Gå til innhold

Ekstern harddisk med USB

Anbefalte innlegg

Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Kan noen hjelpe meg med å velge en? Jeg går meg rett og slett vill i jungelen. Skal overføre bilder og informasjon fra 2 gamle pcer, så den må være kompatibel med både Windows xp, 7 og 8 som den nye pcen jeg har bestilt har.

Må være kompatibel med både USB 2.0 og 3.0 og, kanskje også 1.0? Vet aceren fra 2010 har USB 2,0, hpen fra 2002 har kanskje bare 1.0? Jeg er ikke sikker. Den nye pcen har ihverfall både 2.0 og 3.0.

Har tenkt på denne , https://www.amentio.no/amentio/default.asp?page=vare&ProdusentID=WDBACW0020HBK-EESN men det står at den er kompatibel med Windows 7, jeg må jo ha noe som er kompatibel med både xp, 7 og 8. Finnes det? Ønsker kapasitet på 1-2 TB og pris helst under 1000 kr.

Endret av RusaPåBrus
Skrevet

Du trenger ikke tenke på om det er USB 1/2/3, de har lagd standarden så viselig at den er både fremover og bakoverkompatibel.

Det eneste som kan være et problem, er å få XP maskina til å gjenkjenne disken som en USB disk. Mulig du må inn med en ny driver for å få det til. (akkurat den disken du linker til lister opp spesifikt XP, så der bør det funke)

Kravet om at pcen må ha Win7/8 går på om du skal få utnyttet den ekstra hastigheten som USB3 gir. Selv om du får det til å funke under XP, vil hastigheten bare rusle på USB2 hastighet (som likevel er på rimelig heftige 480 Mbps).

2.0 ble lansert i 2000, så jeg vil tro til og med 2002 modellen har det, men sjekk her.

Som vanlig, prisjakt to the rescue (skuffende nok ingen valg om hvilke OS de støtter, dog).

Gjest crazycatlady
Skrevet

Du trenger ikke tenke på om det er USB 1/2/3, de har lagd standarden så viselig at den er både fremover og bakoverkompatibel.

Det eneste som kan være et problem, er å få XP maskina til å gjenkjenne disken som en USB disk. Mulig du må inn med en ny driver for å få det til. (akkurat den disken du linker til lister opp spesifikt XP, så der bør det funke)

Kravet om at pcen må ha Win7/8 går på om du skal få utnyttet den ekstra hastigheten som USB3 gir. Selv om du får det til å funke under XP, vil hastigheten bare rusle på USB2 hastighet (som likevel er på rimelig heftige 480 Mbps).

2.0 ble lansert i 2000, så jeg vil tro til og med 2002 modellen har det, men sjekk her.

Som vanlig, prisjakt to the rescue (skuffende nok ingen valg om hvilke OS de støtter, dog).

Tusen takk for hjelp igjen. :) Betyr det at jeg kan bruke den jeg linket til kan brukes også på win 8 når det står at den er kompatibel med win 7? Eller bør jeg heller ta en det står win 8 på? Er den jeg linket til ålreit?

Hp-en har nok USB 2.0 da , ja. Har den ikke her, så husker ikke modellen, men det var noe av det råeste man fikk tak i i 2002.

Skrevet

Tusen takk for hjelp igjen. :) Betyr det at jeg kan bruke den jeg linket til kan brukes også på win 8 når det står at den er kompatibel med win 7? Eller bør jeg heller ta en det står win 8 på? Er den jeg linket til ålreit?

Hp-en har nok USB 2.0 da , ja. Har den ikke her, så husker ikke modellen, men det var noe av det råeste man fikk tak i i 2002.

Samme disk, men hos komplett. Også her mangler Win 8 i lista over "påkrevd OS", men det står også at den "Fungerer utmerket sammen med Windows 8", så jeg tror ikke det er så mye å lure på. Løp og kjøp.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Samme disk, men hos komplett. Også her mangler Win 8 i lista over "påkrevd OS", men det står også at den "Fungerer utmerket sammen med Windows 8", så jeg tror ikke det er så mye å lure på. Løp og kjøp.

Takk. :) Da blir det den. Fant en med 3 terra også på cdon http://cdon.no/elektronikk/seagate-backup-plus-stca3000200-harddisk-3-tb-usb-3-0-p22690100?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Seagate+Backup+Plus+Desktop+3TB+3.5+USB+3.0+Black&utm_content=22690100&utm_campaign=prisjakt_no_Hjemmelektronikk.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Da går du vel for Seagaten?? :regler:

(Du får mer GB for pengene der)

..og:

http://www.seagate.com/gb/en/external-hard-drives/desktop-hard-drives/backup-plus-desk/?sku=STCA3000200

Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP SP3 (32-bit and 64-bit) operating system or Mac OS X 10.6 or higher

Ja, blir den. Leste etter at jeg postet at det kan være endel problemer med den wd-en mens sesgaten har fått veldig god omtale. Så da blir det den. Får plass til litt på 3TB. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...