Gå til innhold

Hersketeknikk og uhyggelige advokater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en situasjon med en advokat i utlandet som forsoker aa lure meg trill rundt og loppe meg for oenger (en leiesituasjon der utleier vil at jeg skal betale for oppussing av leiligheten og for slitasje som ikke er min feil, og sluke hele depositum). Alle jeg har snakket med stotter meg og sier at kravene er helt idiotiske, men i totalen gjor jeg jo dette alene.

Faren min (som dode for lenge siden) var advokat, mange av mine foreldres venner er det og sosteren min studerer jus. Saa jeg har alltid tenkt at de som klager paa advokater ikke aksepterer hvordan arbeidslivet er og reglene man forholder seg til.

Men etter dette ser jeg altsa hvor "hatet" mot advokater kommer fra. Han forsoker aa utnytte at jeg er ung og ikke oppvokst i England og det gjor meg forbanna.

Merker at dette gar mye utover dagene mine - er fulltidsstudent og har mye aa gjoere ift. skolearbeid som dette gaar utover. Synes det er stressende og ubehagelig - han er sneaky, bruker lang tid paa ting og legger likevel tidspresset paa meg.

For noen sier noe - jeg har vaert i kontakt med ANSA og flere, men er begrenset med hjelp jeg kan faa. Faar derimot noen raad via et engelsk nettforum.

Noen som har vaert i en liknende situasjon? Hvordan holdt dere motet oppe naar dere er konfrontert med slike folk? Jeg er ikke spesielt tykkhudet saa prover aa tenke at man laerer av alt, men det er stressende og jeg blir irritert ettersom det er unodvendig.

Anonymous poster hash: 3b148...99f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på ditt! Ikke la ham få inntrykk av at du er i ferd med å gi opp.

Skrevet

Stå på ditt! Ikke la ham få inntrykk av at du er i ferd med å gi opp.

Nei jeg prøver å være fast og konsekvent. Men er en advokat fra et advokatfirma basert i London og Geneve som ikke nøler med å true med litt av hvert (hinter frempå at de kan kreve penger av meg for andre ting dersom jeg setter meg imot at de tar depositum).

Er bare så slitsomt og er sint over at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Nordmenn er veldig godt vant med slikt, alt er litt mer skikkelig hjemme.

Jeg får ta det som en opplæring og et slags 'kurs' i å bli mer tykkhudet tenker jeg...men hater at det går utover studier.

Skrevet

Men jeg forstår ikke? Er dette din advokat? Eller en motparts advokat? Om det er en motparts advokat, bør du kanskje vurdere å skaffe en egen som kjenner til lovene i det landet, så du ikke blir lurt trill rundt...

Anonymous poster hash: b7548...6e7
  • Liker 8
Skrevet

Er i en situasjon med en advokat i utlandet som forsoker aa lure meg trill rundt og loppe meg for oenger (en leiesituasjon der utleier vil at jeg skal betale for oppussing av leiligheten og for slitasje som ikke er min feil, og sluke hele depositum). Alle jeg har snakket med stotter meg og sier at kravene er helt idiotiske, men i totalen gjor jeg jo dette alene.

Faren min (som dode for lenge siden) var advokat, mange av mine foreldres venner er det og sosteren min studerer jus. Saa jeg har alltid tenkt at de som klager paa advokater ikke aksepterer hvordan arbeidslivet er og reglene man forholder seg til.

Men etter dette ser jeg altsa hvor "hatet" mot advokater kommer fra. Han forsoker aa utnytte at jeg er ung og ikke oppvokst i England og det gjor meg forbanna.

Merker at dette gar mye utover dagene mine - er fulltidsstudent og har mye aa gjoere ift. skolearbeid som dette gaar utover. Synes det er stressende og ubehagelig - han er sneaky, bruker lang tid paa ting og legger likevel tidspresset paa meg.

For noen sier noe - jeg har vaert i kontakt med ANSA og flere, men er begrenset med hjelp jeg kan faa. Faar derimot noen raad via et engelsk nettforum.

Noen som har vaert i en liknende situasjon? Hvordan holdt dere motet oppe naar dere er konfrontert med slike folk? Jeg er ikke spesielt tykkhudet saa prover aa tenke at man laerer av alt, men det er stressende og jeg blir irritert ettersom det er unodvendig.

Du ble vel ikke lurt av Linkedin-svindleren advokat David Cameron?

Anonymous poster hash: ca0e4...57c

Skrevet

Men jeg forstår ikke? Er dette din advokat? Eller en motparts advokat? Om det er en motparts advokat, bør du kanskje vurdere å skaffe en egen som kjenner til lovene i det landet, så du ikke blir lurt trill rundt...

Motparts advokat.

Å skaffe egen advokat blir rett rådyrt og vil koste meg depositum uansett. Depositum holdes av en nøytral tredjepart så jeg bør kunne få det tilbake fra dem. Er bare plagsomt at advokaten er såpass frekk.

Skrevet

Jeg leier ut leilighet selv og kan ærlig si at det IKKE er normalt å bruke advokat til vanlig administrasjonsarbeid. Dersom man gjør det, skal kostnadene være ens egne.

Skrevet

Du ble vel ikke lurt av Linkedin-svindleren advokat David Cameron?

Anonymous poster hash: ca0e4...57c

Nei...det er en ordentlig advokat.

Gjest Blondie65
Skrevet

Sørg for å fremstille din side av saken helt likt, hver gang. Ikke nye momenter, bare saklig stå på ditt.

Lykke til, har du rett får du snart fred.

Skrevet

Få søsteren eller faren din til å snakke med ham. Eventuelt gi beskjed om at all kommunikasjon skal foregå skriftlig.

Skrevet

Sørg for å fremstille din side av saken helt likt, hver gang. Ikke nye momenter, bare saklig stå på ditt.

Lykke til, har du rett får du snart fred.

Det er han som bringer opp nye momenter - som f.eks. å si at de kan gå etter meg for andre ting når de skjønner at jeg vil la depositumsholderen på avgjøre. Antakelig er han redd for at jeg da får tilbake pengene.

Faren min er utleier og da jeg forklarte for ham sa han at jeg har med en kjeltring å gjøre. Så jeg får bare være tykkhudet.

Skrevet

Få søsteren eller faren din til å snakke med ham. Eventuelt gi beskjed om at all kommunikasjon skal foregå skriftlig.

LOL. Så lenge de ikke kan lovene i landet vil det ha fint lite å si. Søsteren er ikke engang ferdig utdannet.

Anonymous poster hash: 2fa4f...b25

• Liker 1
Skrevet

Ugh jeg har midterm og mye å gjøre og haater at jeg må stresse med dette i tillegg. Skriver tilbake hva jeg ikke aksepterer nå og er redd han skal være uhyggelig tilbake.

Skrevet

AB; De vet nok til å vite at dette er en ikke-sak. Uansett er det greit for TS å slippe å kommunisere med vedkommende.

Skrevet

I første post skrev du at faren din var advokat og døde for lenge siden. Men lenger ned kommer det en post hvor faren din er utleier og sier du har med en kjeltring å gjøre - forstår ikke helt ?

Anonymous poster hash: 9a8a2...18a
Skrevet

I første post skrev du at faren din var advokat og døde for lenge siden. Men lenger ned kommer det en post hvor faren din er utleier og sier du har med en kjeltring å gjøre - forstår ikke helt ?

Anonymous poster hash: 9a8a2...18a

Stefaren min (han jeg har vokst opp med) er utleier. Han kan en del juss men bare norsk. Han mener likevel at det er helt urimelig.

Skrevet

Men uansett om vi mener det er helt urimelig sett med norske øyne, så er lovene i andre land langt ifra like de som vi har her, og man må derfor sette seg godt inn i lovene i det landet man skal til. Vil råde deg til å høre med en advokat som kjenner dette landets lover, selvom det koster... Man kan komme langt med en times juridisk rådgivning, og en time koster sannsynligvis mye mindre enn hele depositumet...

• Liker 1
Skrevet

Ikke svar advokaten. Eentuelt flytt om det blir for plagsomt. Det høres ut som svindel.

Anonymous poster hash: 21ac1...ab9

Skrevet

Jeg fikk svar fra advokaten idag - utleier har rikket seg på kravene - ikke nok, men noe. Det er likevel bevis på at de bare prøver seg, og vet kravene de hadde var urimelige.

Han sier også at deres forslag "står til 11 november", hvilket bare er tull - man kan ikke vedkjenne at kravene til depositum var urimelige og deretter gå tilbake på det.

Ser mer og mer at de er uprofesjonelle og desperate. Står på mitt og føler heldigvis at jeg har overtaket nå.

Takk for svar :)

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig misliker advokater. For manken til konservative og fordomsfulle mennesker har jeg ikke sett maken til! Dessverre får man behov for slike når ting blir vanskelige, men jeg hater hele gruppen.

Anonymous poster hash: 88c38...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...