AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hei. For et par måneder siden reise jeg og 50 stykker til "billigtur" til Riga for å feire min 30 års dag. Jeg fikk ordnet en pris til familie og venner på 2500,- kr pr pers med fly og inkludert koltbord og hotel to netter. Jeg sa at jeg ikke trengte noe gave på denne turen i.o.m at det koster å reise og alle måtte betale denne turen selv. Jeg var jo selfølgelig svært takknemlig for at hele min familie og alle mine venner kunne bli med og dette har vært planlagt et helt år. Jeg tenkte det kunne være noe utenom det vanlige og godt for flere vennepar å ta en liten spa-weekend vekk fra unger og hverdagsliv. Det ble en kjempefin fest og noen få holdt tale under den store middagen. Det jeg reagerte litt på var at jeg fikk ikke en eneste gave fra noen. Mine foreldre hadde jeg fått et gavekort før vi reiste og min mann hadde spandert denne turen, så de teller jeg ikke med. Men ingen av mine næreste venner, svigerforeldre, søster eller bror spanderte så mye som en drink på meg...? Både fredagen og lørdagen var vi ute på byen og alle satt samlet. Alle drinkene måtte jeg kjøpe selv, ikke for å nevne at alle virket som å forlange at jeg betalte taxi hjem..Jeg la ut for alle, men måtte "kreve" å minne på folk å betale meg tilbake flere ganger. Dette var trossalt en regning på 2000kr... Jeg vet at jeg sa at jeg ikke trengte gave, men jeg hadde faktisk trodd at hvertfall min søster eller bror hadde en liten ting til meg. Det er snakk om 30 år. Og jeg samlet en stor gjeng sammen og fikk en god pris på det hele. Er det virkelig slik at alle tenkte at her er det JEG som burde spandere? Jeg er jo ekstremt takknemlig for at alle ble med, men helt ærlig var det mange som jeg nesten ikke så snurten av engang. som så sitt snitt til å være med på en rekrasjonstur for seg selv. Jeg er rett og slett lei meg. Ikke fordi at jeg forventet mange gaver, for det gjorde jeg ikke. Men en oppmerksomhet. Hva om noen kunne spandert en drink på meg? Jeg hadde satt stor pris på det fordi det hadde vist at noen bryr seg og vil gratulere meg med dagen liksom. Er det jeg som bare er rar her, eller noen flere som reagerer? Anonymous poster hash: b618d...b2d 2
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Det synes jeg var litt rart og smålig av dine nærmeste egentlig. 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Enig med hun over. En drink og to hadde vaert paa sin plass. Anonymous poster hash: e2291...4ae 4
Populært innlegg Gjest RompeRusk Skrevet 4. november 2013 Populært innlegg #4 Skrevet 4. november 2013 Hadde vennene mine betalt 2000 kroner for å være med på MIN dag, hadde jeg slettes ikke blitt snurt om "jeg ikke fikk noe mer". For meg hadde det Vært mer enn nok Men det er nå bare meg.. 53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 De har punget ut 2500 kr allerede. Joda, en drink eller en annen form for liten oppmerksomhet ville kanskje vært noe, men de gav deg en hyggelig tur på sin egen bekostning. Er ikke det nok? Reagerer mer på at du måtte legge ut for dem. Og at du tok med deg hele femti mennesker på tur?!!! Anonymous poster hash: 34c42...190 23
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Hadde vennene mine betalt 2000 kroner for å være med på MIN dag, hadde jeg slettes ikke blitt snurt om "jeg ikke fikk noe mer". For meg hadde det Vært mer enn nok Men det er nå bare meg.. Ikke en liten ting fra søsken en gang? Anonymous poster hash: b618d...b2d 2
Løvefrøken Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Alltid vanskelig slike ting... Selv vet jeg at jeg ikke hadde hatt råd til gave, da jeg mest sannsynlig hadde skrapt sammen alt jeg hadde for å bli med på turen (og vi er rundt 30 i alder, så det kunne vært aktuelt) 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 De har punget ut 2500 kr allerede. Joda, en drink eller en annen form for liten oppmerksomhet ville kanskje vært noe, men de gav deg en hyggelig tur på sin egen bekostning. Er ikke det nok? Reagerer mer på at du måtte legge ut for dem. Og at du tok med deg hele femti mennesker på tur?!!! Anonymous poster hash: 34c42...190 Hvorfor er det rart? Har mange venner og ville at alle skulle få seg en tur og samle alle jeg er glade i. Anonymous poster hash: b618d...b2d 1
Barcelone Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Venner og familie har betalt 2500 kroner for å være med DEG på tur og feire DIN bursdag. Det er faktisk en ganske så råflott gave så jeg synes faktisk du er litt utakknemlig for å være arlig. 41
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Alltid vanskelig slike ting... Selv vet jeg at jeg ikke hadde hatt råd til gave, da jeg mest sannsynlig hadde skrapt sammen alt jeg hadde for å bli med på turen (og vi er rundt 30 i alder, så det kunne vært aktuelt) Jo, det er greit, men alle handlet VELDIG mye. Det er snakk om flere tusen på shopping. Har en del "velstående" venner, og det er ikke mange som var med som har dårlig råd akkurat. Anonymous poster hash: b618d...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Hei. For et par måneder siden reise jeg og 50 stykker til "billigtur" til Riga for å feire min 30 års dag. Jeg fikk ordnet en pris til familie og venner på 2500,- kr pr pers med fly og inkludert koltbord og hotel to netter. Jeg sa at jeg ikke trengte noe gave på denne turen i.o.m at det koster å reise og alle måtte betale denne turen selv. Jeg var jo selfølgelig svært takknemlig for at hele min familie og alle mine venner kunne bli med og dette har vært planlagt et helt år. Jeg tenkte det kunne være noe utenom det vanlige og godt for flere vennepar å ta en liten spa-weekend vekk fra unger og hverdagsliv. Det ble en kjempefin fest og noen få holdt tale under den store middagen. Det jeg reagerte litt på var at jeg fikk ikke en eneste gave fra noen. Mine foreldre hadde jeg fått et gavekort før vi reiste og min mann hadde spandert denne turen, så de teller jeg ikke med. Men ingen av mine næreste venner, svigerforeldre, søster eller bror spanderte så mye som en drink på meg...? Både fredagen og lørdagen var vi ute på byen og alle satt samlet. Alle drinkene måtte jeg kjøpe selv, ikke for å nevne at alle virket som å forlange at jeg betalte taxi hjem..Jeg la ut for alle, men måtte "kreve" å minne på folk å betale meg tilbake flere ganger. Dette var trossalt en regning på 2000kr... Jeg vet at jeg sa at jeg ikke trengte gave, men jeg hadde faktisk trodd at hvertfall min søster eller bror hadde en liten ting til meg. Det er snakk om 30 år. Og jeg samlet en stor gjeng sammen og fikk en god pris på det hele. Er det virkelig slik at alle tenkte at her er det JEG som burde spandere? Jeg er jo ekstremt takknemlig for at alle ble med, men helt ærlig var det mange som jeg nesten ikke så snurten av engang. som så sitt snitt til å være med på en rekrasjonstur for seg selv. Jeg er rett og slett lei meg. Ikke fordi at jeg forventet mange gaver, for det gjorde jeg ikke. Men en oppmerksomhet. Hva om noen kunne spandert en drink på meg? Jeg hadde satt stor pris på det fordi det hadde vist at noen bryr seg og vil gratulere meg med dagen liksom. Er det jeg som bare er rar her, eller noen flere som reagerer? Anonymous poster hash: b618d...b2d Hvorfor er du sur for at du ikke fikk noen gaver da? Anonymous poster hash: 65ccc...923 21
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 En gave må ikke koste mye, eller noe i det hele. Hjemmelaget kort eller noe sånt, en oppmerksomhet til den som feires. 3
Gjest RompeRusk Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Ikke en liten ting fra søsken en gang? Anonymous poster hash: b618d...b2d når de allerede har brukt flere tusenlapper? Jeg hadde ikke forventet noen ting. 7
Ruby_Tuesday Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Hadde jeg vært med en venninne til utlandet for å feire bursdagen hennes, hadde jeg selvfølgelig gitt henne en gave. Selvom de har betalt 2500 kroner for å være med, får de jo en ferie de og! En bursdagsgave trenger jo ikke være dyr, er tanken som teller. Så jeg syntes det er dårlig av dem! 2
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Er det jeg som bare er rar her, eller noen flere som reagerer? Anonymous poster hash: b618d...b2d Her har folk tatt seg fri og brukt penger på en tur som de i utgangspunktet ikke hadde tenkt og tatt en gang bare for å feire deg og så maser du om gaver. 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 At en så stor gjeng reiser til utlandet på egen regning, for å feire bursdagen din er da vel MER enn nok.. Anonymous poster hash: a9460...eb6 9
Alina X Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Jeg måtte betale flyreise og hotell slik som dine gjester for å delta i et bryllup. Såklart ga jeg også brudeparet en gave! Hva forventet de?at du skulle betale reisen for dem og siden det ikke skjedde så skal du ikke få noen gave? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 "Jeg sa at jeg ikke trengte noe gave på denne turen" "Det jeg reagerte litt på var at jeg fikk ikke en eneste gave fra noen." jeg hadde vært utrolig lykkelig om jeg i det heletatt hadde fått med 5 stk for å feire meg. Anonymous poster hash: 2827e...f0c 18
Chloe- Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Du ville ha oppmerksomhet på bursdagen din og det holdt ikke med at 50 stykker dro til utlandet for å feire deg???? Si meg, er du kongelig? 23
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Ok. La oss se for oss at alle 50 reisende ga TS en gave i Riga. Da hadde TS sannsynligvis hatt altfor mye i bagasjen vektmessig på flyturen tilbake, og måtte betalt skrekkelig mye i gebyr. Ville ikke det vært et problem også? Hvis alle gjestene løp rundt i Riga og festet imens bursdagsbarnet lå på hotellrommet så hadde det kanskje vært litt trist, men jeg får da inntrykk av at du hadde det helt topp TS? Hva er problemet? Anonymous poster hash: a9460...eb6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå