Gå til innhold

Hjelp meg å takle de negative tankene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Nå kommer det enda en tråd av typen "jeg sliter med usikkerhet overfor kjæresten min" - men jeg håper virkelig jeg kan få noen gode råd fra dere. Saken er at jeg er et veldig brent barn ift. utroskap - begge mine tidligere kjærester har vært utro, det har skjedd i typiske festsituasjoner og har gjort sitt for å gjøre meg redd for å oppleve det samme igjen. Jeg ser rett og slett for meg at dersom jeg blir utsatt for utroskap en gang til kommer jeg til å ha vanvittige problemer med å noen gang stole på noen igjen ... Nå er jeg sammen med en flott mann, vi har bodd sammen et halvt års tid, vært sammen i to år. Jeg elsker han og stoler på han - edru. Jeg har kommet dit i dag at jeg ikke har noen særlige problemer med at han er ute og fester uten meg, og jeg ville uansett aldri drømt om å prøve å kontrollere livet hans ved å nekte han noe - dette er tross alt mitt problem og min greie, og ikke noe som skal gå utover han. Jeg snakker lite med han om dette.

Det jeg synes er vanskelig er når han nå for eksempel skal på guttetur med jobben til en typisk "drikke-seg-dritings"-location. Jeg unner han så veldig å ha det gøy, være alene og leve guttelivet, og hadde han ikke drukket seg helt dritings hadde jeg heller ikke hatt noe problem med å stole fullt og helt på han. Men, jeg vet at dette er en situasjon hvor han kan finne på å drikke seg så full at han ikke har kontroll over seg selv. Hvordan skal jeg klare å slappe av med tanken på at han allikevel ikke kommer til å være utro, selv om han er så full at han ikke vet hvor han er omtrent, og bor på hotell mange mil hjemmefra? Det er i slike situasjoner jeg har blitt bedratt før, og det sitter så i! De dumme tankene overmanner meg til tider, og gjør at jeg gruer meg til han skal på sånne turer, og det fortjener han ikke i det hele tatt. Han har aldri gjort noe som tilsier at han ikke er til å stole på, men jeg klarer ikke slippe tanken på at fulle folk har dårligere impulskontroll enn andre når noen kommer og byr seg frem ... Sukk. Alt jeg vil er å kunne sende han avgårde på guttetur blid og fornøyd (og det gjør jeg også, dette skjuler jeg for han så godt jeg kan!), uten å sitte hjemme med en klump i magen hele helgen. Hjelp meg å takle disse tankene???

Anonymous poster hash: 8ac1a...2b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe godt råd å gi deg.

Synes bare det er en uting med gutteturer og jenteturer med mye fyll. Har vært på mange nok av de til å se at det alt for ofte medfører trøbbel, selv for de mest stabile par. Jeg vil ikke utsette meg selv for det (litt derfor jeg er singel kanskje).

Hvis jeg skal kunne ha et forhold, må det være fritt for slike faremomenter. Drikke kan vi alltids, men helst sammen. Om han går ut og tar en rolig øl med gutta er det selvfølgelig noe helt annet.

Det er visst ikke "lov" til å tenke som meg i dagens samfunn uten at man er overhysterisk, men hvis man ser litt annerledes på det: Hvorfor er det om å gjøre å ha det så fritt som mulig i et forhold, sånn som verden fungerer nå til dags?

Anonymous poster hash: f2dad...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...