Gå til innhold

Mistet livsgnisten. Boktips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg har de siste månedene mistet livsgnisten og ser ikke lenger det vakre med livet som jeg gjorde før. Jeg vet ikke hva som skjedde, og jeg vil ikke kalle meg deprimert, men... det føles som om dagene bare går og jeg ikke får noe ut av dem. Sitter inne og kjeder meg dagen lang.

Jeg søker ikke selvhjelpsbøker, men romaner som virkelig får en til å tenke og til å føle glede igjen. Håper noen her vet om noen gode bøker :) Takk

Anonymous poster hash: b4e99...483
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shantaram

Anonymous poster hash: 6c3b6...2f3
Skrevet

Kan du fortelle litt mer om den? Forfatter og hva den handler om?

Skrevet

Tenke og tenke......jeg hadde det skikkelig tungt for noen måneder siden og fant veldig glede i å lese Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant.

Anonymous poster hash: a5932...dc0
  • Liker 1
Skrevet

Spis elsk lev - Elizabeth Gilbert.

Er en bok om å finne tilbake til seg selv og gleden med livet. Hovedpersonen reiser til Italia for å nyte god mat, til India for å meditere og Bali for å utforske livet og kunsten.

Anonymous poster hash: abba3...279
Skrevet

Takk for gode tips :)

Skrevet

A fine balance - Rohinton Mistry (Norsk: Balansekunst)

Anbefales!

• Liker 1
Skrevet

Faen ta skjebnen av John Green :)

Fantastisk bok!

Gjest Badabing
Skrevet

A fine balance - Rohinton Mistry (Norsk: Balansekunst)

Anbefales!

Den er av mine favoritter, men jeg kan definitivt ikke si at jeg ble et gladere menneske av å lese den. Har dessverre ikke noe å anbefale heller, da jeg har litt lett for å velge det tragiske. :P

Eller kanskje: "La meg synge deg stille sanger"?

Skrevet

In the Orchard, the Swallows av Peter Hobbs

Anonymous poster hash: a5932...dc0

Skrevet

Jeg søker ikke selvhjelpsbøker, men romaner som virkelig får en til å tenke og til å føle glede igjen. Håper noen her vet om noen gode bøker :) Takk

Leser du engelsk?

Jeg vil anbefale "Chinese Cinderella" av Adeline Yen Mah. Koster 20 kroner på Amazon, og selv om den ikke er en gledesspreder er det en flott påminner om hva andre har hatt å slite med. For min del har slike bøker funket bedre enn selvhjelpsbøker og kvasipsykologi, det er en reell skildring som setter vår egen hverdag i et annet lys.

Og ja, det gikk bra til slutt ;)

Anonymous poster hash: feacc...25b

Skrevet (endret)

Å bli sin egen venn av filosofen og forfatteren Einar Øverenget. Han er hedmarking og skriver fra grasrota. Ikke noe høytsvevende la-di-da-greier.

Gjør mot deg selv det du vil andre skal gjøre mot deg! Mennesker er ofte villige til å si og gjøre ting mot seg selv som de aldri ville gjøre mot en god venn.

Endret av Wonders
Gjest navnelapp
Skrevet

Alt av Arto Paasilinna, så får du iallfall ledd litt. Kollektivt sjølvmord, for eksempel. Hysterisk morsom! Populærmusikk frå Vittula av Mikael Niemi er også ei veldig bra og morsom bok.

Skrevet

Jeg søker ikke selvhjelpsbøker, men romaner som virkelig får en til å tenke og til å føle glede igjen.

Atlas Shrugged av Ayn Rand. Les den. Du vil ikke angre.

http://www.youtube.com/watch?v=PdcoDRpizv0

Anonymous poster hash: f21b7...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...