Maetzii Skrevet 5. mai 2004 #1 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg driver og slanker meg (prøver iallefall) og teller av den grunn kalorier... I tillegg til at det ikke skal være altfor mye kalorier bør jo det jeg spiser helst være sunt. Men det er vanskelig, for jeg blir MYE mer mett av feks en banansplit enn jeg blir av "sunn" mat som feks knekkebrød med makrell i tomat... til tross for at jeg spiser dobbelt så mye kalorier når jeg spiser den "sunne" maten som når jeg spiser feks banansplit... (350 kcal på en knekkebrødfrokost mot ca 200 på en is-og-banan-frokost)... Det er ganske frustrerende... noen som vet hvorfor det er sånn? Har hørt at fiber etc skal holde mett lenge... men om jeg spiser brødmat er jeg like sulten etterpå, og fremdeles skrubbsulten etter et par timer.. Om jeg spiser feks is så blir jeg mett med en gang og holder meg mett 5-6 timer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. mai 2004 #2 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg driver og slanker meg (prøver iallefall) og teller av den grunn kalorier... I tillegg til at det ikke skal være altfor mye kalorier bør jo det jeg spiser helst være sunt. Men det er vanskelig, for jeg blir MYE mer mett av feks en banansplit enn jeg blir av "sunn" mat som feks knekkebrød med makrell i tomat... til tross for at jeg spiser dobbelt så mye kalorier når jeg spiser den "sunne" maten som når jeg spiser feks banansplit... (350 kcal på en knekkebrødfrokost mot ca 200 på en is-og-banan-frokost)... . Jeg tviler på at en is - og bananfrokost bare er på 200 kcal. Det er veldig mange kcal i både is og banene, noe jeg holder meg langt borte fra. Kanskje du ikke regner etter riktige mål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg tviler også på at det bare er 200 kalorier i en banansplit. i en vanlig banan er det 110 kalorier, og så har du isen i tilegg .. Pass på å drikk mye vann når du spiser fiberholdige matvarer, og sjekk bak på pakkene med knekkebrød/brød om de virkelig inneholder så mye fiber. kan anbefale å koke havregrøt på havregryn og vann; metter lenge, smaker godt, er sunt og har ikke for mange kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 5. mai 2004 #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er ikke noe direkte sammenheng mellom kalorier og metthets følelse. Prøv å finne noe som du blir mett av og har lit kalorier, spiser aldri knekkebrød for jeg syns ikke det metter noe. Proteiner metter, spis mye rent kjøtt: svinekjøtt og kylling Kansje ikke så lett til frokost, så hva med egg? eller havregryn metter veldig i forhold til hvor mange gram du spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. mai 2004 #5 Del Skrevet 5. mai 2004 Omelett er en god ide til frokost - metter godt og lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 5. mai 2004 #6 Del Skrevet 5. mai 2004 Proteiner metter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 5. mai 2004 #7 Del Skrevet 5. mai 2004 Ta en titt på www.jentemat.no Der finner du gode råd om hvordan du bør sette sammen måltidene. Ellers sier jeg som de andre: PROTEIN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 5. mai 2004 #8 Del Skrevet 5. mai 2004 Egg har masse kalorier... Havregrøt blir jeg sulten av med èn gang! Men min tanke må jo være, om man slanker seg og ikke er opptatt av vitaminer, å spise det med minst kalorier i og som man blir mett av. Det er overskridende kalorier som gjør at man legger på seg, man kan forsåvidt spise fett for 1500 kalorier og ikke legge på seg. Men sundt er det ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda84 Skrevet 5. mai 2004 #9 Del Skrevet 5. mai 2004 Kanskje litt utenom det du ville ha svar på da men. Jeg har begynt og spise krom tabeletter, fordi jeg syns jeg spiser en del sjokolade annet snop. I alle fall hjelpe det meg til å ikke spes alt mulig sånn fyyy mat. Men i tillegg har jeg oppdaget at jeg blir fortere mett. Vet ikke om det har med krom tabelettene å gjør, men ville bare si det. -håper jeg ikke avsporet tråden din helt- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. mai 2004 #10 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg spiser 40 gram havregryn og 2 dl melk (kokt altså) til frokost. Det metter veldig mye og ligger på 230 kcal. Noen få rosiner i, så volla.. godt er det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovesmurf Skrevet 5. mai 2004 #11 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei Min personlige erfaring er at proteiner er svært mettende. Jeg teller kalorier, og når disse kaloriene består av mye protein og sunt fett og karbiser med lav GI, ja da varer metthetsfølelsen lenge. Kanskje litt vel lenge, for jeg prøver å spise hver 3. time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. mai 2004 #12 Del Skrevet 5. mai 2004 Mer kalorier i banan enn et egg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. mai 2004 #13 Del Skrevet 6. mai 2004 Mer kalorier i banan enn et egg..... :o Da skal jeg spise mindre banan... ikke at jeg spiser det så ofte da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. mai 2004 #14 Del Skrevet 6. mai 2004 :o :o Hva er det med folk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 6. mai 2004 #15 Del Skrevet 6. mai 2004 Men så veier jo en banan mer enn ett egg og da! Ifølge matvaretabellen til iform.no er det 97 kcal i 100g banan og 146 kcal i 100g egg. http://www.iform.no/interaktiv/naeringstabell.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. mai 2004 #16 Del Skrevet 6. mai 2004 Man kan ikke veie matvarer opp mot hverandre på den måten! Kroppen trenger flere typer næringsstoffer, kaloriinnholdet er kun en målestokk på hvor mye energi en matvare gir. "Hmm, skal jeg spise banan eller egg til frokost?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 6. mai 2004 #17 Del Skrevet 6. mai 2004 Det er langt i fra sunt å måle opp hver enkelt produkt, da. Spis varierende og sørg for nok trening. Klisjee, I know, men det er det som hjelper i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 7. mai 2004 #18 Del Skrevet 7. mai 2004 hm... en periode (for et par år siden ) så spiste jeg Fiberrik Knekkebrød (små), og spiste vel 3-5 stk til hvert måltid med en skive ost el.lign - og ble kjempemett! "FiberRik fra Sætre Kjeks, 30% kostfiber, ikke tilsatt salt - kalorifattig helseklibrød, holder magen i form, solsikkekjerner". fant tilfeldigvis en pakning her i skuffen, ligget der siden høsten som var, halvåpnet Ellers vet jeg ikke hva jeg kan "anbefale" av det å ikke spise og det å spise i forbindelse med kalorier osv - siden jeg ikke har gjort det selv før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 7. mai 2004 #19 Del Skrevet 7. mai 2004 Fiberrik smaker papp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 7. mai 2004 #20 Del Skrevet 7. mai 2004 Fiberrik smaker papp hehe, smaken er som baken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå