Gå til innhold

Ga gave til venninne, men fikk ikke tilbake (bursdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par uker siden hadde min venninne bursdag og jeg kjøpte gave til henne, selv om hun ikke hadde invitert til besøk/noen form for sammenkomst. Det var ikke en dyr gave, men til grei pris og hun likte gaven veldig godt. For 1 uke siden hadde jeg bursdag, hun gratulerte, men jeg har ikke fått noen gave. Synes det er litt merkelig siden jeg inviterte noen venner hjem til meg og lagde middag. Hun kunne ikke komme. Men er de ikke vanlig å gi en liten gave til en god venninne fordi om?

Er ikke det at jeg på død og liv må ha gave, men synes bare det var litt merkelig.

Anonymous poster hash: 53ca3...6ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er overhode ikke merkelig.

Anonymous poster hash: 0ac63...fd8
Skrevet

Det skjedde meg også i år. Ga gave og gratulerte en venninne med dagen, men på min bursdag fikk jeg ikke en gang en sms eller facebook-melding. Gave var ikke så viktig, men det hadde vært koselig med en gratulasjon synes jeg!

Anonymous poster hash: 08b49...f82
  • Liker 1
Skrevet

Enig med deg, TS.

Jeg har også en slik "venninne". Vi har kjent hverandre i 8 år, og hun har enda til gode å huske å gratulere meg på selve dagen. Jeg har fått èn gave, i fjor, da jeg feiret dagen. Hun har fått av meg hvert år. Nå har jeg sendt gave i posten i september, og hører ingenting.. ingen takk, ikke noe. På toppen av det hele mener hun at jeg driver å utestenger henne.

Anonymous poster hash: 26b05...dda
Skrevet

Vel, gi blanke i å gi julegaver og til neste år gi fanden i hele bursdagen

• Liker 1
Skrevet

Ja, det høres rart ut. Men det er bare gått en uke, så det kan jo hende du fortsatt kan få en gave. Hvis du ikke har truffet henne flere ganger etter bursdagen, da kan du vel ikke regne med å få noe. Hvis hun ikke gir deg gave i det hele tatt, så er det jo et signal. Da er dere ikke så gode venninner likevel.

Anonymous poster hash: 96a03...814
  • Liker 1
Skrevet

Enig med deg, TS.

Jeg har også en slik "venninne". Vi har kjent hverandre i 8 år, og hun har enda til gode å huske å gratulere meg på selve dagen. Jeg har fått èn gave, i fjor, da jeg feiret dagen. Hun har fått av meg hvert år. Nå har jeg sendt gave i posten i september, og hører ingenting.. ingen takk, ikke noe. På toppen av det hele mener hun at jeg driver å utestenger henne.

Du er nå litt dumsnill da, som sender henne gave år etter år, uten å få noe tilbake...

Anonymous poster hash: 96a03...814

• Liker 4
Skrevet

Enig med deg, TS.

Men hvorfor har du drevet og gitt henne gaver år etter år hvis du føler sånn om det?

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er jo litt trist at hun ikkeønskerå gi deg gave. Men da vet du det til neste gang;)

Skrevet

Jeg har gitt venninner gaver uten å ha fått noe tilbake. Men da er det kanskje for ikke mer enn 100kr og fordi jeg fant noe som jeg bare måtte kjøpe til henne.

Men jeg forventer ikke å gå bursdagsgave av de som ikke kan komme til bursdagsfeiringen min. Med mindre vi er kjempegode venner og gir hverandre gaver til vanlig.

Skrevet

Ikke gi gave til henne noen gang igjen da...

men ærlig talt så er det ikke så mye å bry seg om. Her gir vi oss hverandre gaver om vi gidder... Det er mange som har bursdag, og man prioriterer gjerne familie/kjæreste, evt bestevenner. Selv prioriterer jeg familie og kjæreste, og kan ikke drive å kjøpe gave til alle som har bursdag. Jeg kjøper gave til bestevenninna mi innimellom, men det er ikke hver bursdag/jul, og samme med henne til meg. Vi har et godt vennskap og vet at det ikke er vondt ment. Det viktigste er jo at man er gode venner. ikke hvor mye gaver man gir?

Skrevet

Jeg er ikke god på å huske på bursdagene til folk, før facebook minnet meg på det husket jeg nesten ingen. Det er ikke fordi jeg ikke bryr meg masser om dem, men rett og slett at siden jeg ikke bryr meg stort om min egen bursdag, så glemmer jeg litt at bursdagen er i overkant viktig for noen andre. I venninnegjengen min er noen litt sporadiske på bursdagsgaver, men det kunne ikke falt meg inn å blitt snurt om en av de jeg ga gave, ikke ga noe tilbake. De har sikkert bare glemt det og det ligger nok ikke noen slemme hensikter bak det. Så jeg skjønner ikke greia?

Forøvrig husker jeg ikke når min kjære har bursdag heller, det er en eller annen gang i midten-slutten av november. Men jeg elsker han fremdeles nok til å skule gifte meg med han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...