Pringle Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg har allerede problemer nå på høstløvet. Jeg gruer meg som et dyr til det blir hålke! Jeg har dårlig balanse og dårlig syn, men jeg trenger å komme meg ut også om vinteren. Det åpenbare svaret er brodder. Men jeg har prøvd så mange forskjellige at jeg snart mister troen. Jeg trenger noe som jeg kan bruke både på gåturer og handleturer. Alle jeg har prøvd, fungerer bare hvis isen har akkurat riktig konsistens; på hard is, og bar asfalt, eller enda verre, fliser, er de livsfarlige. De er vanskelige å få av og på, helst skal man sitte, eller ihvertfall stå inntil noe stødig, og er de innsmurt med snø eller sølevann, som de gjerne er etter bruk, er det kaldt og grisete. Noen som har tips til meg?
Lila Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Nå hadde jeg tenkt å svare brodder, da. Sverger til det selv! Dog er det bare denne typen jeg syns fungerer bra nok. Det er jo ganske styrete å ta de av og på, men i forhold til alternativet (som for meg er å ikke gå ut) er det jo veldig greit. Fikk en liten idé om at sånn tire grip-spray kanskje kan hjelpe? Det er et slags klister man sprayer på bildekkene på vinteren når det er ekstremt glatt og man skal opp bratte bakker, f.eks. Aner ikke om dette fungerer på sko, men det kan jo være verdt et forsøk hvis du ikke vil bruke brodder. Fåes kjøpt på beinsinstasjoner/biltema.
Pringle Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Takk for svar! Dessverre er Yaktrax'en den siste i en lang rekke feilkjøp, de grep veldig bra den dagen jeg kjøpte dem, men så ble det kaldere og de virket ikke, de krøllet seg når jeg skulle ha dem av og på, i tillegg til at det var vanskelig å se forskjell på foran og bak, og halvannen måned gamle røk gummien på dem! Jeg ser for meg at det må finnes noe å smøre på og/eller ligner mer på sandpapir, skal jammen sjekke på bensinstasjonen, takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jeg har god erfaring med brodder, har noen veldig robuste i gummi som jeg har kjøpt på skobutikken. Men om du har prøvd alt har du sikkert prøvd slike også. Anonymous poster hash: 3f6bb...e71
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Keramiske såle er mest populært – Det mest populære akkurat nå er den keramiske sålen av naturgummi, som er nesten som sandpapir under sålen, forteller Stian Henrik Larsen, til KK.no. Larsen er skomaker ved Garderobeservice på Majorstuen i Oslo - som driver med reperasjon av sko og vesker, i tillegg til rens og vask.(Artikkelen fortsetter under bildet) DE MEST POPULÆRE BRODDENE AKKURAT NÅ: Skomakeren, Stian Henrik Larsen, anbefaler en keramisk såle av naturgummi. (Foto:Tone Ruud Engen) – En slik såle har den samme overflaten på begge sider, så når den begynner å bli slitt, kan du bare snu den andre veien, forteller Larsen.
Pringle Skrevet 4. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2013 Tusen takk, alle sammen! En sånn keramisk såle er nok det jeg har sett etter. Skal virkelig ta kontakt med denne herr Larsen snarest.
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Tusen takk, alle sammen! En sånn keramisk såle er nok det jeg har sett etter. Skal virkelig ta kontakt med denne herr Larsen snarest. Jeg kopierte en artikkel, kunne nok ha fjernet teksten . Slike såler får du kjøpt i alle skotøysforretninger. Jeg bruker slike selv og er strålende fornøyd. Du kan gå med dem inne i butikker osv. Det er en fordel å slippe å ta av og på mange ganger om dagen. De er ikke særlig egnet til snøføre, i hvert fall ikke hvis det er mye snø.
Pringle Skrevet 4. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2013 Aha, det blir nok enda enklere å bare finne nærmeste skobutikk! Takk! Snø er ikke det verste problemet, om det da ikke er is under snøen. Sukk...
Gjest Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Eller så går du til innkjøp av disse!http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=283&prodid=12817 Sklir du med de under skoen er du flink Må bare huske å spyle de for salt når du kommer inn så gummien tåler mer!
Pringle Skrevet 5. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2013 Eller så går du til innkjøp av disse!http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=283&prodid=12817 Sklir du med de under skoen er du flink Må bare huske å spyle de for salt når du kommer inn så gummien tåler mer! Den der var skikkelig heavy duty! Både pigger og kjetting! Faktisk noe sånt jeg har sett for meg
Gjest Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Alt i den butikken der er heavy duty, derfor jeg digger den :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå