AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Hei. Har meldt meg inn på SATS og ønsker å ta tak i både trening og kosthold, men dør litt innvendig når jeg ser timeplanen: sykling, svære vekter, mange trente mennesker - spenstig og hoppende.. Meldte meg på yoga (litt forsiktig start). Hvordan er det egentlig på gruppetimer? Hva om jeg trenger en pause? Før var kondisen min ok, i den forstand at jeg i det minste kunne jogge på tredemølla i 30min. Nå er det såvidt jeg orker 15min og ser hele tiden på klokka, så det er det som bekymrer meg (Ja huff, det er dumt) Jeg aner ikke hvor mye jeg veier og jobber mot mørketiden (usosial), hvordan er det for eremittkrepser på gruppetimer? Vil gjerne høre om det gikk bra uansett om du er litt usosial og utilpass? Er alle sammen skikkelig flinke på gruppetimene, eller er det lov til å være nybegynner? Helt ærlig! Hilsen gullfisk Anonymous poster hash: 8e40c...047
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Dette er et eksempel på hvordan gruppetimene ser ut på SATS siden: http://www.youtube.com/watch?v=xXdQyeqgACE Dette er samme work out, men gjerne mer for meg http://www.youtube.com/watch?v=cQr2Aqhi1c4 Så er litt bekymra -Gullfisk Anonymous poster hash: 8e40c...047
fuksia Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 jeg synes gruppetimer var mye mindre skummelt enn jeg trodde. det er helt klart lov å være nybegynner, man jobber i sitt eget tempo uansett hva det er. om du trenger en pause tar du en pause. og om du ikke vet hva slags utstyr du trenger er det bare å spørre instruktøren, de pleier å være veldig hjelpsomme de to linkene du har lagt ut synes jeg var veldig forskjellige, selv om de har lignende navn. men hva som passer best for deg må du nesten bare prøve deg frem med. spinning var en av de første gruppetimene jeg prøvde, og jeg synes det var veldig greit med tanke på min dårlige kondis fordi man regulerer hvor hardt man jobber selv, uten at man skiller seg særlig ut fra de andre.
Gjest SweetSunshine Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg er enig med fuksia her:) Det er veldig greit å gå på spinning hvis man føler at man ikke er på samme nivå som andre. Fint å teste ut i hvert fall. Dessuten er styrketimer som regel uproblematisk ettersom du ofte kan variere hvor tungt du vil ha det. Jeg vil påstå at de timene der man lettest kan falle litt utenfor er dansing/step med mye koreografi. Hvis du sliter med det da:) Jeg tror ikke det blir noe problem jeg. Møt opp på spinning og så tar du det derfra. Forresten; har dere ikke timer for mer nybegynnere og andre for viderekomne?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Jeg synes bodypump som nybegynner er helt supert. Ingen bryr seg om deg, folk fokuserer kun på seg selv. Det er dessuten lett å være ny og svak fordi man justerer vektene selv. Ingen bryr seg om du tar en pause midt i knebøyen og rister litt i lårene dine. Ingen merker om du tar en pause på gulvet der du ligger og gjør brystøvelser. Man kan begynne med svært lav belastning for å bli vant til øvelsene, og deretter øke på når man blir sterkere. Instruktørene er forståelsesfulle og oppmuntrende, og det er lite forstyrrende for andre hvis man tar en pause eller gjør ting litt senere (noe som er mer forstyrrende på aerobic-/kondistimer). Anonymous poster hash: 7495b...4c3 1
Utropstegn Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Hehe, jeg var på PowerStep i dag for første gang og så nok litt dust ut i perioder der. Det viktigste er å gi alt og å prøve så godt man kan, opplever at ingen ser stygt på deg så lenge du passer på å være i ditt eget "space". Når du virkelig jobber hardt og konsentrerer deg for å gjøre trinnene riktig skjønner alle at det er første gang du er med, og alle har vært nye en gang! Innstillingen er riktig, og det å prøve hardt. Blir annerledes hvis man ikke "gir alt", da tror jeg først og fremst man legger mer merke til hva andre holder på rundt seg og samtidig utlyser man dårlig energi. Alle på gruppetimer er så SYKT opptatt av å gjøre sin egen greie og sin egen trening at veldig få rekker å konsentrere seg om deg. Det blir du sikkert selv også, man blir så fokusert at man glemmer alle rundt. Det gjør INGENTING å ikke kunne alle trinnene eller å måtte ta litt pause. Teknikk og innstilling er viktigere enn tempo. Hurra! Kast deg ut i gruppetimenes verden. Kan være lurt å gå på Yoga først, for å bli litt "kjent" med salen. Etter at man har vært der noen ganger er det ikke skummelt lenger.
fuksia Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 jeg synes forresten også det er greit å komme litt tidlig, for da kan jeg stille meg der jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Nå trener jeg riktignok ikke på sats, men gruppetimer og yoga syns er er en glimrende start for en nybegynner. Du er garantert ikke den eneste nye på slike timer Anonymous poster hash: b0b72...7e2
MissStiles Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Jeg meldte meg inn i SATS forrige måned og jeg prøver bare de ulike timene for å finne ut hva som passer best for meg. De bestemmer selv hvor mye de vil gi på spinning timene. Ingen som ser dumt på deg om du ikke reiser deg på sykkelen når andre gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå