Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Intakt våknet jeg av så vonde smerter jeg aldri har kjent før. KUN lokalisert på Høyre side rett over trusekanten. Det varte konstant i 10 min før det ga seg. Jeg ringte legevakta, men hun ba meg bare ta 2 paracet 500mlgr og se det an. Hun spurte om jeg blødde noe jeg ikke gjorde. Mens vi snakket gikk det over og da sa hun at jeg bare måtte ringe om det kom igjen. Jeg fortalte at jeg var redd for svangerskap utenfor livmoren, men hun sa ikke så mye. Bare at jeg skulle se det an. Har fra jeg fant ut at jeg var gravid hatt endel mensmurring og stikk spesielt mot høyre siden, men har ikke vært så vondt og forstått at dette er normalt. Men smertene i natt er noe av det jævligste jeg har kjent! Andre som har hatt det sånn? Jeg er kjempe engstelig for graviditet utenfor livmor, da i eggleder eller noe. Skal til legen min om 2 uker, skal fortelle om det da. Men burde jeg ikke bli sjekket? Kan umulig være bra om det faktisk er graviditet i eggleder? Lest at den kan sprekke! Uff mye bekymringer her nå :(

Anonymous poster hash: ef1ac...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterke smerter på ene siden som kom og gkk var mitt symptom på graviditet i egglederen. Blødde i tillegg da. Ble oppdaget 6+3, da hadde jeg hatt smerter siden uke 4 på venstre siden som kom og gikk og ble sterkere etterhvert som dagene gikk. Ble operert samme dag og måtte fjerne egglederen.

Det er jo ikke sikkert at det er det hos deg, man kan ha mange rare smerter i et normalt svangerskap også. Men kanskje du kan prøve å få komme inn til legen din litt tidligere om du får mer vondt.

Gjest Kariannne
Skrevet

Takk for svar. Uff så grusomt. Håper det er en naturlig forklaring.

Skrevet

Det kan være ligamentsmerter, bånd som strekker seg fordi livmoren skal vokse, men kan også være graviditet utenfor livmoren.

Dette må du få sjekket opp hvis det fortsetter. En venninne av meg mistet den ene egglederen, og blødde nesten til døde da hun kom inn på sykehuset fordi legene ikke hadde mistenkt dette selv om hun hadde fått satt inn ved IVF.. Hun kollapset hjemme og det hadde gått så langt at hadde hun kommet en time senere hadde hun ikke vært her mer.

Anonymous poster hash: 819b2...c86
  • Liker 1
Skrevet

Du bør ikke vente i to uker med å sjekke dette ut! Ring lege idag og få henvisning til innvendig ultalyd. Med mistanke om svangerskap utenfor livmoren så får du time kjapt.

Holdt selv på å stryke med da jeg var gravid i egglederen, og den sprakk. Ble hentet i ambulanse og lagt rett på operasjonsbordet..

Skrevet

Jeg var på sjekk forrige uke pga samme smertene du beskriver. Var heldigvis ikke utenfor livmoren, men en uvi. Ring fastlegen din i dag.

Skrevet

Hvorfor tok ikke hun på legevakta dette seriøst? Nå kjenner jeg ingenting. Har bare hatt den ene gangen hvor det gjorde så jævlig vondt! Unnskyld ordbruket. Bestiller time idag.

Skrevet

Er 23 år. Aldri hatt klamydia som jeg vet om. Ble befruktet gjennom samleie

Skrevet

Jeg hadde krevd undersøkelse asap - på grunnlag av at smerten var veldig sterk, og at det un er på den ene siden.

Vondt i begge sider eller vekslende kan godt være ligamentsmerter, men det skal ikke være svært smertefullt og kun på ene side(somregel).

Komplikasjonene og behandlingsbevoh ved svangerskap utenfor livmoren er jo mye større enn om du hadde hatt smerter som linet på en normal SA eksempelvis, så jeg hadde ikke gitt meg her.

Anonymous poster hash: d134d...2db
Skrevet

For en del år siden våknet jeg med lignende smerter. Det var intenst jævlig. Men det ble med den ene gangen. I ettertid har jeg spurt ett par leger og de mener det kan ha vært slyng på eggstokk. I noen tilfeller er det farlig, i andre tilfeller er det helt ufarlig. I mitt tilfelle gikk det over av seg selv og har dermed vært ufarlig.

Når vi begynte å prøve å bli gravid så var jeg redd for at egglederen var skadet og at jeg kunne få graviditet utenfor livmor, men det har gått helt bra.

Om smerten ikke kommer tilbake så tror jeg ikke du skal bekymre deg så fælt, men om den komme igjen så tror at jeg at jeg hadde dratt direkte til legevakten.

Skrevet

En sterk smerte er sannsynligvis ligamentene. Kjennes ut som en kniv. Smerte over tid er mer alvorlig. Ville ikke bekymret meg om det kun var et kort smerteanfall.

Skrevet

Takk for beroligende svar :) smertene var konstante i 10 min for så å gå helt vekk. Har kjent veldig svaake smerter nå på dagen, men det er langt fra vondt. Lyst å ringe legen, men redd for å virke overhysterisk. På legevakta sa de at jeg skulle ta kontakt om det kom tilbake. Er det trygt å se det ann? Dette er førstegraviditet og er bekymret. Høyre siden er også der jeg har pleid å ha menssmerter om det er av betydning

Skrevet

Takk for beroligende svar :) smertene var konstante i 10 min for så å gå helt vekk. Har kjent veldig svaake smerter nå på dagen, men det er langt fra vondt. Lyst å ringe legen, men redd for å virke overhysterisk. På legevakta sa de at jeg skulle ta kontakt om det kom tilbake. Er det trygt å se det ann? Dette er førstegraviditet og er bekymret. Høyre siden er også der jeg har pleid å ha menssmerter om det er av betydning

Det spørs hvordan du fikk vondt:

Om det skjedde når du snudde deg i senga, eller hostet/nøs - så er det høyst sannsynlig lyskene. Det gjør SATANS vondt, og kan forplante seg i hele nedre del av mage.

Type vondt "klarer ikke snakke" - og så kan det være ømt resten av dagen.

Jeg har vært plaget med det hele første halvdel av svangerskap - nå kan jeg hoste uten problemer, men har fortsatt disse strekkene når jeg snur meg,

Men - om jeg våknet med intens smerte uten "grunn", så ville jeg personlig sjekket det i tilfelle.

Samtidig vil jeg tro at svangerskap utenfor livmor vil fortsette å gi smerter - men dette skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymous poster hash: d134d...2db

Gjest Kariannne
Skrevet

Våknet av smertene, lå og sov. Er sånn jeg våkner når jeg får mensen på natta. Å jeg har voldsomme menskramper at jeg er sengeliggende, disse var like vonde om ikke verre! Skikkelig tak på høyre side i 10 min med samme smertestyrke hele tiden. Var sikker på at nå går det galt. Men så kom jeg til å tenke på graviditet uten for livmoren siden smertene jeg har hatt fra positiv test som vell å merke har vært svake, har vært lokalisert mot høyre siden.

Skrevet

Jeg hadde ekstreme smerter på høyre side da jeg var gravid utenfor livmoren.
Men det ble ikke borte etter 10 min da..

Uansett bør legen ta deg på alvor. Jeg ble operert i uke 6 og måtte fjerne en eggleder, fordi den var på vei til å sprekke, og sprekker den kan man dø.

Skrevet

Da gr jeg vært hos legen. Tok en blodprøve og hun klemte på magen, samt tok en gynekologisk undersøkelse. Hun sa også at smertene jeg beskrev var normalt og at dette ikke var noe. Så jeg slo meg til ro med det :) legen min er ekstremt flink å er kjent for å sjekke en gang for mye enn for lite, så hadde hun hatt mistanke om noe hadde hun nok sendt meg videre. Nå er smertene helt borte :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...