Gå til innhold

alenehelg

Dragoline

Anbefalte innlegg

Hvordan var det for dere foreldre, første gangen dere skulle være alene en hel helg, uten barnet ditt?

Hvordan var det å levere han/henne?

Hvordan var barnet når du kommer hjem igjen?

Skal være vekke en hel helg for første gang.

Barnet er 2 år.

Må si jeg har sommerfugler i magen og klomp i halsen.

Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Om du ikke har vært uten barnet før dette, er det helt sikkert normalt.

Vi er støtt og stadig alene uten Vesla. Hun er 11 mnd. og har maaange ganger sovet borte. Har besteforeldre og tanter som MASER om å være barnevakt.

Hun er ikke skeptisk til fremmede, og alltid blid hvem enn det er som nærmer seg. Tror både hun og vi har hatt veldig godt av litt avveksling.

Det går alltid bra. Syntes du skal kose deg jeg! Må si jeg syntes det er deilig uten henne i ny og ne. Bare tenke på meg selv og mitt. Storkoser meg når jeg treffer henne igjen også da selvsagt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Første gangen jenta mi var hos pappaen sin en hel helg var veldig merkelig. Leiligheten føltes ganske tom ja... Og ennå har jeg litt vanskelig for å "koble om" når hun drar til faren. Kan sitte her helt alene og se på tv f.eks, og ta meg selv i å tenke at jeg må ikke ha det så høyt fordi jenta ligger oppe og sover... :ler: Eller slik som sist, da hun hadde vært hos faren noen dager ekstra. Da var jeg blitt så vant til å være alene at jeg spurte sambo om vi skulle stikke inn til byen en tur. Da lå jenta oppe og sov... :oops:

Nyt tiden alene du! Man trenger litt tid uten barn innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har overnattet hos andre før. Men aldri en hel helg.

Hun er veldig tillitsfull til andre. Det er ikke dagene som plager meg.

Synes jeg ser henne ligge helt alene, i en seng på et ukjent rom :-(

Hun klarer seg nok ellers fint.Hun har egne meninger og kan stort sett forklare hva hun vil og ikke vil 8)

Vet at hun vil få det godt der, men alikevel så har de og andre rutiner.

NEI! Nå må jeg slutte. Det er jo bare en helg av hele livet(må ikke bli hønemor) :-?

Kommer til å gråte når vi skal reise derfra :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker godt første helg uten jentene mine. De var da 1,5 og 5 år. Meningen var at jeg skulle være hjemme, men ble sååå rastløs at jeg dro til ei venninne. Nå har jeg kommet så langt at jeg gleder meg til frihelgene og nyter dem. Fordi jeg vet at de er hos pappen deres, som elsker de like høyt som meg...Ja slikt er tungt, men sånn blir det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vis jenta di at du gråter, da! Fokuser heller på hvor morsomt det skal bli å være på besøk hos de hun skal være hos. Da blir nok avskjeden lettere for både henne og deg, og hun slipper å tro at det er noe helt forferdelig at hun skal være borte en helg.

Prøv å slappe av og nyte frihelgen, du! Det går nok så bra, så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Uansett' date=' dersom du og faren ikke er gode venner, er det viktig at dere ikke viser det overfor barnet. Barn skjønner og merker mer enn vi tror. Nå vet ikke jeg om dette er tilfelle hos dere, men legg i hvertfall all krangel til side under levering og henting. Og gi barnet god tid til å si hadet både til deg, og når barnet skal si hadet til pappaen sin. Lykke til!![/quote']

Denne tråden handler om et barn som har foreldre som bor sammen (hvor sjeldent og ufattelig det enn er for enkelte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel ganske lett misforstås ja,helt i orden :wink:

Vi, både mor og far skal ha en helg alene. Dvs. vi skal reise bort sammen :-)

Takker for svarene.

Uff! Jeg er glad jeg slipper å levere henne bort annen hver helg.

Skal prøve å slappe av og kose meg :-)

Det blir nok gøy for henne.Er to litt eldre barn også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...