Gå til innhold

Defa warm up

Miss Lucky

Anbefalte innlegg

Noen som har ? Hvilken pakke bør man gå for ?

Og stemmer det at det tar ca 4 timer å montere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monteringstid avhenger av hvilken bil og motor du har. Noen er vanskeligere å montere varmer på enn andre.

Jeg skrur Volkswagen og de er ganske enkle å montere på, 0,5t for Defa1, 1t for Defa2 og ca 3timer for Defa3.

Defa1 pakke: Kun motorvarmer.

Defa2: Motorvarmer og kupevarmer.

Defa3: Motorvarmer, kupevarmer, batterilader, fjernkontroll/ur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med kan styre fra mobilen da? Det er vel enda en?

Er egentlig litt usikker på hvilken pakke jeg må ha. Trenger at bilen er "varm" (litt lunk i kupeen, og at jeg forhåpentligvis slipper å skrape is av rutene) om morningen, samt en gang litt utpå ettermiddagen. Samme tidspunkt hver dag. Hvilken pakke trenger jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du styre alt via mobil/fjernkontroll/ur må du ha pakke nr 3.. Programerer inn tiden den skal starte i appen/fjernkontrollen/uret, så går det av seg selv sålenge ledningen fra bilen er plugga i veggen.

Pleier å koste 8500kr den pakka inkl montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du styre alt via mobil/fjernkontroll/ur må du ha pakke nr 3.. Programerer inn tiden den skal starte i appen/fjernkontrollen/uret, så går det av seg selv sålenge ledningen fra bilen er plugga i veggen.

Pleier å koste 8500kr den pakka inkl montering.

Er vel noe tidsur greier på de andre alternativene også? Var i alle fall det jeg ble fortalt. Men at da må man fysisk ut til bilen for å gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe tidsur greier på de andre alternativene også? Var i alle fall det jeg ble fortalt. Men at da må man fysisk ut til bilen for å gjøre endringer.

Pakken med motor og kupe varmer:

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/comfortkit/

Det er denne enheten som styrer av/på av hele systemet:

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/control_units/futura_incl_relay/

Starter du bilen til samme tid hver dag er denne enhet perfekt. Du stiller inn start/hente tiden en gang for alle, du kan ha 2 forskjellige start tider(f.eks. morgen og ettermiddag). Det eneste du trenger å gjøre er å plugge i ledningen i kontakten på veggen.

Jeg har selv fjernkontrollen Smartstart, koster litt mer, men er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelpen :)

I hvilke tilfeller har man egentlig bruk for den smartstarten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på og spørre om de bensindrevne variantene? Har ikke anledning til å plugge bilen inn i strømnettet. Hva koster sånt?

Anonymous poster hash: adf62...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på og spørre om de bensindrevne variantene? Har ikke anledning til å plugge bilen inn i strømnettet. Hva koster sånt?

Anonymous poster hash: adf62...cd5

Min som går på diesel kostet 26000.-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen :)

I hvilke tilfeller har man egentlig bruk for den smartstarten da?

Den gjør det samme som den som sitter fast i bilen, fordelen er att du slipper å gå ut til bilen og gjøre endringer, du kan sitte i stua og gjøre alle innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjør det samme som den som sitter fast i bilen, fordelen er att du slipper å gå ut til bilen og gjøre endringer, du kan sitte i stua og gjøre alle innstillinger.

Ja var det jeg trodde :) da tror jeg nok ikke at jeg har behov for det siden bilen står parkert ca 2 meter fra stuen og terassedøren. Ikke akkurat lange veien å gå da OM jeg skulle ja behov for å endre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...