Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #1 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg håper de finner ut hvem som gjorde det, og når de gjør det håper jeg de får samme behandling som det de ga den forsvarsløse katta. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=226240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 5. mai 2004 #2 Del Skrevet 5. mai 2004 Så overskrifta i avisa, orket ikke lese artikkelen jeg. Synes sånt er skikkelig fælt, stakkars katt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 Ille, ja.. Men å si at de må få samme behandlig selv?? Slike tåpelige uttalelser gjør meg sint! Vi har eg sivilisert samfunn der vi vet at "two wrongs don`t make one right" :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Ille, ja.. Men å si at de må få samme behandlig selv?? Slike tåpelige uttalelser gjør meg sint! Vi har eg sivilisert samfunn der vi vet at "two wrongs don`t make one right" :evil: Så, du mener altså at vi skal bare kosedulle med mennesker som mishandler? Det være seg mot dyr eller andre mennesker? Du om det. Innlegget er endret Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #5 Del Skrevet 5. mai 2004 synes de skal få samme behandling og mer til! sånne mennesker hverken klarer eller fortjener å tilhøre et sivilisert samfunn, noe de best demonstrerte selv. "gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg"; det gjelder nødvendigvis ikke bare mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #6 Del Skrevet 5. mai 2004 Så, du mener altså at vi skal bare kosedulle med mennesker som mishandler? Det være seg mot dyr eller andre mennesker? Hvor har du fått den ideèn fra??? Selvfølgelig skal de straffes.. Men pines? Den typen avstraffelse er ikke akseptabelt! Å pine noen som "gjengjeld" er ikke bedre enn å pine noen uoppfordret! Mener man at pining er galt, er det alltid galt! Husk; two wrongs don`t make one right. Vi må lære dem at samfunnet straffer den slags oppførsel, men samtidig må vi vise at vi er "bedre" enn at vi piner dem tilbake.. Innlegget er endret. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. mai 2004 #7 Del Skrevet 5. mai 2004 En grusom sak uansett. Stakkars katt, og stakkars mennesker som klarer å utføre slike ting! Innlegget er endret. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #8 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvor har du fått den ideèn fra??? Fra deg, gjest. Selvfølgelig skal de straffes.. Men pines? Den typen avstraffelse er ikke akseptabelt! Å pine noen som "gjengjeld" er ikke bedre enn å pine noen uoppfordret! Mener man at pining er galt, er det alltid galt! Husk; two wrongs don`t make one right. Vi må lære dem at samfunnet straffer den slags oppførsel, men samtidig må vi vise at vi er "bedre" enn at vi piner dem tilbake.. Fryktelig så belærende vi var i dag da. En annen grunn til at noen mennesker blir opprørte i saker som denne er nemlig at de som gjør slike ting sjelden blir straffet. Og blir de det så er det som regel bare et klapp på fingrene og en liten bot. Jeg synes mishandlere fortjener å smake sin egen medisin. Innlegget er endret. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #9 Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, vel?? Da må du ha missforstått, for det har jeg aldri skrevt. Som jeg skrev i det innlegget du her har sitert og forige; jeg er for straff, men ikke pining! Jeg ser ingenting galt i å begrunne synspunter og svare grundig. Sprøsmålet er ikke hva de fortjener, men hvilket samfunn vi vil ha. Vil du virkelig ha et samfunn der myndighetene legalt kan pine deg? Innlegget er endret. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rio Skrevet 5. mai 2004 #10 Del Skrevet 5. mai 2004 det der er helt unødvendig folkens.. dere har forskjellig syn på avstraffing, la det være jeg ble utrolig lei meg når jeg så den stakkars pusen verste jeg vet er dyr som blir plaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #11 Del Skrevet 5. mai 2004 Sprøsmålet er ikke hva de fortjener' date=' men hvilket samfunn vi vil ha. Vil du virkelig ha et samfunn der myndighetene legalt kan pine deg?[/quote']Eh, vi har jo allerede et samfunn der dyr og mennesker blir mishandlet daglig! Det er det samfunnet vi lever i idag. Og hvorfor blande meg inn i debatten? Mener du jeg har gjort noe galt så jeg fotjener å pines? Eller kan du bare ikke lese? Jeg sa: jeg synes mishandlere fortjener å få igjen av samme sort. Jeg sa ikke at alle som begår straffbare handlinger skal pines. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #12 Del Skrevet 5. mai 2004 Eh' date=' vi har jo allerede et samfunn der dyr og mennesker blir mishandlet daglig! Det er det samfunnet vi lever i idag....[/quote'] Og det tror du det blir mindre av dersom også staten begynner å misshandle mennesker?? :o Men hvem bestemmer hvem som skal pines? Du kan vel også bli beskyldt for å ha gjort noe galt.. og dermed bli pint... om vi har den typen rettssytem. Og så? Har du mer rett til å bli provosert over mine meninger enn jeg har over dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 5. mai 2004 #13 Del Skrevet 5. mai 2004 Og det tror du det blir mindre av dersom også staten begynner å misshandle mennesker?? :o Men hvem bestemmer hvem som skal pines? Du kan vel også bli beskyldt for å ha gjort noe galt.. og dermed bli pint... om vi har den typen rettssytem. Og så? Har du mer rett til å bli provosert over mine meninger enn jeg har over dine? Jeg reagerer litt på at du setter ordene "staten" og "mishandle" sammen. Du må ikke være så snar til å ta ting ut av sammenheng. Jeg synes i grunnen jeg har forklart grundig hva jeg mener. Ser derfor ikke noen grunn til å måtte gjenta meg selv til det kjedsommelige. Jeg synes at du begynner å ta ting litt ut av sammenheng her, altså. Så vidt jeg har forstått så blir man ikke straffet bare for noen kommer med beskyldninger. Vi har vel alle rett til å bli provoserte? Syns du ikke? Men du prøver å prakke din mening ned halsen min, mens jeg derimot forsøkte å ytre min, samtidig argumentere for den. (...)Det blir ikke mindre sant av det! Så, uansett, har du rett og jeg tar feil. Ja, da har vi i allefall oppklart at du ikke er belærende. Nå synes jeg vi kan la andre diskutere/ytre sine meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. mai 2004 #14 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser artikkelen. hvem er det som gjør slikt? hvem er det som mangler alt som heter samvittighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #15 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg reagerer litt på at du setter ordene "staten" og "mishandle" sammen. . Hvem andre enn staten som skal stå for piningen av disse menneskene, da? Jeg synes i grunnen jeg har forklart grundig hva jeg mener. Ser derfor ikke noen grunn til å måtte gjenta meg selv til det kjedsommelige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mai 2004 #16 Del Skrevet 5. mai 2004 Leste om den stakkars katten i papirutgaven av VG. Stakkars katt og ikke minst stakkars unger som var så glad i katten sin :cry: :-x :cry: Nå er det på tide at mennesker som piner og dreper dyr får en passende straff... Men jeg mener ikke at de skal pines da :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 5. mai 2004 #17 Del Skrevet 5. mai 2004 Klarer ikke å lese om det engang. Grusomt. Dersom jeg hadde sett at noen hadde pint mine dyr hadde jeg gitt igjen med samme mynt. Om ikke akkurat seigpint, så hadde jeg i allefall gått til angrep med det jeg hadde for hånden. Gjør det meg til et grusomt menneske, så er det greit for meg!! Hadde noen gitt en unge en sviende ørefik bare for morro skyld, er jeg redd den personen ville ha fått en del mennesker på nakken. Og det synes jeg er på sin plass. Man skal ikke bare sitte å godta at noen er grusomme mot noen som ikke kan forsvare seg. Og det gjelder både mennesker og dyr! (og bland nå ikke inn insekter i denne tråden, noen har en tendens til det..det er forskjell på å slippe en fis, og å drite i buksa!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #18 Del Skrevet 5. mai 2004 Dersom jeg hadde sett at noen hadde pint mine dyr hadde jeg gitt igjen med samme mynt. Om ikke akkurat seigpint' date=' så hadde jeg i allefall gått til angrep med det jeg hadde for hånden. Gjør det meg til et grusomt menneske, så er det greit for meg!![/quote'] Så du mener det er feil å pine dyr, men ikke feil å gå til angrep på folk med "det man har for hånden"? Det er det vel ingen som har påstått at vi skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 5. mai 2004 #19 Del Skrevet 5. mai 2004 Slike mennesker som gjør noe sånt burde vært sperret inne. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #20 Del Skrevet 5. mai 2004 Slike mennesker som gjør noe sånt burde vært sperret inne. :evil: Endelig et "sivilisert" utbrudd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg