Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden 12 årsalderen farget og bleket håret mitt, sist i sommer da jeg la inn noen lyse foliestriper. Er 30 år nå, og vil faktisk oppleve min helt naturlige hårfarge forhåpentligvis før jeg begynner og bli grå.

Akkurat nå har jeg en stygg mørk ettervekst på cirka 5 cm, så fristelsen er tilstede å farge det. Men jeg SKAL ikke gjøre det, jeg får heller bare se stygg ut i en periode til håret har blitt såpass langt at jeg kan klippe av det fargede, og sitte igjen med min egen.

Noen som kjenner seg igjen? Hvor lang tid tok det for ditt hår og vokse ut?

Anonymous poster hash: 01d97...196
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret vokser gjennomsnittlig 1 cm til 1,5 cm i måneden

Skrevet

Jeg gikk sluttet å farge håret i slutten av 2010, og klipte av siste rest av med farget hår august 2012. Tok sin tid, men var verdt det! :-) Jeg gikk fra å farge det mørk brun til min naturlige farge - som jeg dessverre ikke er i stand til å forklare.

Skrevet

Jeg hadde ca ti cm ettervekst i sommer. Klippet av meg alt det fargede og så skikkelig stygg ut noen måneder, men det begynner å komme seg nå. Fikk senest i går høre at jeg er søt på håret, men gleder meg til det vokser seg langt igjen. Jeg håper at det er langt igjen til våren! Deilig med min naturlige farge!!

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg har krøller. Det tar vinter og vår å spare det ut de gangene jeg har klippet det kort.

Skrevet

jeg hadde farget håret for ett par år siden, og ca ett år etterpå så hadde jeg ettervekst helt ned til skuldrene :)

Anonymous poster hash: 5f059...3f8
Skrevet

Jeg klippet av alt håret mitt for en tid tilbake, husker ikke nøyaktig men er vel noen måneder... Det er nå rundt 6 cm. Prøver å ta ølgjær hver dag, da vokser det fortere. (pulveret, ikke slike kapsler, de funker ikke)

Anonymous poster hash: ae348...cef
Skrevet

TS her, tusen takk for svar. Det var litt betryggende å høre hva andre har erfart og hvor lang tid sånn cirka det tok :)

Det er en kjedelig prosess, og føler meg ikke akkurat vakker når jeg ser meg i speilet for tiden, men jeg SKAL holde ut, og få MITT hår tilbake :fnise:

Skrevet

brukte 15 år på dette, meg til høyre, tykkt og sunnt

39316_10150225140405285_4064490_n.jpg?lv

Skrevet

Det så jo fint ut Wonders :)

Håret mitt pleier ikke å vokse forbi BHén vanligvis, det vil liksom ikke bli så mye lengre enn det. Forhåpentligvis tar det ikke 15 år, men når jeg er tilbake til min naturlige farge OG har litt lengde på det, så kommer jeg nok til å spare det lengre i årene som kommer. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg klippet av alt håret mitt for en tid tilbake, husker ikke nøyaktig men er vel noen måneder... Det er nå rundt 6 cm. Prøver å ta ølgjær hver dag, da vokser det fortere. (pulveret, ikke slike kapsler, de funker ikke)

Hei,

Litt ot, men i stedet for å starte ny tråd: Hvor kjøper du pulveret fra, og hvordan tar du det?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Håret mitt vokser utrolig fort. På 3 år har håret mitt vokst veldig langt. Om jeg ikke hadde klipt enden av håret mitt for noen mnd siden, hadde jeg vel sikkert snart hatt håret ved rumpa.

Endret av s@nd
Skrevet

Håret mitt vokser utrolig fort. På 3 år har håret mitt vokst veldig langt. Om jeg ikke hadde klipt enden av håret mitt for noen mnd siden, hadde jeg vel sikkert snart hatt håret ved rumpa.

