AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Eksdama dumpa meg for snart tre uker siden. Det var både overraskende og tøft der og da, men i ettertid har jeg egentlig knapt tenkt på henne. Vi var sammen i 1,5 år. De siste to ukene har jeg møtt en ny jente, som jeg liker svært godt. Vi har allerede møttes 5-6 ganger og hun har overnattet hos meg to ganger (hatt sex). Jeg tror det kan gå mot et forhold, for jeg kjenner at jeg har fallt for hun nye. Men samtidig bryr jeg meg jo om eksdama. Hvordan vil hun reagere om det om 2-3 uker står f.eks. på facebook at jeg er i et nytt forhold? Skal jeg skjule det for henne. Jeg har ikke hatt noe kontakt med eksdama siden det ble slutt. Anonymous poster hash: 658e5...00f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Du må nok regne med reaksjoner om man får nytt forhold under tre måneder fra bruddet. Det viser jo bare at du egentlig aldri brydde deg om xn, da hadde du bearbeidet bruddet før du hoppet på neste. Anonymous poster hash: 55118...842 4
Ruby_Tuesday Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Det er jo hun som dumpet deg, så da kan hun jo ikke akkurat reagere så kraftig på at du går videre og finner deg en ny! 2
Red-Ruby Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Etter å ha møtt noen 6 ganger er du klar for å bli ordentlig kjæreste med henne? Det er jo forsåvidt greit,men siden du kommer fra en sårbar posisjon hadde jeg passet litt på Sikker på at du ikke bare undertrykker følelser og hopper på den første som kommer fordi det er lettere? 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Etter å ha møtt noen 6 ganger er du klar for å bli ordentlig kjæreste med henne? Det er jo forsåvidt greit,men siden du kommer fra en sårbar posisjon hadde jeg passet litt på Sikker på at du ikke bare undertrykker følelser og hopper på den første som kommer fordi det er lettere? TS Ja, rimelig sikker. Anonymous poster hash: 658e5...00f 1
Sjokoladenøtt Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Virker jo litt vel tidlig da.. Du har garantert ikke kommet deg over eksen din enda, så du burde tenke deg godt om før du tenker at et nytt forhold vil funke. Blir som oftest en rebound, og det ender ikke alltid like bra i lengden, selv om det kanskje virker sånn nå. Vært borti det der selv at man bare går på det første og beste, men det går sjeldent noe bra. Jeg hadde blitt ganske snurt om eksen fant seg en dame rett etterpå.. det viser jo egentlig bare hvor desperat man er? Dessuten er det litt rart å gå inn i et forhold etter bare noen uker.. 1
Gjest Awzm me Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Grunnen til at du ikke har tenkt på eksen din er jo pga hun nye. Tror ikke du burde være så sikker på at du vil ha henne med en gang, kan hende hun er en rebound, og du liker henne bare fordi du ikke er alene når du har henne. Så du burde bruke litt tid på å se det an. Hva angår eksen, hun dumpet jo deg. Reaksjoner må du nok forvente. Du kan jo slette henne fra face, eller skjule det(det gjorde jeg ihvertfall).
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Hun som dumpa deg har ingenting hun skulle sagt. Men jeg reagerer også på dette å gå inn i et nytt forhold omtrent umiddelbart? Hva med å bearbeide det forrige forholdet - og ta det litt rolig og heller bare nyte casual dating med denne nye jenta en stund? Ha det gøy sammen, men ikke binde dere gjennom et forhold helt ennå? Jeg synes det er rart at denne nye jenta ikke er skeptisk.. Jeg hadde aldri gått inn i noe forhold med noen som ble dumpa for bare uker siden. Jeg mener, ingen rundt deg kommer til å ha blitt vant til at hun forrige er ute av bildet ennå heller.. Hadde ikke likt å møtt kjærestens venner og familie når det bare er en kort stund siden kjæresten hadde en annen jente han tok med til dem. Anonymous poster hash: 2fb08...e53 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Tre uker siden?? Det er vel omtrent det som kalles å gå fra seng til seng... Anonymous poster hash: 593d7...699 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Virker jo litt vel tidlig da.. Du har garantert ikke kommet deg over eksen din enda, så du burde tenke deg godt om før du tenker at et nytt forhold vil funke. Blir som oftest en rebound, og det ender ikke alltid like bra i lengden, selv om det kanskje virker sånn nå. Vært borti det der selv at man bare går på det første og beste, men det går sjeldent noe bra. TS Som sagt, føles som jeg er ferdig med eksdama. Det tok kanskje én uke før jeg begynte å treffe hun nye (men vi har møttes et par ganger tidligere, har felles bekjente) og da tenkte jeg også lite på eksdama. Jeg savner henne ikke. Anonymous poster hash: 658e5...00f 1
Sjokoladenøtt Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 TS Som sagt, føles som jeg er ferdig med eksdama. Det tok kanskje én uke før jeg begynte å treffe hun nye (men vi har møttes et par ganger tidligere, har felles bekjente) og da tenkte jeg også lite på eksdama. Jeg savner henne ikke. Anonymous poster hash: 658e5...00f Er nok ganske vanlig det, men grunnen til at du ikke tenker på henne er fordi du ikke har hatt anledningen. Det kommer nok opp igjen det og, og da blir det ikke så kjekt for hun nye. Snakker av erfaring her, kjenner mange som har gått på samme smellen flere ganger. Ganske typisk at menn også oppfører seg sånn rett etterpå, men noen mnd senere så tenker de plutselig på det. Jenter er gjerne mye mer lei seg i starten, mens det tar litt tid for menn å innse at det har skjedd. Det høres mest ut som om du bare har bytta ut eksen med hun nye, og derfor savner du ikke eksen eller tenker over at det er blitt slutt. Og sånne følelser har en tendens til å komme snikende etterhvert. Jeg ville i alle fall tenkt meg godt om Det er litt for fort å gå inn i et forhold så tidlig, du kjenner henne jo ikke så godt enda? Hvis du kun er ute etter et forhold som ikke skal vare mer enn en liten stund så go for it Men hvis du vil ha et bra og langt forhold som kan vare burde du nok vente litt..
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Er nok ganske vanlig det, men grunnen til at du ikke tenker på henne er fordi du ikke har hatt anledningen. Det kommer nok opp igjen det og, og da blir det ikke så kjekt for hun nye. Snakker av erfaring her, kjenner mange som har gått på samme smellen flere ganger. Ganske typisk at menn også oppfører seg sånn rett etterpå, men noen mnd senere så tenker de plutselig på det. Jenter er gjerne mye mer lei seg i starten, mens det tar litt tid for menn å innse at det har skjedd. Det høres mest ut som om du bare har bytta ut eksen med hun nye, og derfor savner du ikke eksen eller tenker over at det er blitt slutt. Og sånne følelser har en tendens til å komme snikende etterhvert. Jeg ville i alle fall tenkt meg godt om Det er litt for fort å gå inn i et forhold så tidlig, du kjenner henne jo ikke så godt enda? Hvis du kun er ute etter et forhold som ikke skal vare mer enn en liten stund så go for it Men hvis du vil ha et bra og langt forhold som kan vare burde du nok vente litt.. TS Jeg har ingen planer om å hoppe inn i et forhold, men jeg ser for meg at hun jeg dater vil kanskje bli mer seriøs nå etterhvert. Dette med at jeg plutselig en dag om noen måneder skal gå på en smell har jeg ingen tro på. Har aldri opplevd det tidligere når det har blitt slutt. Anonymous poster hash: 658e5...00f 2
Sjokoladenøtt Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 TS Jeg har ingen planer om å hoppe inn i et forhold, men jeg ser for meg at hun jeg dater vil kanskje bli mer seriøs nå etterhvert. Dette med at jeg plutselig en dag om noen måneder skal gå på en smell har jeg ingen tro på. Har aldri opplevd det tidligere når det har blitt slutt. Anonymous poster hash: 658e5...00f Skjønner den Men akkurat det er faktisk ganske vanlig når man går rett på noen andre og bare blokkerer alt av følelser osv. Sier ikke at det plutselig skjer en dag, men det kommer plutselig opp tanker du egentlig trodde var borte. Det varierer nok litt fra forhold til forhold om hvor mye den personen var for en. For all del, det kan være et dårlig forhold som det var godt å komme ut av Men det er i alle fall alltid greit å bli godt kjent med personen før en går inn i et forhold. Finner jo fort ut om det fungerer eller ikke, og det tar jo ofte et noen mnd. Det vet du jo sikkert selv også, så det finner du nok ut av Slett heller eksen din på facebook osv, så slipper hun å se det.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Skjønner den Men akkurat det er faktisk ganske vanlig når man går rett på noen andre og bare blokkerer alt av følelser osv. Sier ikke at det plutselig skjer en dag, men det kommer plutselig opp tanker du egentlig trodde var borte. Det varierer nok litt fra forhold til forhold om hvor mye den personen var for en. For all del, det kan være et dårlig forhold som det var godt å komme ut av Men det er i alle fall alltid greit å bli godt kjent med personen før en går inn i et forhold. Finner jo fort ut om det fungerer eller ikke, og det tar jo ofte et noen mnd. Det vet du jo sikkert selv også, så det finner du nok ut av Slett heller eksen din på facebook osv, så slipper hun å se det. TS Jeg gikk og kjente litt på forholdet, det må jeg innrømme. Det var ting med henne som plagde meg (både fortiden og personlighet). Hun oppfattet nok dette, for hun hintet frempå litt om dette når hun gjorde det slutt med meg. Jeg savner jo de gode øyeblikkene, men når jeg tenker meg om, var det mange ting som plagde meg. Så det kan hende at jeg egentlig aldri så noen fremtid med eksdama. Jeg bærer dog ingen nag til henne og har ikke noe lyst til å såre henne. Hun jeg dater nå har egentlig ingenting med eksdama å gjøre. Likevel vil jeg ikke at eksdama skal oppleve det som at jeg går inn for å såre henne, ved å erstatte henne så tidlig. Anonymous poster hash: 658e5...00f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 TS Jeg gikk og kjente litt på forholdet, det må jeg innrømme. Det var ting med henne som plagde meg (både fortiden og personlighet). Hun oppfattet nok dette, for hun hintet frempå litt om dette når hun gjorde det slutt med meg. Jeg savner jo de gode øyeblikkene, men når jeg tenker meg om, var det mange ting som plagde meg. Så det kan hende at jeg egentlig aldri så noen fremtid med eksdama. Jeg bærer dog ingen nag til henne og har ikke noe lyst til å såre henne. Hun jeg dater nå har egentlig ingenting med eksdama å gjøre. Likevel vil jeg ikke at eksdama skal oppleve det som at jeg går inn for å såre henne, ved å erstatte henne så tidlig. Anonymous poster hash: 658e5...00f Der har du svaret, vent litt. Si til hun nye at du nettopp har avsluttet forhold og trenger litt tid. Anonymous poster hash: 7954c...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Vet du hva, snakk med den nye daten/kjæresten din om dette. Hvis hun er riktig for deg så vil hun prøve å forstå og samarbeide, og er med på å vente litt med å offentliggjøre det på facebook og sånn. Du trenger ikke bremse selve forholdet mellom dere av den grunn, bare selve offentliggjørelsen av hensyn til eksen din. Bare stå mot alle som prøver å få deg til å tro at du egentlig savner eksen og at hun nye bare er en rebound. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg kom over eksen veldig fort da jeg møtte han nye, fordi han nye er det jeg alltid har lett etter og det føles bare helt riktig. Selv om jeg også kan savne de gode tidene med eksen og synes det er litt trist at jeg og han ikke kan være venner. Det med han nye er bare så mye større. Anonymous poster hash: e7245...55d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Jeg hadde blitt ganske snurt om eksen fant seg en dame rett etterpå.. det viser jo egentlig bare hvor desperat man er? Dessuten er det litt rart å gå inn i et forhold etter bare noen uker.. Desperat, really? Selv når eksen ikke var den rette og man ikke har de riktige følelsene så skal man likevel fordøye forholdet i 4 mnd og 2 dager, hvis ikke så lurer man seg selv eller er desperat? Drømmemenn og drømmedamer vokser ikke på trær, og når man møter den personen blir man plutselig klar, uansett hvor kort eller lang tid det er siden forrige forhold. At man vil gripe muligheten til god kjærlighet med en man virkelig klaffer med er da ikke desperasjon? Det er både forståelig, klokt og lurt på alle nivåer. Det er bare tull det der med at man skal gå singel en viss tid, det kan jeg skrive under på. Av og til må man bare smi mens jernet er varmt. Vi har bare ett liv og livet er alt for kort til å drive med sånne teknikaliteter. Anonymous poster hash: e7245...55d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Jeg har gått kjapt til nytt forhold to ganger. Begge gangene har vært typisk at jeg meldte meg inn på Sukker rett etterpå. Ja, fordi det hjelper å få oppmerksomhet og snakke med andre gutter istedenfor å sitte alene og deppe. Sist gikk det to uker fra jeg ble dumpet til jeg møtte en ny fyr. Vi datet og ble sakte, men sikkert kjærester. Vet ikke når det ble offisielt, men holdt ikke igjen med hensyn til eksen. Det var han som dumpet meg, da kan han ikke forvente at jeg sitter hjemme alene og depper når verden kryr av andre interessante gutter. Er enda sammen med han, har ikke gått på noen smell:) For meg er den beste måten å komme over en ex, å bli kjent med en ny:) Syns ikke du skal holde igjen, TS. Dersom hun er redd for å bli såret av at du finner deg en ny, så er det hennes ansvar å skjule deg på face. Det har jeg gjort i tilfellene der jeg visste det ville bli et slag i trynet å se exen med en ny. Det er ikke DIN jobb å skjerme HENNE. Anonymous poster hash: 74d08...d2e
Sjokoladenøtt Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Desperat, really? Selv når eksen ikke var den rette og man ikke har de riktige følelsene så skal man likevel fordøye forholdet i 4 mnd og 2 dager, hvis ikke så lurer man seg selv eller er desperat? Drømmemenn og drømmedamer vokser ikke på trær, og når man møter den personen blir man plutselig klar, uansett hvor kort eller lang tid det er siden forrige forhold. At man vil gripe muligheten til god kjærlighet med en man virkelig klaffer med er da ikke desperasjon? Det er både forståelig, klokt og lurt på alle nivåer. Det er bare tull det der med at man skal gå singel en viss tid, det kan jeg skrive under på. Av og til må man bare smi mens jernet er varmt. Vi har bare ett liv og livet er alt for kort til å drive med sånne teknikaliteter. Anonymous poster hash: e7245...55d Sier bare at folk går altfor fort inn i nye forhold, bare for å glemme f eks eksen. Man burde jo tenke seg godt om uansett når man skal inn i et forhold
Mike Waters Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Du må lese regelverket for "oppførsel etter brudd". Den er på 60.000 sider grunnet alle de avvikende meningene................lykke til. Pssst............kjør på. Du lever bare en gang og har ingen garantier for noe som helst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå