Gå til innhold

Så blir det endelig gjort..

Sheba

Anbefalte innlegg

har bestillt time hos veterinæren kl 9 i morgen tidlig, så

om 20 timer ryker nøttene til godpusen min...stakkars liten, håper det går bra! Jeg gruer meg som bare det... :-(

Han skal leveres hos vet`en kl 9, og så skal vi hente han igjen kl 16 imorgen ettermiddag. Er det noen som har noen gode tips til hva vi kan/må gjøre for han i morgen ettermiddag? Han skal selvsagt ikke være alene hjemme...

(har bestillt "full pakke" hos veterinæren, dvs. kastrering, øremerking og vaksinering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når pusen min ble kastrert fikk jeg ha med han hjem rett etter kastreringen. Fikk beskjed om å legge han et varmt sted. Eks baderomsgulv med teppene hans rundt seg.

Før "narkosen" gikk ut var jeg hos han hele tiden. Fuktet han litt med vann og koste masse med han.. Han kom seg etter to timer og var helt normal. Fikk masse god mat og kos :)

Tror kastrering høres mye verre ut enn det er.... det viktigste at det er noen hos han hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har rett - at det er værst for oss altså!

Vi kan ikke ta med pus rett hjem, har ingen mulighet til å være borte fra jobben hele dagen..så oppvåkningen etterpå vil skje hos veterinæren.

Det var visstnok helt greit sa de, så da får vi jo bare tro at det stemmer...

Mye kos og hygge skal han ihvertfall få i morgen ettermiddag!

Hvordan er det etterpå med "såret". Blir det sydd slik at han må tilbake for å ta sting, og er det best å holde han inne en stund etterpå. I så fall - hvor lenge?

Mange spørsmål fra nervøs kattemor her, takknemlig for all info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vår katt ble kastrert for en del år siden, det gikk kjempebra. Bare gi masse kos og omtanke, han kommer sikkert til å være litt "uttafor" en stund pga. narkosen. Men etterpå kommer han til å bli ekstra kosete, min katt er i alle fall helt gal etter kos :) Kan ikke huske at vi var tilbake for å fjerne sting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har pus faktisk vært kastrert i 2 uker. Det har gått kjempefint, ikke noe komplikasjoner etterpå, og han ble sitt gamle jeg igjen dagen etter! :-)

eneste forskjellen som jeg legger merke til er at han spiser mer enn han gjorde før..(han var temmelig småspist de siste månedene før kastreringa). Nå er han nesten glupsk, skjønner at vi må passe på så han ikke blir fet.

Øremerka har han også blitt, det lyser grønt i det ene øret hans, ordentlig stilig med tattis på katten! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...