cha Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Våknet i natt av at det luktet så whitespirit. Katten var kjempe urolig, løp rundt, mjauet og smattet. Står opp og får tak i han, og da er den ene foten hans våt av whitespirit. Får han i dusjen, vasket med hundeshampoo, zalo og hundeshampoo igjen. Ringer vetrinærvakta, han sier det ikke er farlig, men at vi skal gi han melk. Så leser jeg på nettet at det kan være farlig. Hva skal jeg gjøre da? Jeg aner ikke hvor lenge han har hatt whitespirit på seg, han er ute store deler av døgnet. Noen som har noe råd?
Rhyth Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 (endret) Er vel ikke farlig og gi katter melk, men de tåler det ikke og kan bli dårlige i magen av det. Så kanskje derfor du skulle gi han melk så han får whitespriten ut av systemet fort Endret 5. november 2013 av Rhyth
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Kan du gi kattemelk da? Anonymous poster hash: 018f8...c66
cha Skrevet 5. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2013 Katten har fått vanlig melk hele livet, og elsker det. Det jeg lurte på om er farlig er whitespiriten, ikke melka.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Du må jo se an almenntilstanden. Ved den minste endring, dra til dyrlegen. Anonymous poster hash: 018f8...c66
cha Skrevet 5. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2013 Han stakk ut etter at han kom ut fra dusjen. Han bare vasket seg litt, og gikk ut. Nå er vi på jobb
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Det var lurt...Anonymous poster hash: 018f8...c66 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Kan umulig tenke meg at katten har drukket white spirit. Han har vel ramlet oppi noe malingsgreier. Anonymous poster hash: 31396...de4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Whitesprit er dødelig for katter og alle andre dyr om de får i seg mengder, typisk problem at de går inn i en garasje hos naboen og drikker det f.eks, skumle greier. Derfor skal en ALLTID oppbevare gift i lukket oppbevaring Ville sett det an og vært klar til å dra på veterinæren om katten blir dårlig. Melken kan vel nøytralisere små mengder alkoholer den kan ha fått i seg? Men for å besvare spørsmålet ditt, så ja, whitesprit er absolutt farlig og ingen nyhet at det har tatt mange katteliv siden de vil drikke det av en eller annen grunn om de finner noe stående. Anonymous poster hash: b7db0...442 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Whitesprit er dødelig for katter og alle andre dyr om de får i seg mengder, typisk problem at de går inn i en garasje hos naboen og drikker det f.eks, skumle greier. Derfor skal en ALLTID oppbevare gift i lukket oppbevaring Ville sett det an og vært klar til å dra på veterinæren om katten blir dårlig. Melken kan vel nøytralisere små mengder alkoholer den kan ha fått i seg? Men for å besvare spørsmålet ditt, så ja, whitesprit er absolutt farlig og ingen nyhet at det har tatt mange katteliv siden de vil drikke det av en eller annen grunn om de finner noe stående. Anonymous poster hash: b7db0...442 sikker på at du ikke blander med frysevæske? Anonymous poster hash: 018f8...c66
Gjest Arch Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke akkurat sluppet han ut om jeg trodde han var forgiftet. Katter gjemmer seg bort når de er syke og døende (noe han sannsynligvis ikke er). Greit å holde et øye med han. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Hvorfor i all verden ringte du ikke veterinæren før du gjorde noe annet?? Anonymous poster hash: 8344b...429 4
cha Skrevet 5. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2013 Han har helt sikkert ikke drukket det, men prøvd å vaske det av seg selv. Han er veldig renslig. Dessuten tror jeg ikke han hadde gått ut om han ikke hadde vært i form. Såg stor forskjell fra han fra før han ble dusjet og etter. Han var helt normal eller dusjinga, derfor tenkte vi det ikke var farlig om han gikk ut.
cha Skrevet 5. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2013 Vi ringte jo dyrlegen? Han sa at det ikke var farlig og at vi skulle gi han melk. Les. Hvorfor i all verden ringte du ikke veterinæren før du gjorde noe annet??Anonymous poster hash: 8344b...429
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Da er det sikkert i orden. Det finner du vel ut når du kommer hjem uansett.Anonymous poster hash: 018f8...c66
Sugerøret Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Om katten vasker seg selv,får den da i seg Whitesprit. Den burde vært hos vetrinær før eier går på jobb.. Litt sån hårreisende!! 2
Gjest Arch Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Jo, katter går nettopp ut om de er dårlig form. Er jo sånn de gjør det. 1
cha Skrevet 5. november 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2013 Om katten vasker seg selv,får den da i seg Whitesprit. Den burde vært hos vetrinær før eier går på jobb.. Litt sån hårreisende!! Hvorfor det? Vi pratet jo med dyrlegen når det skjedde, og han sa at det ikke var farlig. Han såg jo ut til å være i form før han gikk ut, og var i bedre form etter at vi pratet med dyrlegen. Hadde dyrlegen trodd det var farlig ville hn vel bedt oss komme
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Melken er for å hindre at kattens fordøyelsessystem tar opp så mye av whitespriten. Det er fordi melk inneholder fett, Og binder litt av spriten. fløte er kansje enda bedre. Men ville hørt en annens veterinær sin mening, løsemidler er jo farlig, siden det jo løser opp fett rundt indre organer og nerveceller (og sentralnervesystem). Ikke bra...Anonymous poster hash: a74a0...32f 1
Amberleaf Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Hadde ikke sluppet pusen ut om jeg var redd den var forgiftet. Nå vet ikke jeg om hele katten ble våt i dusjen, eller kun beinet. Men hvis katta var våt er jo det også grunn nok til ikke å slippe den ut! En annen ting: Katter skal IKKE ha vanlig melk. Da mener jeg til hverdags og ikke når den har fått i seg kjemikalier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå