Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #1 Skrevet 12. juni 2002 Skriver dere fullt navn på bordkortene, eller bare fornavn? Hva med selve gjestelisten ved bordkartet (her skriver vi selvfølgelig etternavn), men fører dere opp hvem som er gift og samboer med hvem? Takknemmelig for svar.
Kleopatra Skrevet 12. juni 2002 #2 Skrevet 12. juni 2002 På bordkortene skrev vi bare fornavn, med unntak av de som har likt fornavn - der skrev vi fornavn+etternavn. For bordplasserings-oversikten skrev vi også kun fornavn og eks: "x, venn av brudeparet, gift med y". Inne i sangheftet hadde vi en fullstendig liste over gjestene hvor vi skrev eks "etternavn, fornavn, brudens tante". men det finnes utallige variasjoner på dette. gjør det som faller dere naturlig! klem12
Bella* Skrevet 13. juni 2002 #3 Skrevet 13. juni 2002 Synes det er greit nok å bare bruke fornavn på bordkortene! Vi setter opp for- og etternavn, samt tilknytning til brudeparet i menyen (lager et lite "hefte" som også vil fungere som bordkort..... litt vanskelig å forklare, men har fått veldig god respons av de som har sett "prototypen"). Lykke til!
CEL. Skrevet 13. juni 2002 #4 Skrevet 13. juni 2002 Hvis alle sier ja på invitasjonene vil vi ha 4 stk. Rita! Da må man jo skrive etternavn. Det er mulig en Rita svarer nei og da hører resten til min familie. Da kaller vi den Rita1, Rita2 og Rita3. Moren min er Rita2 12
Augustbrud02 Skrevet 13. juni 2002 #5 Skrevet 13. juni 2002 Vi kommer til å ha: 2 Nina'er 2 Hanne'er 2 Tommy'er 2 Anne Marie'er (den ene er heldigvis moren min, så det blir stående mor på det ene bordkortet) 1 Nora (heldigvis moren til min kjære)og 1 Nora Johanne 1 Marianne og 1 Mariann Godt gjort å få til så mye like navn på 40 gjester! For et styr. Allikevel har vi laget bordkort med kun fornavn. Vi setter opp et oversiktskart slik at folk ser hvor de skal sitte. Dessuten vil de nok bli naturlig plassert sammen med folk de kjenner, så de skjønner nok automatisk hvor de skal sitte.1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-13 18:32 ]
Anki1971 Skrevet 15. juni 2002 #6 Skrevet 15. juni 2002 Vi skriver Brud på mitt bordkort, Brudgom på min tilkommendes bordkort, og på de andres kommer det til å stå fornavn bare. På bordplass-oversikten kommer vi også bare til å ha med fornavn, men skriver f.eks. "x, tante av bruden, gift med x" eller "x, brudgommens gode venn og forlover". Noe sånt!
scorpion73 Skrevet 15. juni 2002 #7 Skrevet 15. juni 2002 Jeg tror vi kommer til å skrive brud og brudgom på våre........
lindav Skrevet 15. juni 2002 #8 Skrevet 15. juni 2002 Vi kjem nok til å skrive berre fornavna på bordkorta, og på dei som har like fornavn skrive vi første bokstaven i etternavnet også. Inni sangheftet kjem vi til å ha bordplasseringa trur eg. Der trur eg at skrive vi fornavn og deretter kva forhold dei har til bruda eller brudgommen. Det er iallfall sånn eg har tenkt det, har ikkje laga dei endå nemlig Linda ~Septemberbrud~ http://home.no/lindav/bryllup.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå