Minette Skrevet 5. mai 2004 #1 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg vil gjerne kjøpe en slags kostholdsbok, med oppskrifter. Vi må bli flinkere her i huset til å lage sunn mat! Tror ikke vi får i oss nok vitaminer etc. Vil og ha mer kunnskap, fordi jeg vil lære det videre til datteren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2004 #2 Del Skrevet 5. mai 2004 Grete Rhoedes bøker inneholder sunne, lekre oppskrifter! Du finner sikkert noe der som faller i smak...? Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 Eller Jentemat. Se www.jentemat.no Den er jeg litt fan av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #4 Del Skrevet 6. mai 2004 Hold deg til økologiske grønnsaker om du har muligheten. Bruk skikkelig fløte og creme fraiche når du lager sauser. Det blir supergodt, og det er veldig sunt med riktig fett også. Prøv å bake maten i ovnen. Jeg lagde kjøtt i går, og den stor 1 1/2 t i ovnen på 80 grader. Den var så fin at den smeltet på tungen etterpå! Ikke stek mat på høy varme, da maten blir ødelagt at dette, og kolestrolnivået økes.. Ikke sunt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 Bruk skikkelig fløte og creme fraiche når du lager sauser. Det blir supergodt, og det er veldig sunt med riktig fett også. Lykke til! Direkte misinformasjon; fløte og creme fraiche inneholder mettet fett, som overhodet ikke er sunt for kroppen. Sunt fett får du fra umettede, vegetabilske kilder, som for eksempel olivenolje. Fiskefett er også sunt i moderate mengder. Ellers er det også bare tull at steking på for høy temperatur øker kolesterolmengden i mat; kolesterol er en type fett, og den oppstår ikke ut av intet. Men steking ved for høye temperaturer er uansett ikke sunt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå