Gå til innhold

venn/kollega som er "too much"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som jeg egentlig liker veldig godt og gjerne skulle sett på som en venn, men h*n mangler tilsynelatende litt sosiale filter og blir stort sett arbeidsplassens klovn (med vilje, virker det som). H*n vil gjerne være midtpunkt og kan finne på å si det utroligste, fra grove fornærmelser til meget kontroversielle utsagn. Spesielt ille blir det når h*n har drukket.

Jeg skal ikke late som annet enn at jeg også synes denne personen er veldig morsom, og jeg vet at h*n er veldig smart "bak fasaden". Føler også at vi har veldig mye felles, både av interesser og livssituasjon. Men på grunn av dette manglende filteret tør jeg ikke si noe til vedkommende som ikke absolutt alle andre vet allikevel...

Har innsett at det har gått så langt at jeg har delt en relativt ubetydelig detalj med ALLE andre på arbeidsplassen, mens denne ene kollegaen er den eneste jeg ikke har fortalt det til - og h*n har spurt meg flere ganger.

Noen som har vært i en slik rolle som denne kollegaen og kan forestille seg situasjonen, hvordan ville du reagert dersom du fant ut at din "venn" ikke deler ting med deg som alle andre får vite, rett og slett fordi jeg er redd for hva du vil gjøre med informasjonen?

Anonymous poster hash: 06f68...90b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ta ansvar for hvordan han oppfører seg, og så lenge han oppfører seg som en dust kan han ikke forvente at andre stoler nok på han til å betro han med informasjon. Det er sannsynligvis også noe han har forståelse for innerst inne.

Ha det i bakhodet hvis han spør eller hvis du føler dårlig samvittighet av noe slag.

Anonymous poster hash: c7870...8cc
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Irrlys, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...