Gå til innhold

Hvordan kjennes livmoren ut, og når kan jeg kjenne den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet jeg egentlig at det er livmoren jeg kjenner når jeg trykker på magen?

Og når kan jeg kjenne den?

Blir glad for svar :)

Anonymous poster hash: 53a38...baf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kommer over kanten på skambenet i uke 12(om du er førstegangs) Den kjennes da som oftest som en kant som går rett over/langs skambenet.

Som førstegangs kjente jeg den ikke selv før jeg var 16 uker på vei. Som andregangs kjente jeg den enkelt bare 10 uker på vei.

Anonymous poster hash: c789c...b58
Skrevet

Ts her.

Kjenner en kant, men det kan liksågodt være en ekstra innvendig valk

Anonymous poster hash: 53a38...baf
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er i uke 12, men kjenner ingen kant. Var på UL forrige uke, måtte ta innvendig fordi legen sa den lå godt gjemt, langt ned etc.

Anonymous poster hash: ec49f...421
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjente aldri noen "kant" slik mange beskriver. Gikk dermed og var bekymret for at ungen vokste for sakte, siden jeg trodde at livmoren fortsatt måtte være skjult nede i bekkenet lenge etter at den skulle ha kommet opp. (Det er slitsomt å være førstegangs, man bekymrer seg jo for de tåpeligste ting…) Husker ikke hvilken uke jeg greide å kjenne noe, men det kan vel ha vært 15-16. Da kunne jeg kjenne et fast, litt bulende område helt nederst i magen - men bare om morgenen før jeg hadde stått opp, når blæra var full og jeg lå på ryggen.

Det er vel sikkert ganske individuelt hvor langt frem mot bukveggen livmor når tidlig i svangerskapet. Den kan nok fint gjemme seg bak tarmer og slikt en god stund, slik at det vil være vanskelig å kjenne noe. Så ikke ha for høye forventninger om å finne noe rundt uke 12. Men du leter altså etter noe som er ganske fast/gir litt motstand, og som kjennes jevnt/glatt.

Anonymous poster hash: fe90c...ca6
  • Liker 1
Gjest Amber Rose
Skrevet

Når den først kommer så er du ikke i tvil. Den er ganske hard. Vet ikke hvordan det kjennes ut om man er overvektig, men om du er normal slank så kjenner du det godt.

Husker jeg gikk å kjente etter og noen ganger trodde jeg at det var magen jeg kjente, men var ikke sikker. Plutselig var det bare en hard kul der.

Skrevet

kjente den i uke 14, da som et hardt område. er overvektig.

Anonymous poster hash: d84b5...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...