Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt småinteressert i en gutt som jeg rota med på fylla tideligere i år. Vi har prata litt sammen på facebook (i fylla) og har hverandre på snapchat. Prater egentlig aldri sammen, men sender noen snaps av og til.

Syntes han er kjempekjekk, og han virker som en ordentlig snill og hyggelig gutt også (vi har gått på samme skole frem til i vår, så jeg har lenge visst hvem han var og hvem vennene er, men ikke prata sammen osv)

Har veldig lyst til å bli kjent med han! Men det er noen problemer..

- Han bor borte for å studere nå, mens jeg bor på hjemstedet vårt. (Er flyavstand, så han er ikke her så ofte)

- Jeg er VELDIG sjenert, og er egentlig vant med at gutter tar intiativet. Han har skrevet til meg på fylla at han også er veldig sjenert med mindre han har drukket. Altså vi er begge sjenerte, og ingen av oss kommer sikkert til å ta noe særlig intativ.

- Jeg aner ikke om han er interessert i meg eller ikke. Han har gitt meg mye komplimenter for både personlighet og utseende (men dette er som sagt kun på fylla. Men til mitt forsvar så har vi skrevet sammen i mange timer noen netter, og har også prata i telefon et par ganger.) Da har han også sagt at han ønsker å bli kjent med meg. Men har også nevnt at det er dumt han har flytta bort med tanke på det at vil bli kjent osv.

Nå er det veldig lenge siden vi har hatt noe som helst kontakt. Fikk noen snapchats i helga, og thats it. Sikkert slike som han sender til alle på lista.

Jeg aner ikke helt hva det er med denne gutten. Tenker mye på han, og ser på bilder av han, leser gjennom samtaler osv osv.. Tror kanskje det er det at jeg faktisk liker han! Vanligvis så pleier jeg å bli sjarmert av gutter som viser tydelig at de er interessert i meg, og får liksom ikke sjangsen til å tenke så mye over hva jeg virkelig vil ha. Alle kjærestene/flørtene jeg har hatt har det alltid vært gutten som har tatt intiativ i begynnelsen, og gjort det slik at de er tilgjengelige og tilnærmelige.

Mens han her er så spennende. Jeg vet ikke om han bare er hyggelig, om det er fulleprat, eller om han mener alt han har sagt til meg. Det er helt nytt for meg at jeg er den som "jakter".. Fantaserer mye om han, og før jeg sovner forestiller jeg meg alltid ulike situasjoner med han, og har samtaler oss i mellom i hodet.. Vet jeg høres koko ut nå men.. :vetikke:

Aner ikke hva jeg skal gjøre for å nærme meg han. Han bor laaangt borte, han er sjenert, jeg er sjenert. Det funker jo bare ikke, ser det selv. Men har liksom en trang til å tenke på han uansett. :( Hver gang det tikker inn en snap fra han blir jeg i 100!

Vet han kommer hjem med jul, og da er det ganske sannsynlig for at vi er ute på samme sted i romjula.. Er lang frem i tid jeg tenker altså. Veldig lyst å treffe på han tilfeldig, og at alt bare ender opp perfekt.

Tror jeg sender han en snaps eller noe i morgen/senere i uken, og ser om jeg får noe respons. :fnise: Noen tips til hva som er naturlig for han å svare på for å starte en liten samtale, samtidig som det ikke er opplagt at det er ment for han?

Mest sannsynlig blir det aldri oss, hvertfall ikke med det første. Men syntes det er litt godt å ha en spesiell i tankene uansett. :) Så om jeg skulle treffe på en ny og interessant gutt som det kunne blitt noe med, så får jeg heller ta det derifra. Men liker denne spenningen og fantasiene som er nå, og om det skulle utvikle seg i en positiv retning, så sier jeg ikke nei takk. Men om det skulle dukke opp noen som det er større sjangse for at jeg klaffer med både på sted/interesse osv, så utelukker jeg ikke det heller.

Noen tips osv? Nytter ikke å spørre om å møtes en dag heller. :fnise: (ikke at jeg hadde turd det heller, vil at HAN skal ta intiativ til å treffes osv, men trenger tips til å vekke mer interesse fra han!)

Hilsen jente snart 19

Anonymous poster hash: e4952...a2b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg fra deg prinsessetendensene dine og oppfør deg som en voksen person, så blir det nok ordnings. Hold kontakt med han på tlf, face, snap og neste gang dere er i samme by, spør du bare han om han har lyst til å finne på noe en dag. Dersom han er interessert, vil han ta det videre.

Jenter...

Skrevet

Skal jeg være brutalt ærlig, så tviler jeg sterkt på at dette blir noe mer enn en one-nighter i romjulen... Ingenting skal sies for sikkert, men likevel. Studerer selv i Trondheim, men er opprinnelig fra Oslo, og ser hvor vanskelig det er for selv etablerte kjærestepar å holde forholdet ved like når den ene studerer her oppe og den andre blir igjen i hjembyen. Om dere går inn i et helt nytt forhold under samme omstendigheter, må jeg ærlig si jeg synes dere er tøffe. Men for all del, kjør på i romjulen!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt at det er vanskelig å starte opp en samtale, eller og vise han at du er litt interessert. Men det du sier, du kan begynne med litt uskyldig snapchats, der kan vel egentlig mye "skje", uten at man trenger å ta det for seriøst om du skjønner. Du kan jo spørre hva han gjør i helga, send som fellessnap? Om du får bra respons, og at du ser at han svarer DEG og ikke alle, så er du jo allerede litt på vei. Men ikke håp på for mye for tidlig. Deretter tror jeg du kan se enten om samtalen kommer naturlig på snapchat, om dere kanskje kan fortsette på facebook eller andre steder? Hvis ikke, så kan du jo se når han kommer hjem i juleferien, da møtes dere sikkert, og du kan se om det blir et passende tidspunkt der du kan starte en samtale, eller bare hoppe i det og ta en sjanse. Du kan vel ikke tape så mye på det?

Jeg har nettopp begynt helt uskyldig og snakke på snapchat med en fyr som bor hjemme (da jeg studerer borte) og nå har vi begynt å skrive på facebook og han ringer meg, så det er veldig koselig. Jeg tar det ikke altfor seriøst, det er bare spennende og se hva som skjer. Jeg skal hjem tidlig i desember så jeg blir nok å møte han.

Si gjerne ifra hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...