Slimproppen Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Bosch vmaskin, 8 kg kapasitet, 1600 omdr, satt ned fra 9000 til 4500. Denne er tyskprodusert. Vs Electrolux 7 kg, 1400 omdr. Lik pris. Store forskjellen mellom maskinene er at Electrolux har dampfunksjon (gjør at msn ikke trenger å stryke) og timemanager (lettere å styre vasketiden), mens bosch har en bedre skånetrommel. Hva ville dere valgt? Begge maskinene har lik garanti, 5 års kjøpsgaranti, 10 år på motor.
Zzyzx Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jeg ville ikke satsa på å pensjonere strykejernet, altså. Har selv en Electrolux med den funksjonen, og det funker jo. Bare ikke superbra. Hvis du ikke bruker tørketrommel kan 1600 omdreininger være verd det.
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WAS32465SN/bosch-logixx-8-vario-perfect-vaskemaskin-was32465sn
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2013 Eller denne med 7 kg og 1400 omdr http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/EWF1687HDW/electrolux-inspiration-vaskemaskin-ewf1687hdw
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2013 Har aldri brukt dampfunksjon før, mener du at den ikke funker godt nok, at strykejernet likevel må frem? Er bare en i husholdning (enda), men er aktiv og har dermed behov for litt kapasitet. Kjekt uansett i forhold til dyner o.l tenker jeg.
Zzyzx Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Står 1600 omdreininger på den electroluxen? I valget mellom de to det er linket til så ville jeg valgt electrolux. Jeg mener at dampfunksjonen ikke fungerer godt nok men det kommer jo litt an på hva slags stoff det er. Hverdagsskjortene til samboeren trenger ikke stryking etter å ha blitt dampet, men mange klær får bare myket opp skrukkene litt. Jeg vil anta at den også har en refresh-funksjon som jeg synes er veldig ålreit til klær som egentlig ikke er skitne men som trenger en liten oppfrisking.
Thorn Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Hvordan er restfuktigheten? Vet at Electrolux tidligere hatt hatt lik restfuktighet på 1400 omdreininger som andre maskiner har på 1600,men aner ikke hvorda det er nå. Personlig er time manageren til Electrolux nok til at jeg aldri har lyst å velge noe annet. Jeg tilber den funksjonen på min maskin!
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2013 Den jeg fikk tilbud på er lik den heg linket til fra Electrolux, bare den er 7 kg/1400 omdr. Jeg får 8 kg/1600 omdr til 1000 kr mer, men har dessverre ikke råd til å vurdere det da jeg skal ha oppvaskmaskin og støvsuger også. Restfuktigheten er vesentlig mindre på bosch sin maskin, 44 vs 52 eller noe sånt. Bosch har variospeedknappen som gjør at vasketiden blir ca 1 time, avhengig hvilket program.
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2013 Noe av det som gjør det vanskelig for meg å velge, er skånetrommelen. Bosch sin er mye bedre enn Electrolux, men vet ikke hvor mye vekt jeg skal legge på det?
Thorn Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Vet ikke hvor mye hjelp det er i meg, jeg er så opptatt av gode vaskemaskiner og electrolux-frelst at jeg hadde gjort det som måtte til for å få den maskina du linket til om det var jeg som trengte ny maskin. Ang skånetrommel så har jeg hatt electroluxen min i snart syv år, tror ikke den har noe særlig til skånetrommel, men det har aldri vært et problem. Da hadde jeg hatt mer fokus på restfuktigheten. 44 prosent er jo mye bedre enn 52, helt klart. Men du får ikke presset prisen bittelitt på den dyre siden du skal ha både oppvask og støvsuger, da?
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2013 Prisen er allerede presset mye, den electroluxen m 1600 omdr fikk jeg presset ned med 2000 kr, og da presset jeg HARDT. Den blir fortsatt 1000 kr dyrere, og det er et hav av penger når jeg er i fn fase hvor jeg skal ha sofa osv. Jeg blir gal! Er timemanageren så fantastisk? Holder det ikke å trykke inn kortprogram og ferdig med det? Haha
Slimproppen Skrevet 4. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2013 Jeg lærte nettopp at hvilket materiale hengslene var laget av er av stor betydning, må finne ut det
Thorn Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg er fryktelig, fryktelig glad i time-manager-funksjonen, altså. Men om jeg overhodet ikke hadde mulighet til å velge mellom andre en de du har som alternativ, hadde jeg nok ofret den til fordel for vesentlig lavere restfuktighet og en kilo mer kapasitet. Med forbehold om at også Bosch-maskina har kortprogram og display med resttid. DET vil jeg aldri ofre!
Thorn Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Er forresten electrolux-maskina også fulldybde? Eller er det en kort modell? Hvis den er kort,ville jeg i hvert fall gått for Bosch (som for øvrig hadde skuffende høy restfuktighet til å ha 1600 omdreininger. Har aldri tidligere vært borti 1600 omdreininger med mer enn 44 prosent restfukt. Kanskje jeg hadde gått for electrolux likevel, i ren protest ).
Slimproppen Skrevet 5. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2013 Jeg tror ikke jeg henger meg opp i usle 2 % med restfuktighet. Electrolux er ikke full dybde, tror den er 54-55 cm dyp Må finne ut av dette med hengslene etterpå! Hvis det er slik jeg mistenker, at bosch har stål hengsler og Electrolux har plastikk, så blir valget veldig enkelt!
Thorn Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Ville uansett gått for den med full dybde. Du vil få mye bedre plass i den! Det hadde i hvert fall avgjort saken for meg, uten et fnugg av tvil.
Slimproppen Skrevet 5. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 5. november 2013 Electrolux er 52,5 cm tror jeg. Får ikke mindre/mer plass, den rommer vel 7 kg uansett?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Vi har Miele kombinert vaskemaskin og tørketrommel og er storfornøyd. Den har tidsinnstilling og 1600 omdreininger. I og med at vi er forsiktige med tørketrommelen på annet enn sengetøy, håndklær og skjorter og ikke har eget vaskerom eller uterom, bruker vi ofte den ekstra spinningen også til programmer som vanligvis går på 1600 omdreininger. Det er virkelig helt avgjørende når ting som ikke skal i trommelen helst bør være tørt til dagen etter - og det uten å ødelegge inneklimaet. Anonymous poster hash: 6ccb3...850
TheHairyToothfairy Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Bosch og Siemens (som er samme maskinene) vaskemaskiner har veldig mye retur pga feil kontra Electrolux.
MrSmith Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Bosch vmaskin, 8 kg kapasitet, 1600 omdr, satt ned fra 9000 til 4500. Denne er tyskprodusert. Vs Electrolux 7 kg, 1400 omdr. Lik pris. Store forskjellen mellom maskinene er at Electrolux har dampfunksjon (gjør at msn ikke trenger å stryke) og timemanager (lettere å styre vasketiden), mens bosch har en bedre skånetrommel. Hva ville dere valgt? Begge maskinene har lik garanti, 5 års kjøpsgaranti, 10 år på motor. Bosch kjøper opp alskens produsenter og klistrer Bosch på produktene i høyt tempo. Sikkert kvalitetskontroll og bra nok, men jeg ville utvilsomt valgt Electrolux, de er ofte problemfrie og nærmest evigvarende. Min erfaring da, sikkert mange som har hatt problemer med Electrolux også selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå