykkes i dagens marked, hvor kvinnene ofte har penger og vet hva de vil. Mannlige bilselgere som mener at kvinnfolk ikke har peiling på bil - eller at folk som ikke kan fikse en motor heller ikke burde kjøpe en - de har overlevd seg selv.

Sier ikke at mannen din er slik, men kan godt tenke meg at slike bilselgere blir frustrerte.

Uansett: mannen din bør finne ut hva han vil, hva som funker, hva han kan gjøre med det som ikke funker, slik at han kan trives i jobben. Hvis lønna er uakseptabel, så må han diskuterer vilkårene med sjefen.

Lykke til!

Gjest anonym nå
Skrevet

Sambo selger biler. Men han driver for seg selv, og dermed blir jo all lønn "provisjon". Derfor blir det jo veldig mye jobbing. Hender ofte at han må vise fram biler kl 23 på kvelden. Han drar på jobb rundt kl 9 om morgenen og er uhyre sjelden hjemme før 19 - 20 på kvelden. Rundt kl 22 er mer vanlig. Selgerne tilpasser seg ofte etter kundenes behov. De fleste har ikke tid til å kikke på bil før etter jobb ergo må selgerne jobbe til ut på ettermiddagen og kvelden. Formiddagen går mye ut på å fikse ting på bilene; levere og hente hos rens, lakkerer, verksted osv, skaffe tilleggsutstyr som kundene ønsker mm. Men han tar seg alltid tid til lang lunsj med mye sladder sammen med "gutta".

Jeg har hørt at bilselgerjobber kan være vanskelige å få. Mange "gutter" som drømmer om det. Du sier at mannen din er redd for å gi fra seg en slik jobb. Hvorfor? Fordi han trives?

Eller pga lønnen? Men han er jo utslitt. Han kan jo sikkert fint få seg en annen jobb hvis det er så ille. Hvis det er lønnen som er grunnen til at han er redd for å si fra seg jobben, burde du kanskje heller undersøke hvor mye han kan tjene andre steder vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...