Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vurderer å kjøpe OBOS-medlemskap i julegave til et yngre søsken (og betalte kontigent for to år). Det koster kun 200 kr i året å være medlem, så det er vel innmeldingen som koster mest. Vet h*n skal flytte til Oslo over sommeren og ønsker å kjøpe bolig etter hvert. Spørsmålet er om det er en litt kjedelig og praktisk gave? Tenker isåfall å kombinere med en DVD eller lignende.

H*n har også bursdag like før jul så h*n kommer til å få en litt mer spennende gave også.

Tar gjerne imot argumenter for og imot.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Genial gave, om du er sikker på at hun ikke allerede er medlem.

Skrevet

Hva er OBOS? :P

Anonymous poster hash: 7e915...add
Skrevet

Hva er OBOS? :PAnonymous poster hash: 7e915...add

Google.

Anonymous poster hash: c926e...e64

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vurderer faktisk å blant annet ønske meg et sånt medlemskap av min far til jul, så jeg synes du absolut burde gå for det :)

Endret av Dunkel
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg synes det er en bra gave, jo mindre du tilbyr å betale for medlemskap for neste år også, og du er sikker på at det er noe hun ønsker. Du kjøper henne medlemskap nå for bare 200, men allerede i januar får hun en regning på 600, for neste års medlemskap! Det kan hende at det ikke blir like hyggelig for henne da. Og det er jo ikke alle som kjøper OBOS-leiligheter i Oslo, mange kjøper selveier.

Anonymous poster hash: 039e8...9d6

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg synes det er en bra gave, jo mindre du tilbyr å betale for medlemskap for neste år også, og du er sikker på at det er noe hun ønsker. Du kjøper henne medlemskap nå for bare 200, men allerede i januar får hun en regning på 600, for neste års medlemskap! Det kan hende at det ikke blir like hyggelig for henne da. Og det er jo ikke alle som kjøper OBOS-leiligheter i Oslo, mange kjøper selveier.

Hvis du leser hele innlegget ser du at hun skal betale for to år :)

Forøvrig en super gave TS! Fikk OBOS medlemskap av morfar i fjor, og selv om det jo er en litt "kjedelig" gave akkurat nå, kommer den nok til å bli veeeldig nyttig når jeg skal kjøpe om noen år, og muligens kan ta leiligheten fordi jeg har vært medlem lengst.

Skrevet

Synes det er en bra gave!

Skrevet (endret)

Takk for alle svar, hyggelig at så mange synes det virker som en god idé. AB: H*n skal studere i noen år og har neppe nok til selveier-leilighet med det første. Vet dessuten at h*n likte min forrige OBOS-leilighet, og jeg tenker at hvorvidt han bruker medlemsskapet nå er ikke det viktigste, men det kan jo være en fin gave om noen år. Det er tross alt innmeldingstidspunktet som ofte avgjør om man får boligen på forkjøpsrett.

Jeg solgte min OBOS-leilighet i år og fikk beskjed om at jeg heretter vil bli fakturert kr 200 årlig (har kjøpt selveier), men enig - hadde det kostet 600 kr per år hadde nok gaven vært mindre verdt.

Jeg kommer til å betale også neste års kontigent for h**. :)

Edit: Svært så vanskelig det skulle være å anonymisere et helt innlegg, da, he he.

Endret av Izabella
  • Liker 1
Skrevet

Genial gave, om du er sikker på at hun ikke allerede er medlem.

Det vet jeg, snakket med h*n i helga og fikk ut (på en indirekte måte) at h*n ikke er det.

Skrevet

Studere? regner med at vedkommende da kanskje er under 30? I så fall kan jeg tipse om at Obos også har utleieleiligheter og enkelte er forbeholdt de under 30 år. (Bor selv i en slik - de deles ut etter ansiennitet, men jeg fikk leilighet etter bare 1 års medlemskap)...

Synes dette er en veldig fin gave - kjøpte selv dette til min lillesøster for noen år tilbake (betaler fortsatt på det siden hun er student, blir da litt kjedelig bursdagsgave + liten ekstra ting...) Kunne ønske noen hadde gjort dette for meg også så jeg hadde hatt litt lenger ansiennitet.

Anonymous poster hash: 1b922...4ee
  • Liker 1
Skrevet

Studere? regner med at vedkommende da kanskje er under 30? I så fall kan jeg tipse om at Obos også har utleieleiligheter og enkelte er forbeholdt de under 30 år. (Bor selv i en slik - de deles ut etter ansiennitet, men jeg fikk leilighet etter bare 1 års medlemskap)...

Synes dette er en veldig fin gave - kjøpte selv dette til min lillesøster for noen år tilbake (betaler fortsatt på det siden hun er student, blir da litt kjedelig bursdagsgave + liten ekstra ting...) Kunne ønske noen hadde gjort dette for meg også så jeg hadde hatt litt lenger ansiennitet.

Takk for at du deler erfaringer :) Hvordan er prisen på utleieleiligheter i OBOS kontra vanlige leiligheter? Regner med de kanskje er litt billigere? Nå er medlemsskapet bestilt, så får vi håpe at det hjelper - selv om h*n snart er 21. Fikk selv medlemsskap da jeg var 19 og kommer aldri til å si det opp selv om jeg neppe flytter inn i OBOS-leilighet igjen. Tenker det er en fin gave å gi videre til eventuelle barn når de vokser opp.

Skrevet

Prisen synes jeg er billigere enn det vi hadde fått ellers - etter sammenligning med private... (Er ikke student, så studentleilighet hadde ikke vært mulig...)

Her kan du se noen av de for under 30..

http://www.obos.no/medlemskap-og-fordeler/utleieboliger/utleiebolig?selskapsnummer=8734

http://www.obos.no/medlemskap-og-fordeler/utleieboliger/utleiebolig?selskapsnummer=8731

http://www.obos.no/utleieboliger?krav=Under30&region=Oslo

Når jeg har sett igjennom blir de nok litt dyre for de fleste studenter - prisen for 2-roms (som de billigste er) koster ca 7500.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for det :) Er 20 år. Men ville slengt ved en liten ekstragreie :)

Skrevet

Sønnen vår fikk BORI (samme greie for annet område) medlemskap i dåpsgave som onkelen betaler fram til han er 25. Synes det er en veldig fin gave, og den kan potensielt bety mye i ft forkjøpsrett, kan ende opp med at en gave sikrer drømmeleiligheten, og det er ikke verst vil jeg påstå :)

Skrevet

Jeg skal kjøpe OBOSmedlemsskap til min lille venninne i dåpsgave. Betaler i kanskje 3 år, dette er avklart med mor.

Kjempefin gave.

Kjøpte nettopp leilighet med OBOSforkjøpsrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...