Gå til innhold

Situps - kommer meg ikke opp av gulvet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar situps, jeg klarer absolutt ikke å komme meg opp av gulvet uten tyngde på bena evt da.

Men ser jo andre rundt meg kommer seg LITT opp isåfall,men jeg? Ikke i det hele tatt, skulderbladene er eneste jeg klarer å løfte bittelitt over bakken.

Dette er utrolig irriterende, og hvorfor klarer jeg det ikke?

Er det noe som er svakt på meg? Er ikke magen altså, klarer mye ellers i mageøvelser, men her har jeg problem.

Hilsen ei som gjerne vil klare å ta noen vanlige situps :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, da er vi to. Jeg sliter utrolig mye med dette, er veldig frustrerende.

Skrevet

Hei, da er vi to. Jeg sliter utrolig mye med dette, er veldig frustrerende.

Ja, det er det! :fnise:

Skrevet

Var på gruppetime her om dagen, det var mye situps og det endte med at instruktøren satt ved meg hele timen for å hjelpe meg opp. Hehe.

Skrevet

Prøvd spre bena når du ligger? Syntes det gjør det litt lettere.

Anonymous poster hash: c13fa...23a

Skrevet

Stikk bena under sofaen/senga/ribbeveggen. :)

• Liker 2
Skrevet

Situps er en lite effektiv og potensielt skadelig møkkaøvelse og bør uansett droppes.

• Liker 2
Skrevet

Enig med Leifr her. Men om du må ta sit ups, er ikke det viktigste å komme lengst mulig opp, men at du strammer magemusklene alt du orker. Jeg synes planken er mye mer effektiv.

• Liker 1
Skrevet

Situps er djevelens verk. Sluttet med det for et år siden etter jeg fikk strekk i nakken, selv om jeg har tatt situps på riktig og skikkelig måte i nesten 10 år.

Ta heller planken og variasjoner av den, mye mer effektiv(synes jeg ivertfall) og mindre sjangse for skader i rygg og nakke.

Anonymous poster hash: 458bf...061
Skrevet

Ønsker du å trene magen eller hofteleddsbøyeren. Dersom det er magen du ønsker å trene skal ikke korsryggen løftes fra underlaget.

Anonymous poster hash: a1cdd...8d6
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Stikk bena under sofaen/senga/ribbeveggen. :)

deterjuks!
Skrevet

deterjuks!

Bedre å ta situps med hjelpemidler, enn å kaste seg oppover slik jeg ser mange uheldigvis gjør på treningssenteret.

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Bedre å ta situps med hjelpemidler, enn å kaste seg oppover slik jeg ser mange uheldigvis gjør på treningssenteret.

Det beste er å ta sit ups når man er sterk nok til å ta sit ups, på ordentlig måte.

Endret av Badebuksa
Skrevet

Det beste er å ta sit ups når man er sterk nok til å ta sit ups, på ordentlig måte.

Ja, og dit kommer man f.eks. ved å bruke hjelpemidler (og andre øvelser) til man er sterk nok. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Wow, det var til stor hjelp... Not. Du får effekt av å berre løfte deg så mykje som du klarer. Og bruk gjerne tyngde på beina, men ikkje stress med å kome deg heilt opp til beina. Eg tek ikkje situps fordi eg har ein nakke som ofte blir vond, så eg gjer alternative mageøvingar.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Wow, det var til stor hjelp... Not. Du får effekt av å berre løfte deg så mykje som du klarer. Og bruk gjerne tyngde på beina, men ikkje stress med å kome deg heilt opp til beina. Eg tek ikkje situps fordi eg har ein nakke som ofte blir vond, så eg gjer alternative mageøvingar.

Beklager, jeg kan ikke nynorsk. :)

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, og dit kommer man f.eks. ved å bruke hjelpemidler (og andre øvelser) til man er sterk nok. :)

Ja. Jg holder en knapp på svømming. I alle tilfeller. Alltid.

Man trener mange forskjellige muskler, og får den peneste kroppen, sammenlignet med andre sportsgrener.

Skrevet

Kanskje man klarer situps hvis man trener planken først?

Skrevet

Man trenger ikke langt opp for å få effekt i magemusklene av sit-ups.

Skrevet

Denne øvelsen er et godt alternativ. I motsetning til vanlige sit ups, får man også aktivert den nedre delen.

Anonymous poster hash: 27571...113
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...