AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg har alltid vært tjukk. Helt fra barneskolen og frem til for en stund siden har jeg gradvis gått opp i vekt, og endte til slutt på en BMI over 50. Nå har jeg blitt kvitt et veldig problematisk forhold til mat, lagt om livsstilen, og gått ned over 50 kilo. Jeg er fortsatt overvektig, men er på god vei mot en normal og sunn vekt. Det har vært en kamp, men nå føler jeg at det begynner å bli lettere og falle seg mer naturlig. Nå som jeg har endret livsstilen så er jeg mer fornøyd med meg selv, har mulighet til å pynte meg mer og sånt noe, og føler meg for første gang ikke som hun tjukke. Likevel har jeg noen venninner som kommer med sårende kommentarer om vektnedgangen og kroppen min. Hun ene lo hånlig av meg fordi jeg valgte noe "sunt" da vi skulle spise lunsj sammen og spurte meg om jeg har blitt fanatisk nå som jeg har blitt så tynn. Hun lurte også på hvorfor jeg plutselig hadde begynt å gå i skjørt, og om det var fordi jeg ville ha blikk fra menn nå som jeg hadde blitt tynnere. Hun andre sa rett ut og uoppfordret at hun syntes ansiktet mitt var mye søtere før, og da hun skulle introdusere meg for den nye kjæresten sin, så sa hun Dette er Line, som har blitt så sunn og jålete at det er komisk, med et hånlig toneleie. Denne kvelden hadde jeg for første gang på meg en kjole jeg følte meg fin i. Det kan hun selvsagt ikke vite, men det var ganske vondt. Dette er bare eksempler. Det kommer små stikk hele tiden, og jeg vet ikke hva jeg skal si eller svare. De er nok vante til at jeg har dårlig selvtillit, spiser mye dritt og gjemmer meg vekk i posete klær, og nå som jeg ikke gjør det lenger, så virker det som de syns det er vanskelig å forholde seg til meg. Ikke en eneste gang har de gitt meg ros eller sagt noe positivt om vektnedgangen og endringene jeg har gjort. Ikke om klærne og stilen min heller, selv om de slenger ut stikk om hvor jålete og forfengelig jeg plutselig har blitt. Det er i utgangspunktet greit nok å ikke rose meg i hytt og pine om kroppen min, eller å snakke om den i det hele tatt, men hvis de først skal kommentere det, så kunne de vel sagt noe positivt? De vet godt hvor vanskelig jeg pleide å ha det. Jeg kunne skjønt det hvis jeg snakket om vekten, kroppen min og belærte om kosthold og helse, men det gjør jeg ikke. Den personen vil jeg ikke være. Jeg tror heller ikke jeg har forandret meg så mye som person. Jeg spiser normal mat, er veldig avslappet til mat for første gang ever, jeg kommenterer heller aldri hva andre spiser. Hva skal jeg si? Det er veldig sårende, jeg kjenner dem nesten ikke igjen. Eller kan det være at jeg er for nærtagende og selvbevisst? Jeg er glad i vennene mine, men det virker som de prøver å bryte meg ned med stikkene sine. Hadde jeg kunnet velge, så hadde vi aldri snakket om utseendet mitt, kosthold, helse og vektnedgangen min. Vi er forresten voksne folk i 20-årene. Unnskyld for at det ble så langt og kaotisk. Håper på noen innspill. Anonymous poster hash: e88a4...bac 15
Populært innlegg Gjest Offensive Pie Skrevet 4. november 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 4. november 2013 Først og fremst - superimponerende arbeid! Det er klart du ska vise frem resultatene dine, og føle deg vel i egen kropp! Venninnene dine kan ta seg alle de bollene du ikke spiser lenger, slik at de ser at kropp ikke har noe å si for hvordan man er som menneske. Kanskje de da vil bli trygge på seg selv uten å måtte rakke ned på andre. 67
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 Populært innlegg #3 Skrevet 4. november 2013 Disse "vennene" er så frekke at du burde bare konfrontere dem med det. Når de kommer med en hånlig kommentar, kan du svare at "det virker som du/dere har vanskelig for å akseptere at jeg er slankere og ser bedre ut enn før". Og: "Jeg merker at bruker en hånlig tone overfor meg. Kan du fortelle meg hvorfor?" Ikke la dem slippe unna, drittjentene. Anonymous poster hash: ade81...a98 61
Populært innlegg FruHudson Skrevet 4. november 2013 Populært innlegg #4 Skrevet 4. november 2013 De er nok sjalu, og har tidligere følt seg mer attraktive enn deg fordi du var stor. Nå som du er tynnere føler de seg truet av deg og ditt utseende. Høres ut som noen drittkjerringer som er slemme mot deg, men det er nok på grunn av sjalusi rett og slett. Du er ikke nærgående, sånn som de behandler deg gjør man bare ikke. Du skal være stolt over deg selv og kroppen din som har gjort en så stort og positiv forandring 51
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jg tror de er misunnelige og kanskje redde for at du skal få god selvtillit. Kanskje de tror de mister deg da? 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Kjære deg. Disse menneskene er ikke venner. Så utrolig dårlig gjort. Og gratulerer med vektnedgangen, jeg er sikker på at du er kjempefin, og at "vennene" dine er redde for at du skal bli mye mer attraktiv enn det de er selv.Anonymous poster hash: 02883...61e 25
Gjest Arch Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 For en gjeng! Kanskje de er misunnelig? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 De er ikke det jeg ville kalt venninner.. Sånn gjør man bare ikke, jeg hadde droppet dem tvers. Du skal være stolt av deg selv. Jeg gikk også ned i vekt og fikk slike kommentarer og det gjør at jeg sliter med å gå i skjørt og kjoler fordi det henger igjen hos meg. Ikke la det gå så langt, dropp dem og vær sammen med mennesker som vil deg vel. Anonymous poster hash: 2e821...44a 4
Sugerøret Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 50kilo er helt utrolig !! Så flink du har vært!!! Skaff deg nye venner.! Hvem trenger fiender når "venner " oppfører seg slikt og sier slike ting? 7
Wolfmoon Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Jeg tror jeg hadde satt meg ned med dem og sagt det du sier her rett ut, og gjort det klart for dem at du ikke aksepterer den måten å snakke til deg på. De burde jo være kjempeglad på dine vegne, ikke bare ser du bedre ut og føler deg bedre, du har jo også fått en stor helsemessig gevinst som venninnene dine virkelig burde ha satt pris på! Hvis en slik samtale ikke fører frem, så tror jeg at jeg hadde sett meg om etter andre venner. For venner som bare gjør at du føler deg dårligere og suger energi fra deg, er ikke virkelige venner 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Isteden for å le det vekk eller hva du gjør, så spør hvorfor de kommer med sånne komentarer? Hva er grunnen egentlig? Ville ikke kalt det veninner en gang. Anonymous poster hash: 68cf4...d04 6
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 De er nok sjalu, og har tidligere følt seg mer attraktive enn deg fordi du var stor. Nå som du er tynnere føler de seg truet av deg og ditt utseende. Høres ut som noen drittkjerringer som er slemme mot deg, men det er nok på grunn av sjalusi rett og slett. Du er ikke nærgående, sånn som de behandler deg gjør man bare ikke. Du skal være stolt over deg selv og kroppen din som har gjort en så stort og positiv forandring Tenkte det samme. TS er ikke i rollen de har gitt henne og dermed blir de andre usikker. 5
Singha Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 De er misunnelige. Skaff deg nye venner. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Det e ikke sikkert de er avensjuke, men mer det at nå må de regne med konkurranse om oppmerksomhet fra menn fra TS også, og da er mye av dynamikken i venninnegjengen forandret og det tar sin tid å omgruppere. 4
Rosewood Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 (endret) Jeg er virkelig ikke den første til å trekke sjalusi- og misunnelseskortet, men her er det virkelig på sin plass... Det høres rett og slett ut som om de føler seg truet av deg. At du har fått mer selvtillitt og at du skal få mer oppmerksomhet fra gutta. Jeg tror nok at de innerst inne beundrer deg for det harde arbeidet ditt og skulle ønske de kunne gjort det selv, men jenter kan være noen skikkelige drittkjerringer av og til, så i stedet for å gi deg ros så opptrer de som hånlige. Fordi de føler seg truet av deg. Disee jentene er ikke venninner. Venner skal bygge hverandre opp, ikke bryte hverandre ned. Du har all grunn til å være stolt! Ikke få dårlig selvtillit, bær kroppen din med stolthet og ikke la disse drittungene dra deg ned. Endret 4. november 2013 av Rosewood 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Tusen takk for innspill, oppmuntrende ord, og bekreftelse på at jeg ikke bare er selvhøytidelig eller paranoid. Angående å kutte dem ut, så har jeg veldig lite lyst til det foreløpig. Dette er folk jeg har opplevd mye sammen med og hatt i livet mitt i over ti år, så å bare kutte dem ut, særlig uten å snakke med dem eller prøve å oppklare dette, føles litt feil. Samtidig er det akkurat fordi jeg har sett på disse som nære venner at det er så sårende. Jeg pleier ikke å la meg tråkke på, men ser at det er akkurat det jeg tillater ved å ikke svare på det de sier. Når det gjelder om de føler seg truet av meg, så kan jeg ikke skjønne grunnen?! Vennskapet vårt har aldri handlet om kropp og utseende, ikke før nå i allefall. De er normalt slanke og pene jenter selv, og de blir da ikke mindre pene fordi de oppfatter meg som penere eller mer attraktiv enn før? Anonymous poster hash: e88a4...bac 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Kanskje de synes det er rart at du forandrer deg. Og blir sure.. Jnter er rare.Anonymous poster hash: 2efe1...400 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Gratulerer med innsatsen! Kanskje du skulle prøve å utvide vennekretsen din, slik at du har mulighet til å omgi deg med mennesker som gjør deg godt, også. Hvis dine nåværende venninner fortsetter som du beskriver, er det vel like greit å kutte dem ut og erstatte dem med rausere folk. Det ville være en katastrofe om disse jentene klarte å ødelegge din nyetablerte gode selvfølelse. Anonymous poster hash: 852ed...66e 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 De er nok sjalu, og har tidligere følt seg mer attraktive enn deg fordi du var stor. Nå som du er tynnere føler de seg truet av deg og ditt utseende. Høres ut som noen drittkjerringer som er slemme mot deg, men det er nok på grunn av sjalusi rett og slett. Du er ikke nærgående, sånn som de behandler deg gjør man bare ikke. Du skal være stolt over deg selv og kroppen din som har gjort en så stort og positiv forandring Støtter dette. Gikk selv med mye i vekt og venninne begynte å prate på at jeg så underernært og tynn ut. Og enda da var jeg 15 kg over normal BMI for meg, så sier seg selv at jeg var langt ifra så tynn som de skulle ha det til. Og da jeg kjøpte meg nye klær, så fikk jeg bare sure kommentarer. Men jeg fikk jo plutselig 100 ganger mer oppmerksomhet fra andre også, og det tålte de svært dårlig. Anonymous poster hash: 822bc...f93 2
Musken786 Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Jeg har alltid vært tjukk. Helt fra barneskolen og frem til for en stund siden har jeg gradvis gått opp i vekt, og endte til slutt på en BMI over 50. Nå har jeg blitt kvitt et veldig problematisk forhold til mat, lagt om livsstilen, og gått ned over 50 kilo. Jeg er fortsatt overvektig, men er på god vei mot en normal og sunn vekt. Det har vært en kamp, men nå føler jeg at det begynner å bli lettere og falle seg mer naturlig. Nå som jeg har endret livsstilen så er jeg mer fornøyd med meg selv, har mulighet til å pynte meg mer og sånt noe, og føler meg for første gang ikke som hun tjukke. Likevel har jeg noen venninner som kommer med sårende kommentarer om vektnedgangen og kroppen min. Hun ene lo hånlig av meg fordi jeg valgte noe "sunt" da vi skulle spise lunsj sammen og spurte meg om jeg har blitt fanatisk nå som jeg har blitt så tynn. Hun lurte også på hvorfor jeg plutselig hadde begynt å gå i skjørt, og om det var fordi jeg ville ha blikk fra menn nå som jeg hadde blitt tynnere. Hun andre sa rett ut og uoppfordret at hun syntes ansiktet mitt var mye søtere før, og da hun skulle introdusere meg for den nye kjæresten sin, så sa hun Dette er Line, som har blitt så sunn og jålete at det er komisk, med et hånlig toneleie. Denne kvelden hadde jeg for første gang på meg en kjole jeg følte meg fin i. Det kan hun selvsagt ikke vite, men det var ganske vondt. Dette er bare eksempler. Det kommer små stikk hele tiden, og jeg vet ikke hva jeg skal si eller svare. De er nok vante til at jeg har dårlig selvtillit, spiser mye dritt og gjemmer meg vekk i posete klær, og nå som jeg ikke gjør det lenger, så virker det som de syns det er vanskelig å forholde seg til meg. Ikke en eneste gang har de gitt meg ros eller sagt noe positivt om vektnedgangen og endringene jeg har gjort. Ikke om klærne og stilen min heller, selv om de slenger ut stikk om hvor jålete og forfengelig jeg plutselig har blitt. Det er i utgangspunktet greit nok å ikke rose meg i hytt og pine om kroppen min, eller å snakke om den i det hele tatt, men hvis de først skal kommentere det, så kunne de vel sagt noe positivt? De vet godt hvor vanskelig jeg pleide å ha det. Jeg kunne skjønt det hvis jeg snakket om vekten, kroppen min og belærte om kosthold og helse, men det gjør jeg ikke. Den personen vil jeg ikke være. Jeg tror heller ikke jeg har forandret meg så mye som person. Jeg spiser normal mat, er veldig avslappet til mat for første gang ever, jeg kommenterer heller aldri hva andre spiser. Hva skal jeg si? Det er veldig sårende, jeg kjenner dem nesten ikke igjen. Eller kan det være at jeg er for nærtagende og selvbevisst? Jeg er glad i vennene mine, men det virker som de prøver å bryte meg ned med stikkene sine. Hadde jeg kunnet velge, så hadde vi aldri snakket om utseendet mitt, kosthold, helse og vektnedgangen min. Vi er forresten voksne folk i 20-årene. Unnskyld for at det ble så langt og kaotisk. Håper på noen innspill. Anonymous poster hash: e88a4...bac WOW.. bare WOW. Superflott jobbet!! Jeg er seriøst imponert over det du har oppnådd, vær stolt! De veninnene dine... før var du den tykke veninnen, den som fikk alle andre til å føle seg vel sammen med deg, fordi du var større enn dem kanskje? Nå er bordet snudd. Du trekker nok en del oppmerksomhet osv fra menn, og det får dine veninner til å føle at de har en konkurrent. Kanskje de ser at du er blitt superflott, og de føler selv at de ikke holder dine mål lenger, el standard om du vil. La dem ta en bolle, og bare chill selv. Vær den du er, vær stolt og gå med hodet hevet. Du fortjener det!! 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå