Ghost Hunter Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Kanskje litt dumt spørsmål, men... Jeg skal sette inn en annonse på finn ang ønske om å leie leilighet, men er litt usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg for å bli tatt seriøst. Jeg er 20 år, så burde skrive "kvinne" men er strengt tatt lite kvinnelig. Så når jeg kommer på visning så er det ikke en "kvinne" som møter opp om dere skjønner... Men jente slutter man å være fra man er 18? Også lurer jeg på om det er positivt eller negativt å skrive annonsen litt tidlig? Jeg ønsker å leie i fra 1 januar 2014. Går det greit å legge ut annonsen nå da, eller burde jeg vente litt? (beklager om jeg virker dum nå, men har ikke flyttet for meg selv ennå så kan veldig lite om sånt) Og er det noen her som har fått leie selvom dere har hund? Vet at det så klart finnes noen, men de fleste velger vel heller folk uten hund? Jeg er ellers rolig som person... Hadde betydd utrulig mye om noen ville svare meg på dette, tusen takk:)
Tvist Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Det bør gå greit å legge ut annonse nå, mange har jo 3 mnd oppsigelse og huseier vil gjerne ha nye folk inn med en gang de andre flytter ut. Og de som har 3 mnd oppsigelsesfrist har jo sagt opp for en stund siden. Jeg har katt. Jeg fikk avslag på en del leiligheter, det er ikke enkelt. Til slutt avtalte jeg privat visning på en leilighet der det stod "ikke røyk/dyr". De fleste skriver det, ikke bry deg. Jeg gikk dit, snakket med huseier og fortalte at jeg hadde katt som ikke laget skader. Han fikk referanser til tidligere utleier, og vi foreslo at han kunne få dobbelt depositum (2 mnd leie), men det slapp vi. Det står i kontrakten at katten ikke kan være alene mer enn 24 timer og at vi kun kan ha 1 katt. Helt greit.
Ghost Hunter Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Det bør gå greit å legge ut annonse nå, mange har jo 3 mnd oppsigelse og huseier vil gjerne ha nye folk inn med en gang de andre flytter ut. Og de som har 3 mnd oppsigelsesfrist har jo sagt opp for en stund siden. Jeg har katt. Jeg fikk avslag på en del leiligheter, det er ikke enkelt. Til slutt avtalte jeg privat visning på en leilighet der det stod "ikke røyk/dyr". De fleste skriver det, ikke bry deg. Jeg gikk dit, snakket med huseier og fortalte at jeg hadde katt som ikke laget skader. Han fikk referanser til tidligere utleier, og vi foreslo at han kunne få dobbelt depositum (2 mnd leie), men det slapp vi. Det står i kontrakten at katten ikke kan være alene mer enn 24 timer og at vi kun kan ha 1 katt. Helt greit. Tusen takk for svar! Hunden min er ikke så stor ca 6-8 kilo. Veldig grei og ordentlig. Jeg må ikke ha han permanent, men jeg kommer til å ha han på besøk når jeg ikke jobber. Så burde opplyse om at jeg har en hund (for som sagt, fordi om han ikke kommer til å være hos meg når jeg jobber, så vil jeg ha han når jeg har fri osv) Jeg har dessverre ingen referanser, men får bare håpe på at noen godtar at jeg har en hund:)
navnet Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Kremt.. Hei! Jeg heter (navn) og er en kvinne på (alder) som søker plass å bo i nærheten av (plass) Jeg er en rolig person som foretrekker orden rundt meg, og jeg jobber med/studerer (okkupasjon) jeg driver også med baking så et funksjonelt kjøkken er fint (eventuelt kajakking og en romslig bod er fint) i tillegg til dette har en en dverg av en hund som veier 6kilo og er snill som et lam, hunden min er tilogmed så veloppdratt at den bedriver aldri med pøbelstreker som bjeffing. Jeg har stabil økonomi, referanser, tåler en eventuell kredittsjekk, røyker ikke og siden jeg er drømmeleieboer er sjansen din nå. Jeg har mulighet til å betale max 7000 kr, men da skal leiligheten være gullbelagt. Gleder med til å snakke med deg!! Stryk ut det som ikke passer, legg til de andre positive tingene jeg ikke vet om deg, smekk på bilde av deg å fido. Verre er det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå