Nemesis75 Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg er litt usikker på praksis her. Min farmor døde nettopp og på vegne av alle barnebarna skal det bestilles krans/blomster. Men så lurer jeg på følgende: min far døde for noen år siden. Bør jeg bestille blomster på vegne av han ?
Eliza Doalot Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Nei, det ville jeg ikke gjort og jeg har heller aldri opplevd at noen har gjort det tidligere. 21
Gjest Marmot Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Nei, det ville bare vært veldig merkelig. 7
Nemesis75 Skrevet 5. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2013 Nei, det ville jeg ikke gjort og jeg har heller aldri opplevd at noen har gjort det tidligere. Takk for svar. Jeg synes også det er litt kunstig på en måte.
Nemesis75 Skrevet 5. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2013 Nei, det ville bare vært veldig merkelig. Jepp. Enig .
Pria Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Det ville vært veldig veldig merkelig så det dropper du. 1
Gjest Wilhelmine Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Må bare signere de over her, det hadde vært veldig spesielt, og jeg ville ikke tenkt på det som spesielt i positiv forstand. Har aldri sett noe slik. Synes du bør droppe det
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Nei, det er bare ikke noe man gjør. Anonymous poster hash: f4611...95a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner egentlig ikke hvordan tanken engang dukket opp? Anonymous poster hash: f4fae...ff1 13
Millimani Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Det er det rareste... Tanken har aldri streifa meg, det ville vært fullstendig feil etter min mening 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner at noen kan lure, da det de siste årene har blitt vanlig å ta med avdøde familiemedlemmer i dødsannonser (med et kors bak) Anonymous poster hash: 6964e...b95 1
Daria Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner at noen kan lure, da det de siste årene har blitt vanlig å ta med avdøde familiemedlemmer i dødsannonser (med et kors bak) Anonymous poster hash: 6964e...b95 Det har jeg aldri sett - synes både det og spørsmålet i HI er over middels merkelig. Er man død, så er man faktisk det - da tilhører man ikke de sørgende og hører ikke hjemme hverken i dødsannonser eller på gavebånd eller andre "levende sammenhenger". Ganske makabert, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner at noen kan lure, da det de siste årene har blitt vanlig å ta med avdøde familiemedlemmer i dødsannonser (med et kors bak) Anonymous poster hash: 6964e...b95 Aldri sett, så nei, det er nok ikke vanlig. Anonymous poster hash: f4611...95a 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Det har jeg aldri sett - synes både det og spørsmålet i HI er over middels merkelig. Er man død, så er man faktisk det - da tilhører man ikke de sørgende og hører ikke hjemme hverken i dødsannonser eller på gavebånd eller andre "levende sammenhenger". Ganske makabert, egentlig. I vår lokalavis på Vestlandet er det nesten ukentlig dødsannonser med navn på avdøde familiemedlemmer, dette har kun vært vanlig i et par tre år. Synes dette er veldig rart.......Anonymous poster hash: 6964e...b95
Nemesis75 Skrevet 5. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 5. november 2013 Hei alle sammen. Takker så mye for svar. Det er en noe uvanlig historie/familietragedie bak så siden jeg ikke greier ut om den så skjønner jeg at spørsmålet er noe merkelig. Men uansett så er jeg helt enig i at det ikke passer seg. Takk for innspill.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Aldri sett, så nei, det er nok ikke vanlig. Anonymous poster hash: f4611...95a Så det i en dødsannonse i Aftenposten senest i forrige uka, og har sett det før også. Vil ikke tro det er veldig vanlig, men det forekommer. Jeg synes det er sært. Anonymous poster hash: 67c07...8b0 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner at noen kan lure, da det de siste årene har blitt vanlig å ta med avdøde familiemedlemmer i dødsannonser (med et kors bak) Anonymous poster hash: 6964e...b95 Jeg synes ikke det er sært. Min gamle mor har allerede lagt regien på egen begravelse, og hun vil at navnet på min avdøde søster skal stå i dødsannonsen, selv om det er 20 år siden hun døde. "Selvfølgelig skal folk få se hvem mine barn er, selv om et av dem er død." Anonymous poster hash: 52aca...b97 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Hvis det skulle vært, så måtte det eventuelt vært en generell hilsen som "fra barn og barnebarn" el.l. Anonymous poster hash: 507c2...5b7
ViljaH Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Jeg synes ikke det er sært. Min gamle mor har allerede lagt regien på egen begravelse, og hun vil at navnet på min avdøde søster skal stå i dødsannonsen, selv om det er 20 år siden hun døde. "Selvfølgelig skal folk få se hvem mine barn er, selv om et av dem er død."Anonymous poster hash: 52aca...b97 Jeg skjønner tanken, at man vil ha en komplett oversikt over avdødes slektstavle, at ikke avdøde barn skal overses osv. Men det er for meg litt uvant å blande det med en liste jeg ser på som "overleves av/etterlater seg følgende nære pårørende i sorg". Kunne man ikke heller løst dette ved å lage en nekrolog om avdøde? Der hører jo avdøde barn også hjemme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå