Gå til innhold

Hjelp til å style kjole

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du den til hverdags eller til pent?

Anonymous poster hash: be7d4...44c

Skrevet

Ta her. Tenkte som jobbantrekk, noe som kan sprite den litt opp... Cardigan ... Skjerf .... Sko/ støvletter, men er usikker på farger....

Anonymous poster hash: 7bf84...b29

Skrevet

Virkelig ingen som kan hjelpe?

Skrevet

Jeg syns den kjolen var litt "rotete" å se på hvis du skjønner. Men det er jo smak og behag. Og den er absolutt ikke stygg!!

Anonymous poster hash: d003d...4f3
Gjest Blondie65
Skrevet

Du kan bruke mange farger til denne. Gult, rødt, brunt, grønt, turkis, knall rosa, hvitt, blått. F.eks kan du ha hvite eller blå sko og et fargerikt skjerf.

Jeg er ikke veldig glad i blått selv, men jeg likte fasongen og mønsteret.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Til en kjole som er såpass mønstrete ville jeg valgt enfarvet tilbehør.

Mange farver som passer til denne kjolen.

Vil du være helt trygg så velge du f.eks. noe slikt:

Blå pumps - Paul Green

pau_2228160014.jpg

Og enten en cardigan som går ned på hoftene som denne typen i merinoull:

Kite cardigan - John Smedley

kite_indigo_main.jpg

- eller en kort boleroutgave som denne (i bomull).

Melissa bolero - John Smedley

melissa_navy_main.jpg

Alternativt en langermet utgave i ull

merry_indigo_main.jpg

Merry bolero - John Smedley

Ellers synes jeg absolutt rødt vil fungere gull til den kjolen :)

Skrevet (endret)

Er ikke så stor fan av mye tilbehør, og kjolen i seg selv er jo ganske voldsom. Kommer vel egentlig ganske ann på helheten, men kan prøve å sette opp noen forskjellige punkter med tips til hva jeg tror hadde vært fint:

NR1 (Avslappet stil): Et stort skjerf i enten blå (som kjolen), eller en basisfarge, kanskje en som hadde passet skoene. Til sko hadde det vært kult med høye (rett nedenfor knærne) støvletter i semsket skinn (lysbrun, gråbrun, mørkbrun, grå eller svart). Kanskje en lang, litt tykk cardigan som står i stil med resten. Noen små ringer i sølv eller gullfarge. Clutch.

NR2 (Mer formell): Høyhelte sko. Tight blazerjakke. Veske. Oppsatt hår i fin hestehale, hvor du for eksempel skjuler hårstrikket med hår (surrer rundt hårstrikket og fester det men spenne). Mørkblå- små øredobber. Svart eller hudfarget tynnstrømpebukse.

Håper du skjønte noe av det jeg skrev, og kan se for deg antrekkene like kult/ fint som jeg gjør i hodet :) haha

Endret av smartjente
Skrevet

Fin hvis du er over førti.

Skrevet

Fin hvis du er over førti.

Er 42 hilsen ts

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Ville heller ikke hatt tilbehør med mønster til en såpass mønstrete kjole. Kjolen er typisk hverdagskjole, så en helt enkel cardigan over og enkle støvletter til er helt fint.

Skrevet (endret)

Smalt rødt belte, røde pumps og rød veske. Evt et rødt smykke eller smalt tørkle som du knytter i halsen. Blir litt sånn 50 tallsinspirert?

Edit: malt og smalt er ikke det samme..

Endret av Chenet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...