AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Kjæresten min har aldri hatt mange venner, men hun har fått et par på studiet nå og hun har ei barndomsvenninne. Barndomsvenninnen hennes derimot rakker alltid ned på henne. Klager på hvordan hun sminker seg, kler seg, har håret, spiser, til og med hvordan hun trener. Kjæresten min hadde farget håret sitt mørkerødt, dette er noe hun har snakket om lenge. Når hun viste det til venninnen sin sa hun "Det var ikke så veldig fint, rødt hår er ikke særlig pent". Jeg har rødt hår og sto ved siden av henne da hun sa dette. Ikke at jeg tok det så veldig tungt, men det virker som hun ikke har noen grenser for når hun ikke skal si ting. Nå vil kjæresten min farge det litt brunere, fordi det ble finere. Dette er noe jeg har villet ta opp med kjæresten min en stund, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg elsker henne, men hun må virkelig lære seg å ha sine egne meninger om seg selv og hva hun liker. Hvordan kan jeg ta dette opp? Anonymous poster hash: 53402...fac
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jeg synes at du skal spørre henne om hun synes det er greit at venninnen hennes behandler henne sånn, og så kan du si at du bryr deg om henne og at du ikke vil at andre skal behandle henne sånn. Men det er hennes valg om hun vil være en dørmatte eller om hun vil stå opp for seg selv da, og ikke så mye du kan gjøre med det om hun velger å være en dørmatte dessverre. Anonymous poster hash: ec102...2bd
Ruby_Tuesday Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Jeg har hatt sånne venninner før jeg og, men de var heldigvis ikke barndomsvenninner, og derfor lette å kvitte seg med. Skjønner at det ikke er lett å se kjæresten din bli behandlet sånn av en venninne. Jeg hadde tatt det opp med henne, men på en forsiktig måte. Det verste jeg vet er når samboeren min klager på vennene mine.
Sgrw Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Jeg tror hun må skjønne det selv tilslutt at hun ikke trenger å bli behandlet sånn. Mange tenker "men vi har vært venner utrolig lenge, og gått gjennom mye sammen!" så derfor kan de ikke droppe denne personen. Mange finner unnskyldninger for personen og ler vekk stygge kommentarer. Enkelte mennesker trenger man rett og slett ikke i livet sitt. Venninner skal støtte hverandre opp, ikke dra hverandre ned. Har selv hatt et par sånne venninner. De er ikke i livet mitt lengre for å si det sånn! Men jeg tviholdt lenge før jeg innså at de måtte vekk! Du må nok sette deg ned å ta en alvorsprat med kjæresten din, for sånn skal det rett og slett ikke være. Neste gang du er i samme rom som denne venninna og hun kommer med en kommentar, se henne rett i øynene og spør "hva mener du med det?" eller "hvorfor sier du sånt?" Det bruker å sette en støkk i folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå