AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hei. Jeg er en jente på bare 19 år som er ganske overvektig. Er 1.73 høy og veier 98 kg. Er veldig misfornøyd med utseende og vekten, men selv om jeg la om kostholdet og ble mer aktiv i begynnelsen av sommeren, har jeg lagt på meg ca 10 kg til nå! Med dette forsvinner også motivasjonen og viljen, og jeg har startet å gi opp... Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen relativt billige hjelpemiddel? Alt fra erfaringer med slankepiller/forbrenningspiller, ulike apparat (har sett litt reklamer for massasjeapparat som skal stramme opp), klær for oppstramming osv. blir satt stor pris på Anonymous poster hash: fdb5f...d4e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jeg anbefaler deg å begynne å telle kalorier. Ikke bruk noe program på internett eller en app, men vei det du spiser og regn ut kalorier ut i fra det som står på pakken. Dersom du går opp i vekt så spiser du mer enn du forbrenner, og for å gå ned i vekt må du spise mindre. Jeg har hatt god effekt av å bruke noe som heter Allevo weight loss fra apoteket. Det er ikke et slankeprodukt i den forstand, men det er kapsler med noe som sveller i magen din og som derfor gjør at du føler deg fortere mett fordi magen allerede er "full". Det er ikke pillene i seg selv som slanker deg, men de kan føre til at du spiser mindre og da går du logisk nok ned i vekt (eller mindre opp i vekt). Anonymous poster hash: 4139b...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Trener du ? Hva spiser du i løpet av en dag? Skeier du ut i helgene? Hvor mye beveger du deg, og hva drikker du i løpet av en typisk dag? (utenom vann) Vil gjerne hjelpe, men trenger å vite litt mer om dine rutiner Piller er bare tull. Anonymous poster hash: b6c25...ee8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 ikke heng deg så mye opp i talla på vekta tren styrke og kondis kondis bygger utholdenhet og styrke bygger muskler kjenn etter på klærne dine om de blir løsere, når du bygger muskler så er muskler tyngre enn fett, så det er en omfordeling av vekta det kan gå lang tid før du faktisk går ned i vekt, kanskje så lenge som et år så det du skal henge deg opp i er å få et sunt og godt kosthold, og omfordeling, muskler i stedet for fett, dess mere muskler du har jo mer fett brenner du Anonymous poster hash: fa601...9e0
Bloated Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Trener du ? Hva spiser du i løpet av en dag? Skeier du ut i helgene? Hvor mye beveger du deg, og hva drikker du i løpet av en typisk dag? (utenom vann) Vil gjerne hjelpe, men trenger å vite litt mer om dine rutiner Piller er bare tull. Anonymous poster hash: b6c25...ee8 Trener en halvtime et par ganger i uken, da jeg ikke har tid til mer pga to jobber og studie. Men har en relativt aktiv jobb ute på fiske oppdrett, så får en del mosjon der også. Drikker hovedsaklig vann, men gjerne et glass fun light, eplejuice eller melk til mat. Skeier ikke så veldig ut i helgene, utenom kaloriene i alkohol eller litt brus + litt fetere mat (alltid hjemmelaget, pizza, pai, taco o.l.). Vet at piller ikke er noe å satse på, men er som sagt begynt å gi veldig opp siden ingen ting fungerer...
Bloated Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Jeg anbefaler deg å begynne å telle kalorier. Ikke bruk noe program på internett eller en app, men vei det du spiser og regn ut kalorier ut i fra det som står på pakken. Dersom du går opp i vekt så spiser du mer enn du forbrenner, og for å gå ned i vekt må du spise mindre. Jeg har hatt god effekt av å bruke noe som heter Allevo weight loss fra apoteket. Det er ikke et slankeprodukt i den forstand, men det er kapsler med noe som sveller i magen din og som derfor gjør at du føler deg fortere mett fordi magen allerede er "full". Det er ikke pillene i seg selv som slanker deg, men de kan føre til at du spiser mindre og da går du logisk nok ned i vekt (eller mindre opp i vekt). Anonymous poster hash: 4139b...9d1 Telle kalorier har jeg prøvd før, men det var ikke noen sukssé da jeg som oftest bare lot være å spise pga. for mye stress i tellingen. Har morbus chron syndrom som jeg glemte og nevne, men får ikke medisiner siden de nylig tok bort diagnosen for å diagnotisere meg på nytt, og dermed kan jeg ikke stresse uten å bli syk.. Allevo høres ut som noe verdt å prøve, kan hjelpe på måltidskontrollen, takker for tipset
Bloated Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 ikke heng deg så mye opp i talla på vekta tren styrke og kondis kondis bygger utholdenhet og styrke bygger muskler kjenn etter på klærne dine om de blir løsere, når du bygger muskler så er muskler tyngre enn fett, så det er en omfordeling av vekta det kan gå lang tid før du faktisk går ned i vekt, kanskje så lenge som et år så det du skal henge deg opp i er å få et sunt og godt kosthold, og omfordeling, muskler i stedet for fett, dess mere muskler du har jo mer fett brenner du Anonymous poster hash: fa601...9e0 Vet at det ikke er vekten jeg skal henge meg opp i, men desverre ser jeg ingen kosmetisk forskjell heller, føler i steden at jeg har blitt litt tykkere og slappere. Men ja, jeg prøver å holde et sundt og godt kosthold, og trener der jeg kan. Har begynt å "powerwalke" når jeg skal gå noen plass i steden for vanlig gange, tar alltid trappene i stedet for heisen o.l.
FruHudson Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Hei.Jeg er en jente på bare 19 år som er ganske overvektig. Er 1.73 høy og veier 98 kg. Er veldig misfornøyd med utseende og vekten, men selv om jeg la om kostholdet og ble mer aktiv i begynnelsen av sommeren, har jeg lagt på meg ca 10 kg til nå! Med dette forsvinner også motivasjonen og viljen, og jeg har startet å gi opp... Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen relativt billige hjelpemiddel? Alt fra erfaringer med slankepiller/forbrenningspiller, ulike apparat (har sett litt reklamer for massasjeapparat som skal stramme opp), klær for oppstramming osv. blir satt stor pris på Anonymous poster hash: fdb5f...d4e Jeg har lastet ned en app på min iphone som heter shape up. Der legger man inn alt man spiser, og den viser kalorier. Man legger også inn vekt, høyde og hvor mye man vil gå ned, og den regner ut hvor mange kalorier du skal spise i løpet av en dag. Man må lage bruker, men det er helt gratis. Jeg bruker den for å få en viss oversikt over hva jeg spise i løpet av en dag,og for å prøve å ta sunnere valg Du kan jo sjekke den ut. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Vi er like høye, og jeg veide akkurat det samme for to måneder siden! Hvis du virkelig har lyst til å gå ned i vekt må du nok bare prøve å telle kalorier en stund. Etterhvert som du blir vant til posjonsstørrelser og kalorier i diverse typer mat kan du slutte med det igjen. Det er mye ekstra jobb, men det er desverre det eneste du kan gjøre. Dersom du hadde spist så sunt som du tror så hadde du ikke gått opp i vekt. Du må spise godt over 2000 kalorier om dagen bare for å vedlikeholde, noe som betyr at du spiser alt for mye. Jeg sier ikke dette for å være slem, men fordi det virker som at du er akkurat der jeg var i September. Jeg har gått ned 7 kilo så langt, og fortsetter å gå ned hver uke. Det er ikke umulig, men man må se realiteten i øynene, og innrømme for seg selv at man kanskje kan ta sunnere valg, og spise mindre posjoner. Anonymous poster hash: 8046b...7c7 4
Bloated Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Takker alle for svar Skal prøve en kombo av alt i starten, hehe.. Kanskje det vil vise resultat og gi meg motivasjonen tilbake!
thinkywinky Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Mitt beste tips er enkelt og genialt: Be om råd fra noen som kan det de snakker om! Selv tok jeg kontakt med Online PT Gunnar for et par uker siden. Han satte opp en diettplan til meg, kombinert med styrketrening. Allerede nå merker jeg god framgang både på treninga og på vekta. Når det kommer til treninga bruker jeg 1 time tre ganger i uka. Altså noe alle har tid tid om de virkelig ønsker det! På hans facebookside kan du se hva han har utrettet med andre. Det koster 3600, men du får med deg verktøy til en livsstilsendring du kan benytte resten av livet. Avskriving gjennom mange år der altså!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Begynn med å gå en lang tur hver dag, rundt 1 time, øk tempo litt når du føler du kan, og kutt ut usunne matvarer. Trening lindrer stress, spesielt en tur ute i det fri i naturen til å begynne med. Viktigste er å finne motivasjonen og opprettholde den i starten, og da synes jeg ikke man skal starte på noen som helst diett eller voldsom treningsopplegg - men gradvis forbedring av hva og hvordan du drev på før med tanke på kosthold og trening. I stedet for å kutte kalorier kan du bytte ut de du spiser med sunnere matvarer for eksempel. Da vil du også bli mettere enn å spise mindre/sjeldnere eller næringsfattige produkter. Anonymous poster hash: b6c25...ee8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå