Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en whisky til ca 200 kr? Har tenkt å gi den i gave.

Takk for hjelpen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må det bli en liten flaske, De billigste standardflaskene (70 cl) koster rundt 270,- og de er IKKE gode!

Hva slags person er det til, er det noen som kan mye om whisky?

Det er et par ålreite som kommer i 20 cl flaske:

Lagavulin 16

Oban 14

Port Charlotte

Bruichladdich Vintage (kun bestillingsutvalg - synd, for den jeg syntes så mest spennende ut)

• Liker 2
Skrevet

Enig med Pingting!

Jeg må også si at whiskey må være noe av det mest risikable av polvarer jeg kan tenke meg å kjøpe da forskjellen på de forskjellige typene er enorme.

Jeg kan for eksempel godt drikke noen typer irsk whiskey, mens alternativene Pingting har funnet for meg er helt udrikkelige (vil så inderlig gjerne lære å like, men får ikke til!).

Skrevet

Det er til en onkel. Tror ikke han kan mye om whisky, men drikker litt nå og da. Takk for hjelp. Kanskje jeg skal få min søster til å bli med i spleiselaget.

Skrevet

Det er til en onkel. Tror ikke han kan mye om whisky, men drikker litt nå og da. Takk for hjelp. Kanskje jeg skal få min søster til å bli med i spleiselaget.

For ordens skyld: Når jeg kalte Pingtings forslag udrikkelige, så har det ingenting med kvaliteten å gjøre! Så vidt jeg vet er det gode whiskeyer alle sammen.

Det jeg prøvde å formidle er at whiskey har veldig forskjellig smak avhengig av hvor den er produsert. De skotske whiskeyene - og især de fra Islay som Pingting har anbefalt - har en veldig utpreget røyksmak, som jeg dessverre ikke takler særlig bra. Derimot kan jeg drikke irske whiskeyer - de har ikke denne røyken.

Det har altså ingenting med kvalitet eller kunnskap å gjøre, men med smak og behag.

Skrevet

Jeg synes du skal legge i litt mer penger, og så gå på polet å spørre der. De vet hva som er trygge standardwhiskyer å gi bort, og har peiling på dette. Det er en fordel om du vet noe om hva han liker, feks røyk/ikke røyk, mild/kraftig, evt om du har sett noen merker hjemme hos han kan de ansatte på polet tipse deg ut fra dette.

Anonymous poster hash: 0ee68...97d
Skrevet

Jeg var ikke i nærheten av å misforstå, altså! :)

Men ja - det er så langt fra alle som liker alt. Om du er usikker, så ville jeg nok heller gått for en litt lettere og fruktig en - kanskje en Highland? (som det jo i grunnen var helt fritt for blant de små flaskene). Vi har f.eks alltid en flaske Glenmorangie Original i hylla hjemme. Ikke superspennende (og dermed ikke så spesiell at den blir for sær for mange), men god - og etter min erfaring så er det veldig mange som liker den. Den, eller noe tilsvarende, kan nok være et trygt kjøp til ikke alt for mange penger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...