AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg har en helt fantastisk samboer på veldig mange måter, og jeg er utrolig glad i ham. vi har vært sammen i snart tre år og har det veldig fint, men en ting frustrerer meg så utrolig mye at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han går rundt og sier at han er stolt av å være rasist. Jeg er svært, svært antirasistisk. Jeg skulle ønske alle mennesker bare kunne være snille og greie med hverandre, og selv om jeg vet at dette er umulig, så ønsker jeg å selv bidra til at vi får et mer åpent og aksepterende samfunn. Han har aldri sagt noe negativt til en mørkhudet person, som jeg vet. Han hater islam. Jeg er ikke spesielt glad i noen religioner, da jeg synes de skaper for mye uro i verden, men jeg ønsker ikke å mislike mennesker selv om de er religiøse. Han nevnte at han var rasist tidlig i forholdet, men jeg har studert politikk og menneskerettigheter og hadde håpet å kunne forklare ham nok om verden til å forstå at ikke alt er svart/hvitt. Likevel ser det ikke ut til å hjelpe noe... Når han og kompisene drikker snakker de om hvordan de hater de jævla muslimene og andre innvandrere fra ikke-europeiske land. At de kommer hit og er kriminelle og ødelegger vår rene hvite rase. For det første er han innvandrer selv, fra et nordeuropeisk land, men likevel ikke norsk. Han har også vært i fengsel her i Norge, og når han sier at kriminelle utlendinger må sendes ut så spiller jeg av og til det kortet: "Men hva med deg? Du er kriminell utlending... Er det ikke litt hyklersk å ikke dra hjem til ditt eget land da?" Jeg synes det er greit å være lyshudet, og spennende at mennesker ser annerledes ut, men alt i alt har jeg ingen store problemer med at menneskeheten om en del hundre eller tusen år kommer til å ha ca. samme hudfarge. Hvis det er det som kommer til å skje. Jeg synes ikke vi behøver "rene" raser i framtiden. Han sier ting som "not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims" og når prøver å forklare hvor usant dette er blir han bare sint. Jeg vet ikke om jeg kan være sammen med en rasist. Det gjør så vondt. Han har til og med sagt på familietreff med min familie at han er kjempestolt av å være rasist og at det hvite rasen må opprettholdes. Hva skal jeg gjøre med dette? Vi har det så fint. Han er så snill mot meg, og det er bare når dette temaet kommer opp at vi får problemer. Det er jo ikke noe vi møter i hverdagen. Anonymous poster hash: 7c667...560
Gjest RompeRusk Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 "Han sier ting som "not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims" og når prøver å forklare hvor usant dette er blir han bare sint." Ja, ser jo bare på 22. juli og alle skolemassakrene i USA.. 9
Gorgonzola Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Jeg har en helt fantastisk samboer på veldig mange måter, og jeg er utrolig glad i ham. Han går rundt og sier at han er stolt av å være rasist. Han nevnte at han var rasist tidlig i forholdet,.. Logiske brister............ 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 For en dust. Hadde aldri klart å være sammen med en sånn fyr! Anonymous poster hash: a9e91...601 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 TS her Jeg skjønner at det er svært ulogisk at vi er sammen, men noen ganger er det bare sånn at man faller pladask for en man aldri trodde man skulle falle for. Vi snakker egentlig lite om temaet, og jeg hadde håpet at han skulle bli mer åpen. Han mente dessuten han var rasist fordi han ikke likte muslimer, men at han ikke hadde noe mot mørkhudede generelt. Jeg sa at da er han ikke rasist, en imot en religion. Jeg tror han bare latet som han var enig med meg en stund for å slippe unna temaet, men så kom han med en stygg kommentar etter den busskapringa i dag, og da ble jeg så sint. Anonymous poster hash: 7c667...560
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 TS her Jeg skjønner at det er svært ulogisk at vi er sammen, men noen ganger er det bare sånn at man faller pladask for en man aldri trodde man skulle falle for. Vi snakker egentlig lite om temaet, og jeg hadde håpet at han skulle bli mer åpen. Han mente dessuten han var rasist fordi han ikke likte muslimer, men at han ikke hadde noe mot mørkhudede generelt. Jeg sa at da er han ikke rasist, en imot en religion. Jeg tror han bare latet som han var enig med meg en stund for å slippe unna temaet, men så kom han med en stygg kommentar etter den busskapringa i dag, og da ble jeg så sint. Anonymous poster hash: 7c667...560 Å dømme noen på grunnlag av religion er i høyeste grad rasisme. Anonymous poster hash: a9e91...601 2
Gjest FuturePrimitive Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Å dømme noen på grunnlag av religion er i høyeste grad rasisme. Anonymous poster hash: a9e91...601 Rasisme har på ingen måte noe med fordømmelse på grunnlag av religion. "Rasisme, oppfatning eller sett av holdninger som tar utgangspunkt i at mennesket kan deles inn i distinkte «raser», og at disse kan rangeres som høyerestående eller laverestående." http://snl.no/rasisme 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Han høres mentalt tilbakestående ut, hva slags jobb har han egentlig? Vent litt, la meg gjette: ett ufaglært arbeid siden han ikke har utdanning av nevneverdig grad. Besynderlig at det ofte er slike uopplyste tapere som utvikler seg til å bli rasister, de trenger noen å legge skylden på for sin lave status i samfunnet. Anonymous poster hash: 5ebf3...379 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Han høres mentalt tilbakestående ut, hva slags jobb har han egentlig? Vent litt, la meg gjette: ett ufaglært arbeid siden han ikke har utdanning av nevneverdig grad. Besynderlig at det ofte er slike uopplyste tapere som utvikler seg til å bli rasister, de trenger noen å legge skylden på for sin lave status i samfunnet. Anonymous poster hash: 5ebf3...379 Han har grei utdanning fra hjemlandet. Studerte kjemi på universitetet, men her i Norge har han ufaglært arbeid fordi han ikke får godkjent utdannelsen sin. Jeg lurer nesten på om han kverulerte med meg i kveld bare for å kverulere. Han er veldig sta og noen ganger nekter han å gi seg selv om han vet jeg har rett. Vi snakket om det bare for et par dager siden. Han sa at hvis vi hadde en krangel måtte jeg bare gi ham litt tid til å roe seg ned også kunne vi snakke ordentlig om det senere. Jeg er visst veldig flink til å irritere ham. Men jeg vet ikke. Jeg hadde ikke hørt disse rasismegreiene på en stund. Jeg har snakket med ei venninne om å sove hos henne litt også får jeg tenke meg om. TS Anonymous poster hash: 7c667...560
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 . Han sier ting som "not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims" Anonymous poster hash: 7c667...560 Like sant som at alle rasister og kristne er terrorister tilhører/har tilhørt mange forskjellige religioner og kulturer. En stor terror der ute nå til dags er propaganda, politisk spill, konspirasjoner og feilinformasjon. Det er ikke det samme som å si at muslimske terrorister ikke finnes eller at man bare kan legge seg ned å slappe av og vifte vekk alle terroristiske grupper; det er bare (rett skal være rett) ikke så enkelt som typen din har grubla seg frem til. "Han har til og med sagt på familietreff med min familie at han er kjempestolt av å være rasist og at den hvite rasen må opprettholdes." Skolemassakre, 22.juli o.l med en hvit ren tulling full av konspirasjoner som står bak? Men det blir kanskje bare en klapp på skuldra i forståelse? Anonymous poster hash: e6944...29d 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 han er redd Anonymous poster hash: 18b8f...e89
Adhara Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 (endret) Tråden er ryddet for rasistiske uttalelser. Jeg minner om at det ikke er lov å svare på moderering i tråder. Er det noen spørsmål angående det så tas dette på PM eller Ris&Ros. Irrlys, moderator. Endret 4. november 2013 av irrlys
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Det som er så rart er at han ikke er konsekvent rasist. Han har hatt med muslimer å gjøre i jobben og der har han ingenting imot dem, og han har sagt til kompiser at en dag kommer alle mennesker til å være samme farge, uten at han virker sint over det. Han har aldri gjort noe rasistisk mot noen, i hvert fall som jeg vet om. Men når vi sitter hjemme og temaet kommer han opp så sier han at han er stolt rasist. Er det noe han gjør bare for å plassere seg selv i en gruppe for tilhørighet? Det virker som om han synes det å være rasist er en positiv ting. Jeg vet at flere i familien hans tenker sånn også, men det er bare så merkelig. Han oppfører seg aldri rasistisk, men så snakker vi om det og han kommer med helt meningsløse ulogiske rasistiske kommentarer. Jeg forstår bare ikke denne oppførselen. Jeg tror at i morgen kommer han til å late som ingenting når det gjelder dette temaet, og hvis jeg prøver å nevne det så vi kan ha en skikkelig prat sier han at det ikke er vits i å snakke om det og vi må bare "agree to disagree". Det er det som har skjedd tidligere. Jeg vil gjerne ha en ordentlig samtale med ham om dette for å forstå hva han faktisk mener innerst inne, og spørre om han kan la være å kalle seg rasist hvis han ikke er det, for det liker jeg ikke. Vi har forresten snakket om akkurat det tidligere og han sluttet å kalle seg rasist en stund, men nå er det visst tilbake. Anonymous poster hash: 7c667...560
wondergirl Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 For meg er menneskesyn såpass viktig at sånn idiotoppførsel ville vært mer enn god nok grunn til å dumpe ham. Han høres veldig lite reflektert ut, og i tillegg ganske umoden. 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Jeg har en helt fantastisk samboer på veldig mange måter, og jeg er utrolig glad i ham. vi har vært sammen i snart tre år og har det veldig fint, men en ting frustrerer meg så utrolig mye at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han går rundt og sier at han er stolt av å være rasist. Jeg er svært, svært antirasistisk. Jeg skulle ønske alle mennesker bare kunne være snille og greie med hverandre, og selv om jeg vet at dette er umulig, så ønsker jeg å selv bidra til at vi får et mer åpent og aksepterende samfunn. Han har aldri sagt noe negativt til en mørkhudet person, som jeg vet. Han hater islam. Jeg er ikke spesielt glad i noen religioner, da jeg synes de skaper for mye uro i verden, men jeg ønsker ikke å mislike mennesker selv om de er religiøse. Han nevnte at han var rasist tidlig i forholdet, men jeg har studert politikk og menneskerettigheter og hadde håpet å kunne forklare ham nok om verden til å forstå at ikke alt er svart/hvitt. Likevel ser det ikke ut til å hjelpe noe... Når han og kompisene drikker snakker de om hvordan de hater de jævla muslimene og andre innvandrere fra ikke-europeiske land. At de kommer hit og er kriminelle og ødelegger vår rene hvite rase. For det første er han innvandrer selv, fra et nordeuropeisk land, men likevel ikke norsk. Han har også vært i fengsel her i Norge, og når han sier at kriminelle utlendinger må sendes ut så spiller jeg av og til det kortet: "Men hva med deg? Du er kriminell utlending... Er det ikke litt hyklersk å ikke dra hjem til ditt eget land da?" Jeg synes det er greit å være lyshudet, og spennende at mennesker ser annerledes ut, men alt i alt har jeg ingen store problemer med at menneskeheten om en del hundre eller tusen år kommer til å ha ca. samme hudfarge. Hvis det er det som kommer til å skje. Jeg synes ikke vi behøver "rene" raser i framtiden. Han sier ting som "not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims" og når prøver å forklare hvor usant dette er blir han bare sint. Jeg vet ikke om jeg kan være sammen med en rasist. Det gjør så vondt. Han har til og med sagt på familietreff med min familie at han er kjempestolt av å være rasist og at det hvite rasen må opprettholdes. Hva skal jeg gjøre med dette? Vi har det så fint. Han er så snill mot meg, og det er bare når dette temaet kommer opp at vi får problemer. Det er jo ikke noe vi møter i hverdagen. Anonymous poster hash: 7c667...560 Synes du er temmelig dum som er sammen med en med slike synspunkter. Du kan ikke skylde på noen annen enn deg selv for at du er sammen med en rasist. Når du omtaler deg selv som svært antirasistisk, henger det bare ikke på greip. Kanskje er dette et trolleinnlegg. Anonymous poster hash: ca3dd...a10 4
Trapp Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 (endret) Hehe. Er visst ikke lov å gi noe annet enn en type råd her. Jada, dump ham du. Eller så får han værsågod se å adoptere ditt syn på ting, eller i det minste ti stille angående sine egne synspunkter. Endret 4. november 2013 av Trapp 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Hehe. Er visst ikke lov å gi noe annet enn en type råd her. Jada, dump ham du. Eller så får han værsågod se å adoptere ditt syn på ting, eller i det minste ti stille angående sine egne synspunkter. Ja, det måtte jo bli slike råd her på kvinneguiden. Lurer på hvor mange som faktisk har fulgt dem. De har gått rundt og hatt problemer i forholdet og prøver alt de kan å løse det, og spør til slutt om råd her, og når en anonym bruker roper ut at de må dumpe sin samboer over mange år så bestemmer de seg endelig for å ta det vanskelige skrittet. Hva annet kunne jeg vente. Og nei, dette er ikke trolling. TS Anonymous poster hash: 7c667...560
Gjest navnelapp Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Eit slikt forhold hadde vore heilt uaktuelt for meg. Så mitt råd, basert på mine meiningar, er at du burde gå ut av forholdet. Du kjem ikkje til å klare å endre han, og han framstår som ignorant, hoverande og utriveleg. Dersom du vil ha andre råd får du spørje nokon annan. 5
Gjest Ess Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Bitch please, hadde du virkelig vært veldig antirasistisk hadde du ikke holdt ut med fyren. 7
frøkenkoz Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Er slike mennesker mindre intelligente? Med tanke på det synet han har på religioner/mennesker ? Vet ikke om det er du som er dum? Hvem som er liberal å er sammen med en rasist? Uten at det gjør noe ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå