Gå til innhold

Misfornøyd med klassebildet tatt av Fovea. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bildene ble tatt i dag og ligger ute på nett.

Portrettbildene av guttungen er forsåvidt greie nok, men det gruppebildet burde vært tatt om igjen! Ungene sitter og lager merkelige fjes, og en stirrer i taket. Ikke mye morro å ha noe sånt på veggen fra 1. klasse.

På nett leser jeg om flere som har vært misfornøyde med bildene tatt av Fovea, og at trykket er dårlig og på tynt fotopapir.

Neste klassebilde blir vel ikke tatt før i 7 klasse?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk barnehagebilder fra Fovea som IKKE var bra.. Bhg sluttet heldigvis å bruke dem.

Skrevet

Husker vi hadde Fovea på ungdomsskolen. Bildene var i og for seg greie, men de retusjerte ansiktet til en fyr med uren hud. Han ble helt ugjenkjennelig fordi de tok vekk føflekkene også.

Anonymous poster hash: 459d5...192
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Husker de tok bilde en gang i 6 kl av sønnen min, han hadde sånne litt sløve, halvlukkede øyne på dem. Angrer på at ikke sendte dem tilbake!

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

ser det er MANGE som sender tilbake bildepakkene fra fovea på posten. å flere har klaget over at bildene har striper på seg og at papiret er dårlig.

Skrevet

Husker de tok bilde en gang i 6 kl av sønnen min, han hadde sånne litt sløve, halvlukkede øyne på dem. Angrer på at ikke sendte dem tilbake!

Ja sønnen min er dessverre en av de som har et merkelig uttrykk på bildet. Ligner ikke seg selv. Men det er jo det eneste gruppebildet som er tatt tydeligvis så jeg har jo ikke annet valg enn å bestille det. Men frister å sende inn en klage på fotografen!

Skrevet

Har aldri hatt de i vår klasse, men mine yngre søsken var unge nok til å rekke dem som ny fotograf i skolen.

Fargene var dårlige sammenlignet de jeg fikk, organiseringen på gruppebildet merkelig, og det var 3 av 20 som fikk et veldig uheldig øyeblikk foreviget til andres hjem.

Kan tenke meg det er noen dyktige der ute, men inntrykket mitt av dem blir dårligere og dårligere.

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt bilder av fovea!

Det er alltid noe galt med dem. Et år så hadde de tatt bhg bilder av barna inntil et vindu, pga gjenskinn kunne man se alle barna dobbelt på bildet.

Et annet år så hadde alle barna på gruppebildet lik hårfarge, Orange!!

I tillegg så har de en tendens til å stave feil navn på barn som heter noe utenfor "normalen".

Skrevet (endret)

Hvis veldig mange på bildet er rare, så ville jeg kanskje sendt det tilbake. Men sånn generelt er det jo alltid 2-3 unger på et gjennomsnittlig klassebilde som ikke er helt... heldige, kan man si :ler:

Jeg har stort sett vært fornøyd nok, og kjøpt bildepakkene. Men jeg er glad for muligheten til å tilpasse på nett, for før var pakkene fryktelig store. Trenger liksom ikke 25 bilder av hvert barn hvert år. Stor fotokunst er det ikke, men det kan man heller ikke forvente til den prisen. Har aldri opplevd retusjering eller dårlig belyste bilder.

Hos oss tar de individuelt bilde i 1., 4., 7., og 10. klasse. Det holder. Klassebilde og katalog får vi hvert år, moro å se hvordan ungene gror til :)

Endret av Mafalda
  • Liker 2
Skrevet

Gruppebildet fra barnehagen her må ha vært tatt av blinde apekatter. Det gikk i retur, gitt. Helt rotete komponert, jeg aner ikke hva de har tenkt med.

Men jeg er ikke fornøyd med trykket av selve bildene. Du kan se rasterert tydelig, så det må være trykk, ikke fremkalling. Er det så mye forlangt å få bildene på skikkelig fotopapir? Til den prisen burde det være minimumskravet!

Skrevet

Har hatt fovea på skolen til barna i år, var fornøyd med både klassebilde og portrett.

Å få et gruppespillet bra er vanskelig, har noen års erfaring med dette fra bhg og det er som regel en eller flere som ser litt "mislykket" ut på gruppebilde uansett hvilken fotograf som kommer.. En som ser feil vei, grimaser, gråter etc.. De velger vel ut det hvor flest ser bra ut :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Gruppebildene har også vært bra. Litt rart at de sender oss pakken, for så at vi kan sende tilbake de vi ikke vil ha. Innrømmer at jeg skanner bildene. Kjøper bare ett.

• Liker 1
Skrevet

Vi var nöjda med portätten på både son och dotter. Vi fick tre olika poser att välja mellan på hemsidan i förväg, och kunde sätta ihop vilken karta med vi ville ha i vilket format. Det var bra - då slapp vi skicka tillbaka bilder.

Samma sak hade det företag skolan använde förra året - möjlighet att välja bilder och bildpaket på Internet innan de skickades hem.

Sonens gruppbild var bra

Dotterns gruppbild där hade flera konstiga miner - det ser ut som om fotografen försöker få dem att säga "cheese", "Kamelskiiit", eller något annat skoj för att få dem att slappna av och le. Sedan har de missat timingen, jag intalar mig själv att detta måste vara bästa bilden av flera dåliga och att det har en viss charm.

Själva kvaliteten på bilderna vi fick har jag inget att anm,öra på

Skrevet

er det bare jeg som foretrekker klassebilder der noen lager grimaser, andre griner, noen ser vekk og noen ler? De vanlige bildene er jo så kjedelige.

• Liker 10
Skrevet

Bildene vi mottok var helt ubrukelige. Skal sende alt tilbake.

Skrevet

Både portrett og klassebilde var utrolig stygge! Sendte mail om de hadde flere bilder de evt ikke hadde vist. Nei, det hadde de ikke, punktum. Noen i klassen fikk dog tilbud om å ta nye bilder noe ikke vi gjorde. Orker ikke styre mer med det.

Anonymous poster hash: b87e5...5e5

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Ta det opp med Fau. Dei kan vera med på å bestemma kva fotograf skulen skal bruke.

Skrevet

Bhg brukte de i fjor, og gruppebildet var ikke bra. Bakgrunnen de valgte gjorde at det så utsom bildet var tatt i fengsel, og de hadde stavet navnene feil på halvparten. I tillegg MÅ man kjøpe masse bilder, selv om man bare vil ha ett.

I år ble Utestemme brykt, de var tusen ganger bedre. Koselig gruppebilde tatt ute, og fine bilder av ungen i gresset. Kan også bestille akkurat de bildene jeg vil ha.

Skrevet

Husker vi hadde Fovea som fotograf da vi skulle ta klassebilde+portrettbilde i 10. klasse. De redigerte huden til alle sammen noe så hinsides! Det så bare kjemperart ut, og ikke var det gjort en særlig god jobb heller. For å være helt ærlig trengte de færreste å bli redigert på også, siden det var fåtallet som slet med uren hud. Husker også de hadde prøvd seg på å redigere vekk noen føflekker jeg hadde, og det endte med at det så ut som jeg hadde bommet med sminken på de områdene føflekkene egentlig var..

I tillegg hadde fotografen lekt seg litt med kontraster osv. i photoshop, så noens bilder ble skikkelig oransjetonet. Husker mitt ble i en svak oransje/gulfarge.

Alt i alt vil jeg si at bildene ble svært unaturlige..

Skrevet

Vår barnehage hadde Fovea *ett* år. Heldigvis.

Gruppebildet var helt greit (men ikke bedre enn at en medium flink hobbyfotograf kunne klart det), men hadde et fryktelig gulstikk.

Portrettene var ikke noe fine. Bakgrunnen var kritthvit, og guttungen var kjempemørk mot bakgrunnen.

Jeg måtte skanne inn alt sammen og fikse bildene for at de skulle være fine nok til å henge opp på veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...