Fra venstre er 2010, og mot høyre er 2013. Har klippet det litt nå (stusset), så det ville vært lengre.. *angrer*

2hpkirk.jpg

oh my gosh det var lynraskt. Så heldig du er. Sterkt er det også ser det ut som.

Mitt vokser veldig sakte, samme som neglene... Jeg har lest at noen har det i sitt dna at de ikke kan få langt hår....

Skrevet

Hva med å farge håret til din egen opprinnelige farge? Det burde jo være lett match for en god frisør å finne en fargeblanding som er lik etterveksten.

Da slipper du i alle fall å se shabby ut i lang tid ;)

• Liker 3
Skrevet

Hei,

Litt ot, men i stedet for å starte ny tråd: Hvor kjøper du pulveret fra, og hvordan tar du det?

Hei :)

Jeg kjøper det i dagligvaren, det står som oftest i hyllene med vitamintilskudd, tran og slikt. En oransje boks, koster rundt femti kroner. Jeg tar to spiseskjeer og blander ut i en liten kopp vann, slik at det er helt flytende, men ikke slik at det blir veldig mye. Så bare drikker jeg det. Det smaker grusomt i begynnelsen, men etterhvert går det seg til. :)

Skrevet

Søk på youtube, masse tips der som folk påstår funker for å få håret til å vokse fortere.. Skal teste de selv, samt kjøpe FAST shampoo, og se om det funker... Dokumentere med før/etter-bilder osv :)

Og i mellomtiden kan du gå til frisøren å stripe opp håret,i en farge nærmere etterveksten din.. Da ser du ikke så ille ut mens det vokser ut og du venter på din egen naturlige farge,,,

Anonymous poster hash: ee894...85d
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tja. Jeg farget det i fjor, og ser at etterveksten er ganske fremtredende. Min naturlige hårfarge er nok 3 toner mørkere, nå har jeg en lys gyldenbrun farge i lengdene. Kan ta bilde for dere å vise. Jeg har gjennomsnittlig hårvekst, og tipper den er på 8 - 12 cm i året. Etterveksten, altså. Så å ordentlig vokse ut håret etter en hårklipp tar meg nok 2 - 3 år om jeg stusser en til to ganger i året. Men nå klipper jeg meg aldri skikkelig kort, så har alltid vært en konstant kamp om å få det så langt som mulig. Jeg er bare så utålmodig, og tuller med håret mitt gjennom kjemiske behandlinger, og da blir det aldri sunt nok til at jeg vil la det vokse.

Jeg begynner å bli lei av å gå rundt med ettervekst, men har bestemt meg for å få tilbake min naturlige hårfarge, koste hva det koste vil. Når jeg ser på bilder skjønner jeg ikke hvorfor jeg begynte å farge det, hårfargen min er den som absolutt kler meg best.

Skrevet

Hva med å farge håret til din egen opprinnelige farge? Det burde jo være lett match for en god frisør å finne en fargeblanding som er lik etterveksten.

Da slipper du i alle fall å se shabby ut i lang tid ;)

Jeg har tenkt tanken, men jeg vegrer meg fra å gjøre det. Farge sitter ikke særlig bra på bleiket hår, og sist jeg gjorde noe lignende for noen år siden, så fikk jeg et ekkelt rødskjær som ikke passet særlig inn med etterveksten. Alt var gjort hos frisør også :)

Derfor skal det være naturlig denne gangen har jeg bestemt meg. Har en sånn mørkeblond aske farge som jeg mistenker er litt vanskelig å farge identisk :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt tanken, men jeg vegrer meg fra å gjøre det. Farge sitter ikke særlig bra på bleiket hår, og sist jeg gjorde noe lignende for noen år siden, så fikk jeg et ekkelt rødskjær som ikke passet særlig inn med etterveksten. Alt var gjort hos frisør også :)

Derfor skal det være naturlig denne gangen har jeg bestemt meg. Har en sånn mørkeblond aske farge som jeg mistenker er litt vanskelig å farge identisk :P

Skulle ønske de hadde en farge som het kommune grå. DEN fargen har jeg...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...