AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Har nylig slengt meg med på instagram. Er det greit å legge ut bilder man ser på diverse nettsider? Ser flere legger ut sitater osv. de ikke har laget selv. Trodde ikke det var lov jeg.. "Kan" man legge ut gamle bilder, eller er det ferske bilder som gjelder? Anonymous poster hash: ac2ba...5a4
skyflakes Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Åndsverkloven står vel ikke så altfor høyt på insta, folk deler det de selv vil. Du får nok ingen straff for å legge ut sitater Du kan legge ut hva enn du vil, gamle eller nye bilder.
Marie90 Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Det er mange som legger ut bilder de i prinsippet ikke har lov til å legge ut. Det samme gjelder facebook - hvis f.eks. en fotograf skulle protestere på det, så er alle som har delt hans bilde ansvarlige. Det er likevel lite sannsynlig at man blir tatt for noe slikt. Personlig legger jeg bare ut egne bilder. Det er nok av kontoer som legger ut all slags "inspirasjon" men jeg synes det blir kjedelig. Følger kun folk som tar egne bilder - jeg kan se på mote, reise, interiør og sitater andre steder på nettet. 1
fruBeist Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Det er mel i utgangspunktet så ferske bilder som mulig instagram er ment for. Men det er ikke akkurat feil å legge ut litt mindre ferske. Har lagt merke til taggen #latergram så det legges nok ut annet enn bare ferskvare
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Takk for info! Hvis min profil er privat, hva (om meg) er synlig for "alle" på instagram? Generelt, hva er offentlig på instagram? Er ikke på Facebook, for jeg er skeptisk til personvern der. Instagram virker tryggere, men jeg vet jo ikke så mye om det. Finnes det Instagramtips for newbies på nettet et sted? Anonymous poster hash: ac2ba...5a4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Er bilder som legges ut fritt vilt, når det gjelder hva noen kan gjøre med dem? Kan de brukes av andre på noe vis? Beholdes de for evig av de som står bak Instagram? Skeptisk. Pleier man å "like" ukjentes bilder? Pleier man å adde ukjente fordi man vil følge vedkommende pga. nydelige bilder? Anonymous poster hash: ac2ba...5a4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Har nylig slengt meg med på instagram. Er det greit å legge ut bilder man ser på diverse nettsider? Ser flere legger ut sitater osv. de ikke har laget selv. Trodde ikke det var lov jeg.. "Kan" man legge ut gamle bilder, eller er det ferske bilder som gjelder? Anonymous poster hash: ac2ba...5a4 Det står faktisk i reglene til Instagram at det IKKE er lov å bruke bilder du ikke eier selv. Alle andre du ser som poster bilder de ikke eier er dermed kriminelle. Anonymous poster hash: a4faf...3a6
Marie90 Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 - Hvis profilen din er privat så må folk be om å følge deg og du har valget om du vil godkjenne eller ikke. - Du kan legge ut nye eller gamle bilder. - Du kan følge hvem du vil. Jeg føler en kombinasjon av egne venner og folk som bare har fine bilder. Mange av disse har mange følgere. Hvis en person har 10000 følgere så er det jo slik at man bare slenger seg på - de tenker ikke på hvem som følger dem heller. Følger også et par venner av venner som jeg vet hvem er, men ikke kjenner, som tar nydelige bilder. - Instagram brukes litt annerledes enn facebook. Folk flest har noe beskyttelse for facebook-bildene sine men færre har privat profil på instagram. Det er også mer random snapshots.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Det er mel i utgangspunktet så ferske bilder som mulig instagram er ment for. Men det er ikke akkurat feil å legge ut litt mindre ferske. Har lagt merke til taggen #latergram så det legges nok ut annet enn bare ferskvare Og så har du #tbt #throwbackthursday - dvs at man på torsdager er fri til å legge ut gamle bilder. Men å kopiere andres bilder, er ufint. Jeg bruker ikke Instagram til for veldig personlige bilder. Blir mest bilder av alt fra natur til detaljer ol. Og tar jeg en "selfie", så er det ikke lett å se at det er meg heller. Følger en god del inspirerende mennesker og kunstneriske mennesker. Jeg liker å se fine bilder, inspirende bilder, og en del humoristiske bilder. Samt at jeg følger venner.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Når jeg så på følgere av en venninne, så jeg navnet mitt, men det står ikke "følg" bak, siden profilen er privat. Men folk kan klikke seg inn på meg, og spørre om jeg vil adde dem, sant? Enten fra andres følger-liste, når navnet mitt dukker opp blant "likere" osv. Anonymous poster hash: ac2ba...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå