AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Har kjent noe til det tidligere, men bare i begrenset grad. Nå har det vart i natt, og jeg kjenner det fortsatt, spesielt rundt albuene og litt øm/nummen følelse ut i resten av armene. Det prikker litt, akkurat som om de skal til å "våkne". Håper det gir seg litt utover dagen. Først og fremst opplever jeg det som en nattlig greie. Når jeg trykker på musklene rundt albuen og andre steder på armene kjennes det veldig ømt, som ømme muskler i skuldrene som trenger massasje. Er ikke hoven eller har synlig teng til vannansamlinger i kroppen, men kan være at dette er tilfelle på kveldstid/natt uten at jeg vet det? Er det noe å gjøre? Eller må bare leve med det? Anonymous poster hash: 3a2cb...4be
*Frida* Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Ingenting å gjere med det, dessverre. Prøve å unngå meir vatn i kroppen kanskje? (dvs drikk masse) Også eg hadde det mest på nettene, men eg var øm utover dagen. Hadde ikkje synlig vatn i kroppen heller. Eg hadde det i 1. og 2. svangerskap, men ikkje i det 3. Håpar du ikkje har mange veker igjen før fødsel.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Jo, er bare halvveis, hihi Kjenner at det har nærmest gitt seg nå etter at jeg skrev innlegget, så er forhåpentligvis ikke såå ille. Takk for svar! Anonymous poster hash: 3a2cb...4be
Havmus Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jeg fikk dette mot slutten av svangerskapet. Våknet av at hendene dovnet bort og hvis jeg ikke fikk lagt de i riktig "stilling" endte jeg opp med smerter oppover hele armen. Det skyldes at nerver ligger i klem feks. pga vann i kroppen. Jeg måtte sove med skinner om natten slik at nervene ikke kom i klem. Dette får man kjøpt på apotek.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Ingenting å gjøre. Bare å finne seg i det og glede seg til graviditeten er over.Anonymous poster hash: bf4cd...9df
siebaeo Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 (endret) Jeg hadde litt hjelp av akupunktur. Men at man fikk vondt i albuene var nytt for meg.. Jeg ville nesten tro at det kom av noe annet..? Carpaktunnell er i hovedsak smerte og nummenhet i hendene, og da spesielt tommel, peke- og langfinger trodde jeg? Kanskje en tur til en fysioterapeut eller manuellterapeut hadde vært en ide. Du kan jo være stiv og låst i nakke f eks og det kan lede til smerte og nummenhet i armene. Endret 4. november 2013 av siebaeo
*Frida* Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde litt hjelp av akupunktur. Men at man fikk vondt i albuene var nytt for meg.. Jeg ville nesten tro at det kom av noe annet..? Carpaktunnell er i hovedsak smerte og nummenhet i hendene, og da spesielt tommel, peke- og langfinger trodde jeg? Kanskje en tur til en fysioterapeut eller manuellterapeut hadde vært en ide. Du kan jo være stiv og låst i nakke f eks og det kan lede til smerte og nummenhet i armene. Min smerte satt i skulder og overarm, med stråling ut i armen. I tillegg hadde eg smerter i hånd/fingre. Likt i begge armer, men mest vondt i høgre
siebaeo Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Da ville jeg tro du også hadde noe annet enn eller i tillegg til syndromet.. http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom-2418.html?page=4 Karpaltunnellen ligger i håndleddet, ikke i skulderen. Men jeg skal slutte å være påståelig Det kan godt hende det er symptomer ut over de "vanlige" symptomene i hendene jeg ikke vet om.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde det i begge hender i svangerskapet, var dessverre ikke annet å gjøre enn å vente til etter fødselen. Fikk også beskjed om å bruke skinne, men følte ikke at jeg hadde noen effekt av den.
*Frida* Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Min smerte satt i skulder og overarm, med stråling ut i armen. I tillegg hadde eg smerter i hånd/fingre. Likt i begge armer, men mest vondt i høgre Da ville jeg tro du også hadde noe annet enn eller i tillegg til syndromet.. http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom-2418.html?page=4 Karpaltunnellen ligger i håndleddet, ikke i skulderen. Men jeg skal slutte å være påståelig Det kan godt hende det er symptomer ut over de "vanlige" symptomene i hendene jeg ikke vet om. Forstår godt at du stussar, for eg har jo skrive ganske bakvendt. Smerte i hånd/fingre stråla _opp_ i armen, heilt opp i overarmen. Mest i håndledd/underarm. Neven var vond, armen øm. Det føltes som om eg hadde lagt med armen forkjært i skulder.
Sunshine Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Det er dessverre noen som ikke blir kvitt det etter fødselen, og for meg ble det ikke mirakuløst borte da jenta var født. Det kan være sidemuskulaturen som har skylda, og da kan du tøye musklene ved å sitte i havfruestilling slik som det gjøres i denne pilatesøvelsen: Legg armen over hodet mot den siden føttene dine er, og bøy deg pent mot gulvet slik at fingrene kommer nærmere gulvet. Bruk den andre armen som støtte i gulvet mens du strekker godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå