Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midten av 20-årene, han nærmere 30. Vi har vært sammen et par år. Han eide leilighet på 50 kvm da vi ble sammen. Jeg var da student og flyttet inn til han.

Problemet er at jeg får "klaustrofobi" av å bo så tett på et annet menneske. Jeg kjenner jeg irriterer meg mer og mer. Feks når han skal se bråkete fotballkamp på tv, har jeg ingen andre steder å flykte til. Har han besøk må jeg sitte på soverommet om jeg ikke skal "plage" dem. Prøver å gå andre steder innimellom, feks besøke familie og venner, trene osv men likevel er det jo hjemmet mitt også og det er stress å måtte "flykte" andre steder.

Har også hendt at jeg har vært dødssliten etter jobb, ligget på sofaen med hodepine også kommer han plutselig drassende med folk. Er introvert av meg og har et stort alenebehov etter å ha vært omgitt av mye folk på jobb.

Et annet "problem" er at jeg er opptatt av interiør og har bestandig gledet meg til den dagen jeg flyttet ut og kunne innrede som jeg ville. Vel, vi to har heeelt ulik smak og jeg får ikke lov til å gjøre noe. Har ikke protestert på dette siden det er hans leilighet, men føler likevel på savnet.

Et tredje problem er at jeg elsker dyr og vil ha mange av dem. Har vokst opp med alt fra hamster til hest. Han er for så vidt glad i dyr, men liker dem ikke for tett oppi seg. Har pr dags dato kun en kanin som jeg måtte ta med meg da jeg flyttet. Jeg drømmer om katt og hund, og å kunne ta på meg ridebuksa uten at samboeren brekker seg av lukten.

Lengter mer og mer etter et helt eget sted å bo. Der jeg kan ha dyr, innrede som jeg vil og være helt i fred når jeg ønsker det. Er svært høye leilighetspriser her, men det er oppnåelig nå som jeg har fast jobb og ok inntekt.

Er det helt tullete at begge eier hver sin leilighet når vi tross alt er sammen? Ser for meg at det enten blir til at forholdet glir helt ut og det blir slutt. Eller at vi får en sunn avstand og går ikke oppå hverandre og irriterer oss.

Et alternativ er selvsagt å kjøpe noe større sammen, men jeg er skeptisk til dette når jeg merker hvor fort jeg irriterer meg over å bo med andre, mitt store alenebehov, samt dette med ulike ønsker ang. kjæledyr og innredning.

Tør ikke helt lufte det for kjæresten, fordi det kan lett høres dramatisk ut. "Jeg vil kjøpe leilighet" kan i manges ører høres ut som "det er slutt". Jeg vil ikke gjøre det slutt, men det er så utfordrende å bo sammen og jeg savner å prøve å bo helt alene.

Anonymous poster hash: 142c4...d24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere to passer jo overhode ikke sammen ut fra det du skriver. Finn deg en fyr som er like glad i dyr som deg.

Anonymous poster hash: cad85...1a3
  • Liker 1
Skrevet

Enig med den over. Virker ikke som om dere er noen særlig god match. Kjøp deg din egen leilighet og stå litt på egne ben, så møter du en som passer deg litt bedre når tiden er inne for det.

Skrevet

Ser ingen grunn til at dere må bo sammen eller hvorfor dere ikke kan bo hver for dere. Det er bare negativt å presse seg til å bo sammen med andre mennesker. Kjøp et hjem til deg selv du.

Anonymous poster hash: 27d36...f50

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Er du virkelig glad i denne mannen så syns jeg du skal sette deg ned sammen med han å fortelle hva som er problemet, komme med forslaget at dere kan kjøpe noe større sammen.
Hvis dere kjøper noe større sammen er det kanskje flere etasjer i leiligheten/huset, å da kan han sin stue der han og kompisene er sammen, mens du er i en annen etasje å slapper av å har din alene tid.

En annen mulighet er å fortelle han at noen kvelder i uka trenger du å være alene evt bare du og han. De andre kveldene så får du bare finne deg i at han har besøk.

Når man bor sammen sånn må man respektere hverandre sine behov og hvis man ikke gjør det så må man finne en løsning på det.

Det med at du har lyst til å innrede leiligheten skjønner jeg godt, men du må sette krav og hvis ikke han gir etter på dette så syns jeg virkelig du må vurdere om det er rette person du er sammen med.

Skrevet

Selv om dere ikke klarer å bo ilag, så betyr det jo ikke at dere ikke kan være sammen. Mange par bor hver for seg sånn at de kan få den alenetiden de trenger. Jeg ville kjøpt leilighet, så kan dere vurdere leilighet sammen når dere har råd til noe større.

Anonymous poster hash: 6829b...eb7
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...