AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hvilken smaker best i irish coffee? Og hvilken oppskrift bruker du? Anonymous poster hash: 1ed09...a86
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jameson. Anonymous poster hash: 60f10...4b1 1
*Enigma* Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 1 shot whiskey blandes med brunt sukker. Hell oppi kaffen og rør rundt. Topp med ristet krem. Ikke bruk sprayboks og ikke mixer. Da blir kremen for stiv. Kremen skal danne et mykt lokk som du kan drikke gjennom, sugerør er som å banne i kjerka! Jeg bruker Jameson. 2
*Mocca* Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jameson eller evt. Tullamore Dew.... Men helst Jameson.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Whiskyen skal være irsk - derav Irish coffee. Jameson er den som er mest vanlig å bruke.
Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Det er ikke så stor variasjon i smaken selv om man bruker forskjellig Irsk whiskey, nyansene drukner i kaffe, sukker og krem. Personlig så synes jeg Black bush eller The Tyrconnell gjør seg best, men jeg ville mest sannsynligvis ikke klare å skille de ut i en blindtest.
Djungelvrål Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Jeg prøvde å lage Irish med The Famous Grouse whiskey og den var ikke drikkende i det hele tatt...så jo det har mye å si hvilken whiskey man bruker.. Man skal ikke ha for mye sukker i og man skal ikke ha for sterk kaffe etter min mening, men jeg liker myye krem på!!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Anbefaler å prøve French Coffee med cognac istedetfor! Nam! Anonymous poster hash: 08db3...2bb
Djungelvrål Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Anbefaler å prøve French Coffee med cognac istedetfor! Nam! Anonymous poster hash: 08db3...2bb Lages det på samme måten med sukker og krem? Mener du dark roast kaffe??
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Lages det på samme måten med sukker og krem? Mener du dark roast kaffe?? Jepp Lag det akkurat på samme måte, bare med cognac istedetfor whiskey. Blir en rundere smak, synes jeg. Det fins mange forskjellige typer "--- Coffe", Norwegian Coffe hadde vel vært med akevitt Og Russian coffee er garantert med vodka Anonymous poster hash: 08db3...2bb
Gjest Kim Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 (endret) Jeg prøvde å lage Irish med The Famous Grouse whiskey og den var ikke drikkende i det hele tatt...så jo det har mye å si hvilken whiskey man bruker.. Man skal ikke ha for mye sukker i og man skal ikke ha for sterk kaffe etter min mening, men jeg liker myye krem på!! Nå er Famous Grouse en Scotch whisky og selv om den er rimelig bløt, så har den alikevel nok røyk preg til at det smakes gjennom kaffen. Hvis du leser en gang til, så var jeg nøye med å skrive Irsk Whiskey, da foruten connemara, så er Irsk Whiskey unpeated. Jeg har forøvrig jobbet i bransjen i over 10 år og har nok lagd noen hundre tusen Irish Coffee`s Endret 5. november 2013 av Kim
Gjest Tekola Skrevet 18. november 2013 #14 Skrevet 18. november 2013 Kjøp-/salgannonse fjernet. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #15 Skrevet 18. november 2013 Standard Jameson eller Bushmills er det vanligste. Ingen vits i å bruke noe dyrere eller annet enn irsk. Anonymous poster hash: b23e4...b41
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #16 Skrevet 18. november 2013 Jack Daniels Anonymous poster hash: 4cb0a...008
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå