Sillicious Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Når jeg tar situps, jeg klarer absolutt ikke å komme meg opp av gulvet uten tyngde på bena evt da. Men ser jo andre rundt meg kommer seg LITT opp isåfall,men jeg? Ikke i det hele tatt, skulderbladene er eneste jeg klarer å løfte bittelitt over bakken. Dette er utrolig irriterende, og hvorfor klarer jeg det ikke? Er det noe som er svakt på meg? Er ikke magen altså, klarer mye ellers i mageøvelser, men her har jeg problem. Hilsen ei som gjerne vil klare å ta noen vanlige situps
Badehåndkle Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Hei, da er vi to. Jeg sliter utrolig mye med dette, er veldig frustrerende.
Sillicious Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Hei, da er vi to. Jeg sliter utrolig mye med dette, er veldig frustrerende. Ja, det er det!
Badehåndkle Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Var på gruppetime her om dagen, det var mye situps og det endte med at instruktøren satt ved meg hele timen for å hjelpe meg opp. Hehe.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Prøvd spre bena når du ligger? Syntes det gjør det litt lettere.Anonymous poster hash: c13fa...23a
Chloe- Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Stikk bena under sofaen/senga/ribbeveggen. 2
Leifr Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Situps er en lite effektiv og potensielt skadelig møkkaøvelse og bør uansett droppes. 2
OPIgirl Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Enig med Leifr her. Men om du må ta sit ups, er ikke det viktigste å komme lengst mulig opp, men at du strammer magemusklene alt du orker. Jeg synes planken er mye mer effektiv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Situps er djevelens verk. Sluttet med det for et år siden etter jeg fikk strekk i nakken, selv om jeg har tatt situps på riktig og skikkelig måte i nesten 10 år. Ta heller planken og variasjoner av den, mye mer effektiv(synes jeg ivertfall) og mindre sjangse for skader i rygg og nakke. Anonymous poster hash: 458bf...061
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Ønsker du å trene magen eller hofteleddsbøyeren. Dersom det er magen du ønsker å trene skal ikke korsryggen løftes fra underlaget. Anonymous poster hash: a1cdd...8d6 1
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Stikk bena under sofaen/senga/ribbeveggen. deterjuks!
Chloe- Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 deterjuks! Bedre å ta situps med hjelpemidler, enn å kaste seg oppover slik jeg ser mange uheldigvis gjør på treningssenteret.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 (endret) Bedre å ta situps med hjelpemidler, enn å kaste seg oppover slik jeg ser mange uheldigvis gjør på treningssenteret. Det beste er å ta sit ups når man er sterk nok til å ta sit ups, på ordentlig måte. Endret 4. november 2013 av Badebuksa
Chloe- Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Det beste er å ta sit ups når man er sterk nok til å ta sit ups, på ordentlig måte. Ja, og dit kommer man f.eks. ved å bruke hjelpemidler (og andre øvelser) til man er sterk nok.
Gjest navnelapp Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Det beste er å ta sit ups når man er sterk nok til å ta sit ups, på ordentlig måte. Wow, det var til stor hjelp... Not. Du får effekt av å berre løfte deg så mykje som du klarer. Og bruk gjerne tyngde på beina, men ikkje stress med å kome deg heilt opp til beina. Eg tek ikkje situps fordi eg har ein nakke som ofte blir vond, så eg gjer alternative mageøvingar. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Wow, det var til stor hjelp... Not. Du får effekt av å berre løfte deg så mykje som du klarer. Og bruk gjerne tyngde på beina, men ikkje stress med å kome deg heilt opp til beina. Eg tek ikkje situps fordi eg har ein nakke som ofte blir vond, så eg gjer alternative mageøvingar. Beklager, jeg kan ikke nynorsk. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Ja, og dit kommer man f.eks. ved å bruke hjelpemidler (og andre øvelser) til man er sterk nok. Ja. Jg holder en knapp på svømming. I alle tilfeller. Alltid. Man trener mange forskjellige muskler, og får den peneste kroppen, sammenlignet med andre sportsgrener.
Badehåndkle Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Kanskje man klarer situps hvis man trener planken først?
Rosalie Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Man trenger ikke langt opp for å få effekt i magemusklene av sit-ups.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Denne øvelsen er et godt alternativ. I motsetning til vanlige sit ups, får man også aktivert den nedre delen. Anonymous poster hash: 27571...113 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå