Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at dere ikke fjerner kjønns/kroppshår,eller er dette bare en myte ?

Anonymous poster hash: fb852...437
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som selv kaller seg en hardbarka feminist. Hun fjerner nok kroppshår...

Skrevet

Ja, for absolutt alle feminister er like. Akkurat som kvinner generellt er helt like.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvilken sammenheng er det mellom hårfjerning og feminisme?

• Liker 2
Skrevet

Hvilken sammenheng er det mellom hårfjerning og feminisme?

Ikke noen annen sammenheng enn at det sies at feminister lar det gro fritt...for å være frie liksom

Skrevet

Er du for likestilling TS? For da er du feminist. Fjerner du kjønnshår?

Anonymous poster hash: aaae2...117
  • Liker 1
Skrevet

Er du for likestilling TS? For da er du feminist. Fjerner du kjønnshår?

Jeg er for likestilling ja,fjerner ikke kjønnshår...

Skrevet

Jeg er for likestilling ja,fjerner ikke kjønnshår...

Okei. Men du må huske på det at det er veldig mange som er for likestilling i Norge, og vi har ikke nødvendigvis likt syn på alt, selv om alle er for at alle skal ha like rettigheter :) .

Jeg er selv for likestilling (altså feminist) og jeg fjerner kjønnshår fordi jeg føler meg mye renere når jeg er glatt :) Kjæresten pleier også å fjerne litt, og han er også for likestilling :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg er feminist. Fjerner kjønnshår av og til, andre ganger lar jeg det være.

Har ingenting imot barbering i seg selv, men syns det er trist at hos kvinner så ansees det som uhygiensik om man har hår under armene/ på kroppen, mens det ikke gjør det hos menn.

Så feminismen for min del, går ikke i at jeg er motstander av hårfjerning, men jeg motstander av at kvinner som velger å la være skal oppfattes som uhyginiske eller som dårlige kvinner på noen måte.

Skrevet

Har ingenting imot barbering i seg selv, men syns det er trist at hos kvinner så ansees det som uhygiensik om man har hår under armene/ på kroppen, mens det ikke gjør det hos menn.

Så feminismen for min del, går ikke i at jeg er motstander av hårfjerning, men jeg motstander av at kvinner som velger å la være skal oppfattes som uhyginiske eller som dårlige kvinner på noen måte.

Veldig rart at det regnes som uhygienisk med kroppshår hos kvinner,og ikke hos menn...det blir jo bare dumt. Det er ikke mere uhygienisk med hår på kroppen enn på hodet. Og det kan ihvertfall ikke være forskjell på kjønn og hva som er hygienisk..:) Særlig dumt er jo dette for en som liker at kvinner naturlig hårete

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke man er uhygenisk om man lar hårene vokse, men føler selv at det er mer hygienisk for MIN DEL at jeg fjerner. Bare føler meg renere rett og slett. Men ser ikke ned på de som ikke shaver :)

Skrevet

Ikke rart man blir forvirret av begrepet feminisme :)

Men for å gjøre det litt tydeligere: Den vanlige feminist kjemper for likestilling. Radikal feminismen (Ottar) kjemper kvinnekampen og ser seg hevet over menn (noe menn en gang gjorde i tiden :/ ) Sistnevnte tror jeg ikke trenger/gidder/bryr seg om å fjerne kjønnshårene :/

Anonymous poster hash: 403bb...802
Skrevet

Jeg er feminist og fjerner en god del kroppshår. Går til og med BH!

Skrevet

Det å ikke fjerne kroppshår var en del av kvinnefrigjøringen på slutten av 60-tallet, og ut over 70-tallet, der det var en kampsak at kvinner ikke skulle fjerne kroppshår for å tilfredsstille menns syn på hva som var sexy.

Så det er ikke en myte at kvinnesaksforkjempere lot håret gro.

Slik er det ikke i dag. Nå fjerner kvinnene kroppshår/kjønnshår fordi de ønsker det selv, ikke fordi menn synes det er sexy.

Og de som velger å ikke fjerne kroppshår/kjønnshår, de gjør det ikke fordi de kjemper for en sak, men fordi de velger å ha hår.

Anonymous poster hash: 87f2f...a66

Skrevet

Feminisme handler om at kvinner skal ha lik rett til utdannelse, rett til å velge å gå ut i arbeidslivet på lik linje med menn, rett til å uttale seg politisk og rett til familieplanlegging. Det er det feministbevegelsen har kjempet for, enkelt og greit. Sånn sett er vel de aller fleste med litt omløp i hodet feminister. Eneste måten å få svar på spørsmålet ditt på er vel da å titte nedi buksene på størstedelen av landets befolkning.

Gudd løkk med det :D

Skrevet

Jeg er ikke feminist, og jeg fjerner ikke kroppshårene min til vanlig.

Anonymous poster hash: 94188...9ce
Skrevet (endret)

Edit: har ikke nok energi, lol

Endret av Tiril Amalie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...