Gå til innhold

Defa warm up

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ? Hvilken pakke bør man gå for ?

Og stemmer det at det tar ca 4 timer å montere ?

Skrevet

Monteringstid avhenger av hvilken bil og motor du har. Noen er vanskeligere å montere varmer på enn andre.

Jeg skrur Volkswagen og de er ganske enkle å montere på, 0,5t for Defa1, 1t for Defa2 og ca 3timer for Defa3.

Defa1 pakke: Kun motorvarmer.

Defa2: Motorvarmer og kupevarmer.

Defa3: Motorvarmer, kupevarmer, batterilader, fjernkontroll/ur.

Skrevet

Den med kan styre fra mobilen da? Det er vel enda en?

Er egentlig litt usikker på hvilken pakke jeg må ha. Trenger at bilen er "varm" (litt lunk i kupeen, og at jeg forhåpentligvis slipper å skrape is av rutene) om morningen, samt en gang litt utpå ettermiddagen. Samme tidspunkt hver dag. Hvilken pakke trenger jeg da?

Skrevet

Skal du styre alt via mobil/fjernkontroll/ur må du ha pakke nr 3.. Programerer inn tiden den skal starte i appen/fjernkontrollen/uret, så går det av seg selv sålenge ledningen fra bilen er plugga i veggen.

Pleier å koste 8500kr den pakka inkl montering.

Skrevet

Skal du styre alt via mobil/fjernkontroll/ur må du ha pakke nr 3.. Programerer inn tiden den skal starte i appen/fjernkontrollen/uret, så går det av seg selv sålenge ledningen fra bilen er plugga i veggen.

Pleier å koste 8500kr den pakka inkl montering.

Er vel noe tidsur greier på de andre alternativene også? Var i alle fall det jeg ble fortalt. Men at da må man fysisk ut til bilen for å gjøre endringer.

Skrevet

Er vel noe tidsur greier på de andre alternativene også? Var i alle fall det jeg ble fortalt. Men at da må man fysisk ut til bilen for å gjøre endringer.

Pakken med motor og kupe varmer:

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/comfortkit/

Det er denne enheten som styrer av/på av hele systemet:

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/control_units/futura_incl_relay/

Starter du bilen til samme tid hver dag er denne enhet perfekt. Du stiller inn start/hente tiden en gang for alle, du kan ha 2 forskjellige start tider(f.eks. morgen og ettermiddag). Det eneste du trenger å gjøre er å plugge i ledningen i kontakten på veggen.

Jeg har selv fjernkontrollen Smartstart, koster litt mer, men er verdt det!

Skrevet

Takk for hjelpen :)

I hvilke tilfeller har man egentlig bruk for den smartstarten da?

Skrevet

Kan jeg slenge meg på og spørre om de bensindrevne variantene? Har ikke anledning til å plugge bilen inn i strømnettet. Hva koster sånt?

Anonymous poster hash: adf62...cd5

Skrevet

Kan jeg slenge meg på og spørre om de bensindrevne variantene? Har ikke anledning til å plugge bilen inn i strømnettet. Hva koster sånt?

Min som går på diesel kostet 26000.-

• Liker 1
Skrevet

Takk for hjelpen :)

I hvilke tilfeller har man egentlig bruk for den smartstarten da?

Den gjør det samme som den som sitter fast i bilen, fordelen er att du slipper å gå ut til bilen og gjøre endringer, du kan sitte i stua og gjøre alle innstillinger.

Skrevet

Den gjør det samme som den som sitter fast i bilen, fordelen er att du slipper å gå ut til bilen og gjøre endringer, du kan sitte i stua og gjøre alle innstillinger.

Ja var det jeg trodde :) da tror jeg nok ikke at jeg har behov for det siden bilen står parkert ca 2 meter fra stuen og terassedøren. Ikke akkurat lange veien å gå da OM jeg skulle ja behov for å endre noe.

Skrevet

26000kr!? Holy smokes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...