Gå til innhold

Oppbevaring - har du en smart løsning å dele med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er verdens største rotehue og er nødt til å få meg noen smarte løsninger når det kommer til oppbevaring!

Jeg ønsker meg virkelig et hjem der man faktisk ser godt forskjell på om det er rotete eller kun 'sortert' på sine faste plasser..

Her flyter det over..

Gode tips? Til alle rom! Hahaha! :-)

Tusen takk dere!

Anonymous poster hash: 73915...ea5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er verdens største rotehue og er nødt til å få meg noen smarte løsninger når det kommer til oppbevaring!

Jeg ønsker meg virkelig et hjem der man faktisk ser godt forskjell på om det er rotete eller kun 'sortert' på sine faste plasser..

Her flyter det over..

Tusen takk dere!

Ingen?

Skrevet

Start med å kvitte deg med alt unødvendig. Kast, gi bort, selg.

Anonymous poster hash: 77804...4a2

• Liker 1
Skrevet

Lagre sengetøy og håndklær under sengen! I tillegg anbefaler jeg å ha ugjennomsiktige skapdører - på alt!

Skrevet

Hei!

Her flyter det over..

Tusen takk dere!

Hos oss hjalp det veldig å finne en løsning på posten. Finn en sorteringsmåte for fakturaer ol. så blir du kvitt papirene som flyter.

Vi har to kurver inni et skap. En til ubehandlet post og en til behandlet post.

Skrevet

Små esker til forskjellig ting som hører sammen.

En til batterier, en til lyspærer, sysaker, gavepynt...Hva det måtte være.

Skrevet

Nok oppbevaringsmøbler! Med ugjennomsiktige skuffer og skapdører som nevnt. Så lager du deg et system for hvor ting hører hjemme, og så kan det være så rotete det vil inennfor sin plass. Men det er viktig å ha nok plass til alle tingene, ellers vil noe alltid flyte over. Og hvis tingene ikke har sin faste plass er det lett for å bli kaos og rot, i alle fall var det slik for oss ;)

Skrevet

Nok oppbevaringsmøbler er tingen, men også å innse hvordan hodet ditt fungerer. Mannen min vil bare ha ting vekk og synes det er greit å putte ting i cirka riktig hylle, mens jeg enten er skikkelig nazi på at ting skal ha sin faste plass eller har alle klærne mine i en haug. Åpenbart fungerer dette med faste plasser ikke så bra, unntatt på kjøkkenet, hvor altså min mann roter det til for meg støtt og stadig.

Hvis du er et slik "haug"-menneske hjelper det med en stor dekorativ boks eller kasse hvor du hiver alt nedi. For eksempel til ferdig klesvask som skal sorteres eller strykes. Det samme gjelder egentlig papirer. Hvis du lager et for intrikat system, bruker du uhorvelig mye tid på å vedlikeholde systemet, du blir fort frustrert og gir opp.

Nipsforbud er visst in i tiden, og jeg kan ikke få sagt hvor utrolig dumt det er med mindre man er superryddig og vil at huset skal se ut som et museum snarere enn en bolig. Problemet med nipsforbud er at alt som ligger fremme per definisjon er rot. Har dere litt hyggelig nips gjør det ikke noe om det ligger et brev eller fem ved siden av

Anonymous poster hash: 357c6...899
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...